Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

13 April 2009

Edisi Petang : Senarai Pemimpin Tertinggi PAS selepas Muktamar Jun Depan ~ Malaysiakini



Cerita 1

Malaysia Wave menyangkal dakwaan bahawa sokongan Melayu yang semakin naik kepada Umno disebabkan kekuatan UMNO. Bahkan ia telah digambarkan kerana kesilapan PAS yang mengambil langkah bertahan.

Bertahan erti kata tidak menjawab fitnah fitnah dari lawan...

Fitnah ?

Ye, apabila ia memalukan PAS maka ia dikira fitnah.. Jika menguntungkan PAS, fitnah pun digunakan juga termasuk isu Altantunya semasa kempen PRK yang lalu.


Apa yang difitnah ?

Iaitu Nizar budak DAP..


Kenapa Nizar diam ?

 samada ia tuduhan benar atau Nizar tidak pandai menepis dakwaan atau dia malas nak layan...



Nak tahu lebih lanjut cubaan mengubah persepsi bahawa Melayu sudah beralih menyokong Umno/ BN ?

Sila ke sana di link ini



CERITA 2


Di satu blog ada juga komen nakal tentang ramalan siapa bakal menjadi orang besar PAS Jun depan selepas pemilihan nanti. 

Saya tertarik dan siarkan di sini untuk anda bagi menambah info info yang telah dan akan san..

Tidak syak lagi geng Erdogan sedang mengatur bidaknya 


perancangan dsai untuk menguasai pas sepenuhnya telah bermula dari kelana jaya.

AJK BAYANGAN DEWAN HARIAN PAS PUSAT:

presiden & merangkap 
mursyidul am pas -
 tgna (proxy husam)
timbalan - husam (tpm kpd dsai)
naib - mujahid rawa (jim)
naib - hatta ramli (jim)
 naib -
 mahfuz omar (pemuja dsai)
ulamak - ghani shamsudin (abim)
pemuda - salehudin (pemuja dsai)
muslimat - lo'lo' (jim)
s/u agung - kj (abim)
bendahari - syed azman (jim)
penerangan - khalid samad (si)


Nak tahu lagi pasal erdogan ni ? Sila ke sini..



Ok, tu saja... Jumpa lagi nanti..

Dah kene cucuk hidung, apa boleh buat...
gambar hiasan : dari blog Mymassa

8 ulasan:

Pengundi PR berkata...

Sempena dengan pengumuman barisan kabinet baru pimpinan Dato’ Seri Najib Razak, komposer Kerajaan Rakyat - Saudara Jai telah menghasilkan sebuah lirik yang akan didendangkan secara berduet antara Tok Lajib dan Khairy. ‘Backup’ singer ialah Rosmah Mansor.

Lagu asal bertajuk ‘Aiya Cik Siti’ yang dipetik dari filem Allahyarham Tan Sri Dr P Ramlee yang berjudul Ali Baba Bujang Lapok.

Jom layan!!!

Aiya Tok Lajib

Khairy:

Aiya Tok Lajib
Losmah punya laki
Lu apa pasat
Bikin ini macam???

Gua Ketua Pemuda
Talak jadi menteli
Itu anak Madey
Jadi timbalan menteli

Najib:

Marilah Khairy
Mari sayang
Ikutlah saja
Jangan banyak tanya

Kalau nak senang
Jangan banyak cakap
Nanti gua tangkap
Sumbat lu dalam lokap

Khairy:

Aiya Tok Lajib
Losmah punya laki
Lu sulah bikin
Gua manyak malu

Lu sulah buat
‘Future’ gua gelap
Macam olang Habsyi
Negeli Alab

Najib:

Marilah Khairy
Mari sayang
Jangan menangis
Jangan bising-bising

Nanti gua kasi
Lu hisap puting
Baru lu tau
Padan lu punya muka

Khairy,
Jaga depan ada PR…

Mana…

Lompat…
Aiyaaa…

Lompat…
Aiyaaa…

Lompat Khairy lompat…
Aiyaaaaaaaaaaaa…….

Khairy:

Aiya Tok Lajib
Losmah punya laki
Lu jangan takut
Gua tak belani lompat

Gua bukan macam
Pelak punya YB
Itu tiga ekoq
KATAK BANYAK BANGSAT!!!

Pengundi PR berkata...

PAK LAH KINI BOLEH TERSENYUM PUAS

Mahathir celaka ashik mencanang kekalahan barisan nasional 2008 adalah kerana pak lah. so die menekan,menghentam,menfithnah,mengutuk pak lah bertubi tubi. walaupun pak lah tahu banyak kesalahan yg mahathir celaka buat tetapi pak lah bukan di lahirkan sebagai melayu yahudi macam mahathir. pak lah bukan jenis main belakang hentam orang,balas dendam. so bila pak lah turun mahathir celaka amsuk.pi la melalak di bukit gantang kononya saya dah bersama umno,kembalilah balik. dia dok perasan yang pilihanraya lalu orang sokong pembangkang kerana dia tidak bersama umno.perah santan kelapa punya orang tu.tak sedar diri.dah tua nak mampos. tau tau keputusan sebaliknaya. masih tak sedar yang rakyat dah menyampah,meluat. dekat umno dengan pemimpin dia sekali.


Pada pilihan raya umum 2008, BN menerima kekalahan teruk sehingga gagal mendapat dua pertiga majoriti di Parlimen serta lima negeri dikuasai Pakatan Rakyat.

Mahathir mengambil kesempatan daripada kekalahan teruk itu dengan menyerang dan menyalahkan Abdullah. Desakan begitu kuat sehingga Abdullah terpaksa berundur dan memberi laluan kepada Timbalannya, Najib.

Mahathir percaya bahawa orang Umno lari mengundi Pakatan Rakyat kerana kelemahan Abdullah. Beliau juga percaya orang Umno masih menyokong beliau berdasarkan kemenangan anaknya, Mukhriz di Parlimen Jerlun di mana beliau turun membantu berkempen.

Daripada kepercayaan ini, Mahathir merasa amat yakin tentang dirinya sehingga sanggup turun berkempen bagi calon Umno pada 6 April lalu, di Jalan Simpang, Taiping. Dalam perhimpunan tersebut, beliau menyeru kepada ahli dan penyokong Umno yang telah meninggalkan parti agar kembali bersama parti itu.

Akhirnya teori beliau bersama Jerlun tidak mendapat restu rakyat. Mungkin pada masa ini Abdullah tersenyum puas kerana keputusan pilihan raya kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau menjawab tuduhan Mahathir dan penyokongnya selama ini tanpa perlu beliau bercakap banyak dengan Mahathir.


Kemenangan hatrick Pakatan Rakyat juga menjawab bahawa teori pertukaran pemimpin Umno daripada Abdullah kepada Najib bermakna berlakunya perubahan dan ia akan mengambalikan kepercayaan ahli serta penyokongnya kepada Umno juga tidak menjadi kenyataan kali ini.

Namun amat malang bagi Najib. Sebagaimana Mahathir teruja dengan ucapan Najib, katanya: “Satu ayat Najib semasa sampaikan ucapan penutupan Perhimpunan Agung Umno yang menarik perhatian saya ialah walaupun ada desakan supaya parti menguasai kerajaan tetapi Najib menambah bahawa selain parti, rakyat juga mesti bersama dengan kerajaan.”

Sebaliknya perubahan yang cuba dibawa Najib gagal mendapat restu rakyat. Apakah Mahathir akan mendesak Najib berundur bagi memulihkan Umno? Mungkin sekali tidak kerana Perdana Menteri inilah yang disukai beliau untuk meneruskan agendanya.

Kalau Abdullah sempat mendapat gelaran ‘Mr Clean’ selepas pilihan raya 2004 iaitu mengembalikan kepercayaan rakyat kepada Umno daripada keburukan yang ditinggalkan Mahathir. Abdullah berjaya merampas kembali Terengganu yang dimenangi PAS pada pilihan raya umum 1999 semasa pemerintahan Mahathir, sebaliknya rekod Najib bermula dengan buruk dan jawapan yang diberi oleh rakyat: “Tiada restu bagimu Najib.”

Tiada restu bagi Najib juga terpalit dengan tindakan beliau merampas kerajaan Pakatan Rakyat. Jawapan jelas daripada rakyat hasil daripada kempen Umno mohon restu rakyat sebaliknya rejim yang dikatakan haram di bawah Menteri Besarnya, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir diberi jawapan bahawa: “Tiada restu bagimu Zambry.”

Kerajaan BN Perak dan Sultan patut menerima keputusan pilihan raya kecil ini kerana rakyat memberi isyarat jelas bahawa mereka mahukan pembubaran Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak supaya pemerintahan Perak ditentukan oleh rakyat.

Tomohan media cetak dan elektronik bahawa Mohamad Nizar Jamaluddin penderhaka sukar diterima rakyat kerana isu yang lebih besar di sebalik itu ialah keganasan BN merampas kerajaan Pakatan Rakyat yang telah ditentukan rakyat pada pilihan raya umum 2008.

MyIdea berkata...

Salam..

KJ tu orang kuat Anwar

Wassalam

HousePK berkata...

BERUK PANG5!... KITA NI DAH MACAM TAKDE MODAL ASYIK CERITA DALAM KAIN PAKATAN JER!... BAIK KITA MANTAPKAN CERITA DALAM SAF UMNO-BN. NANTI TAKUT ANAK MUDA TERUS BENCI KITA.

Pengundi PR berkata...

Mahathir: Si tikus derhaka yang kononnya membela raja

SEORANG perwakilan Umno celaka dari Pulau Pinang mengejutkan perhimpunan agung Umno celaka pada tahun 1991 dengan pertanyaan sinis: "Siapakah tikus yang sanggup menggantungkan loceng di leher kucing." Dewan Merdeka PWTC tempat berlangsungnya perhimpunan agung Umno celaka itu tiba-tiba menjadi senyap sunyi. Masing-masing perwakilan yang sebelumnya bersorak-sorai apabila Raja-raja Melayu dihina dan dipermain-mainkan sepanjang tiga hari perhimpunan itu berlangsung mula berasa seram sejuk.

Sepanjang tiga hari, perhimpunan Agung Umno celaka tahun itu berubah menjadi 'sidang penderhakaan' terbesar Melayu terhadap Raja-rajanya.adakah sultan-sultan dan raja-raja melayu tergolong dalam golongan melayu mudah lupa. Tidak cukup dengan kata-kata nista dan cemuhan yang dilemparkan terhadap Raja-raja Melayu, media massa pro-Umno juga turut menyiarkan ucapan-ucapan perwakilan dan pemimpin Umno yang mengecam dan mempersendakan

Zainal Abidin Sakom, wakil Umno Selangor yang juga Setiausaha Politik Menteri Besar waktu itu menjadi wira dalam perhimpunan itu. Beliau tanpa segan silu dan tidak beradab menyerang peribadi Sultan Selangor. Zainal turut menyerahkan senarai salah laku Sultan Selangor kepada Dr Mahathir untuk didedahkan kepada rakyat.Penderhakaan terbuka Zainal menaikkan semangat para perwakilan Umno. Satu demi satu aib Raja-raja Melayu didedahkan dan keaiban-keaiban ini disiarkan oleh media elektronik pro-Umno secara langsung dan media cetak pro-BN keesokan harinya.Bagaimanapun cerita tikus dan kucing oleh perwakilan Umno Pulau Pinang itu tiba-tiba mengecutkan perut para perwakilan yang sebelum itu begitu biadap dan celupar menghina istana.

Tiada seorang pun perwakilan Umno yang berani menyahut cabaran perwakilan Umno itu sehinggalah ucapan penangguhan Presiden.Dan ketika memberikan ucapan penangguhannya Presiden Umno, Mahathir kutty celaka dengan beraninya berkata: "Ada perwakilan yang bertanya siapa tikus yang berani menggantung loceng di leher kucing... Jawapannya kamilah... Kami yang berada di atas pentas ini (Ahli Majlis Tertinggi Umno)."Maka bersorak-sorai para perwakilan Umno meraikan keberanian Dr Mahathir itu. Hasilnya satu Resolusi 4 Perkara telah diluluskan Perhimpunan Agung Umno untuk mengurangkan kuasa Raja-raja Melayu.

Lapan belas tahun kemudian, di Bukit Gantang; si tua celaka Mahathir kutty yang baru dua hari menyertai Umno celaka mencerca calon PAS, Dato' Seri Ir Mohd Nizar Jamaluddin kerana kononnya menderhaka kepada Sultan Perak.

"...'Saya pohon derhaka'. Cukup special. Tidak pernah dengar perkataan ini sejak (peristiwa) Sultan Mahmud mangkat dijulang, inilah kali pertama kita dengar," kata Mahathir celaka dihadapan ribuan penyokongnya.

"Kalau tidak bersetuju (kepada raja), kita tidak bersetuju, OK. Tapi jangan sampai kata mohon menderhaka. Wah, bukan main, besar," kelentong Dr Mahathir kutty celaka.

Tidak payahlah rasanya untuk kita mengulas kenyataan 'negarawan kepala taik ni ' itu. Sejarah panjang pentadbiran Mahathir kutty celaka sudah cukup untuk menyaksikan peri derhakanya beliau kepada Raja-raja Melayu.Dalam sejarah PM Malaysia, mamak sundal ni yang paling derhaka pada Raja dan Sultan dan tiada PM yang sebelum dan selepasnya yang lebih derhaka melebihi beliau. (tak tau la kalau najib nak rampas gelaran PM paling dehaka pada Sultan dari mamak kutty pas ni)

Cuma dikesalkan adalah kelompok Melayu bodoh penyokong Umno celaka di Bukit Gantang yang masih bersorak-sorai menyokong si tua kutuk Mahathir, si tikus tua yang kononnya masih punyai aura untuk memartabatkan Umno dan BN.

Sungguh benar kenyataan Dr Mahathir celaka... "Melayu mudah lupa

Panglima Perang Cyber berkata...

tq kepada komen2 liar di sini yang ingin menaikkan kemarahan pro TUn M.

Saya ingat pemberi komen Anon di sekat maka tidak ada lagi penembak curi.

tetapi masih ada rupanya.

Saya tidak kisah apa jua komen anda ingin siarkan.

walau pun ia copy paste dari artikel orang.

selagi anda waras maka kenalah jaga dari menulis yang melanggar undang2..

cuma saya tak sangka parpu kari akan gelar saya BERUK selepas baca komen entah siapa yang letak di atas.

mujur saya tahu parpu kari itu adalah jenis palsu yang diguna untuk melepaskan kemarahan...

tq atas komen semua..

.@blogger.com berkata...

masalahnya merea ini memang tak waras. selain dari jumud mereka juga JUBUD

Panglima Perang Cyber berkata...

brave heart - apo nak dikato jang..

kesian depa ni.


doakan lah.

Cari Blog Ini

Translate