Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

12 Mei 2010

PRK Sibu 07 : Dua Pemimpin PAS Khalid dan Mariah @ Majlis Pemimpin Kristian Pakatan di Sarawak 诗巫选举2007年:两局首席助理局长领导和玛丽亚@哈立德基督教联盟领导委员会在沙捞越!




gambar Blog Pusaka Ayahanda

  1. Che Wan (Blogger Pusaka Ayahanda) telah melaporkan di blog beliau Khalid Samad @ Gereja telah berceramah di Hotel Paramount semalam seperti gambar anda dapat lihat di atas.
  2. Beliau secara jelas telah diperalatkan oleh DAP bagi membuktikan bahawa Pakatan Rosak tidak menjanjikan Negara Islam dengan membawa tokoh mesra 'gereja' ini berceramah di sana. Lihat berita Harakahdaily di sini http://www.harakahdaily.net
  3. Ini ekoran tindakan SUPP melaungkan kempen 'Undi PAS = Undi Negara Islam' yang dianggap 'weapon killer' oleh Lim Kit Siang.
  4. Meskipun Pakatan Rosak sudah bersetuju kalimah Allah diberikan kepada penganut gereja tetapi mereka masih lagi khuatir isu 'Negara Islam' ini menjadi penghalang kepada sokongan rakyat SIBU kepada Pakatan Rosak mereka.
  5. Sebab itu dalam berita Harakahdaily di atas Lim Kit Siang menegaskan isu Negara Islam sudah pun basi dan tidak perlu diungkit kembali.
  6. Sebenarnya dalam hal ini Lim Kit Siang tahu jika DAP kalah di SIBU maknanya Pakatan Rakyat mereka akan dicop sudah ditolak oleh rakyat termasuk di Sarawak selepas kekalahan memalukan mereka April lepas di Hulu Selangor.
  7. Apatah lagi cengkaman kuat SUPP di SIBU tidak dapat dinafikan oleh sesiapa pun kerana selama ini Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) telah menguasai SIBU selama 5 penggal berturut-turut sejak 1990 oleh mendiang Datuk Robert Lau Hoi Chew
  8. Jika hendak dibandingkan dengan calon DAP yang telah ditolak majoriti rakyat SIBU sebanyak tiga kali pada 1995,2004 dan 2008 ternyata peluang BN untuk menang kali ini sangat cerah.
  9. Banyak isu isu setempat telah diselesaikan oleh mendiang Datuk Robert Lau seperti kesesakan jalanraya dengan pembukaan jalan sehala, kawalan ketat penternakan ayam itik yang menjadi punca wabak penyakit, penyusunan bangunan-bangunan agar teratur, pembinaan pasar yang cantik, serta kemudahan pelabuhan bot ekspres dan bot laju yang menjadi pengangkutan utama penduduk khasnya kaum Iban yang mendiami sepanjang sungai Rajang.
  10. Kali ini dikatakan penduduk Iban yang berjumlah 18% dari pengundi SIBU dan juga sejumlah 30% pengundi yang tidak keluar pada PRU 2004 dan 2008 akan menjadi faktor kemenangan mana mana calon kali ini.Penganalisa meramalkan bahawa sesiapa yang dapat mencuri 15% dari pengundi tersebut akan dapat menjadi Ahli Parlimen Sibu kali ini.
  11. Apakah rakyat tepi Sungai Rajang dari kaum Iban akan melupakan jasa pembinaan pelabuhan oleh Mendiang Datuk Robert Lau yang telah memudahkan kehidupan mereka selama ini ? Tentu tidak !
  12. Meskipun SNAP sudah menyertai Pakatan Rakyat tetapi semua tahu bahawa SNAP sudah lama dilanda masalah dalaman dan juga perpecahan kalangan mereka. Lihat berita di sini yang memaparkan sokongan Timbalan Presiden SNAP kepada Barisan Nasional menggambarkan kerapuhan parti SNAP walaupun menjadi parti kedua tertua di Sarawak.
  13. Ia menggambarkan keretakan sangat teruk antara pemimpin utama SNAP dan sudah tentu tidak boleh menjadi tempat disandarkan segala harapan rakyat. Lagipun hanya dua pemimpin yang menyertai Pakatan iaitu Edwin dan Johny dan yang lain masih menyokong Barisan Nasional.
  14. Sudah tentu calon BN yang juga merupakan sepupu mendiang Datuk Robert Lau akan menjadi pilihan rakyat SIBU demi memastikan segala pembangunan yang telah atau sedang dirancang akan terus dibangunkan lebih baik lagi pada masa akan datang.
  15. Dengan faktor perbezaan umur yang antara calon BN dan DAP sudah tentu calon yang lebih muda dan bertenaga dari BN akan menjadi pilihan rakyat berbanding DAP.
  16. Faktor gagal menunaikan janji janji manis Pakatan kepada rakyat di Selangor, Pulau Pinang akan menjadi igauan ngeri kepada rakyat SIBU untuk memilih DAP kali ini. Mereka tentu dapat melihat bagaimana janji janji yang ditabur oleh BN khasnya pada PRK Hulu Selangor yang lalu telah dilaksanakan dengan segera tanpa sebarang dalih sedikitpun.
  17. Ia tanda 'besar hati' pemimpin kita mengotakan janjinya walaupun tidak mendapat sokongan yang boleh dibanggakan dari kaum Cina di sana.
  18. Rakyat Malaysia sudah dapat melihat prestasi Pakatan Haram ini dan mereka sudah sedar undi begitu besar yang diberikan pada PRU yang lalu jelas akibat 'kecelaruan emosi' akibat pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh Pakatan Rosak terhadap Kerajaan Barisan Nasional.
  19. Dengan berbagai isu setempat dan nasional sudah berjaya diselesaikan tentu rakyat dapat melihat dengan jelas komitmen pemimpin Barisan Nasional di dalam menjadi 'Juara Rakyat' dan bukan "Penipu Rakyat"
  20. Lihat janji terbaru BN di Sibu seperti projek perparitan dan tebatan banjir bernilai lebih RM1 bilion di mana fasa pertama telah dilaksanakan bernilai RM300 juta dan dijangka siap dalam masa dua tahun. Sebanyak RM 28 juta juga telah dijanjikan kepada 13 kampung di Pulau Bruit untuk projek Kota Agropolitan baru negara dan bekalan air bersih untuk 9,000 rakyat Sibu di sana.

Lihat bukti BN mengotakan janji di bawah tidak sampai seminggu selepas PRK Hulu Selangor




siap tulis jam 1.40 pm




Terjemahan Artikel ke Bahasa Cina Simpilified






车湾(Blogger的村父亲)曾在他的博客计数器@教会报告在派拉蒙酒店演讲昨晚你可以看到在图片上面。
他显然是正在使用的磷酸二铵证明,该联盟承诺损伤与数字友好'教会'这个讲座有伊斯兰国家。看到这里故事Harakahdaily http://www.harakahdaily.net
这是由于行动补助运动高喊“投票表决=考绩伊斯兰国家'被认为'由林吉祥武器杀手'。
虽然联盟已经同意真主不好的词给教会的信徒,但他们仍然关注的是,'伊斯兰国家的问题'是一个人民的支持阻碍联盟诗巫损害他们。
由于上述消息Harakahdaily林吉祥坚持伊斯兰教的问题已经过时,不需要diungkit回来。
其实在这种情况下林吉祥磷酸二铵知道这是否意味着他们失去了团结诗巫盖章它由人民拒绝了包括沙捞越的尴尬失败后,在去年4月葫芦雪兰莪州。
什么更强大的抓地力诗巫补助不能否认任何人尽量的Parti Bersatu人民报沙捞越(辅助)诗巫主导了自1990年以来连续5条款由已故拿督刘会洲海秋
如果你想比较谁的磷酸二铵被拒绝了大多数人诗巫3倍1995.2004和2008年转阵机会赢得这个非常明确的候选人。
许多地方问题已由已故拿督刘会洲,解决,例如在交通与一,方法街头,对家禽farming严格控制开放的挤塞情况是疾病的暴发,建筑物安排的来源,以便有组织的,美丽的建筑市场,以及速递船的港口,船speed这是主要的交通工具,特别是谁沿拉让江伊班人居住。
这一次,是说,18%的选民伊班人口诗巫,还有一些30的选民谁不出去在GE在2004年和2008年将是候选人获胜的因素是ini.Penganalisa预测,任何人谁可以窃取15%的选民将能够为%这是诗巫国会议员。
什么是拉让江伊班人忘记由已故拿督刘会洲谁更容易取得他们的生活的港口服务建设?绝对不是!
虽然特工已加入人民联盟,但都知道管理单元是由内部的问题和它们之间的分歧严重。看到这里的故事,以显示支持副特工反映国民阵线党主席的管理单元的脆弱性,而在该州第二古老的党。
它反映了对特工的主要领导人非常严重的骨折,当然不能依靠那里的人民的期望。此外,只有两位领导人谁加入了埃德温及约翰尼拉和其他联盟仍然支持国阵。
显然,英国国民的候选人是谁也已故拿督刘会洲的表哥将是人民的选择诗巫,以确保所有项目都已经或正在计划将进一步发展更好的未来。
由英国国民之间的年龄差异和DAP的候选人因素当然是年轻,精力充沛的英国公民将是对磷酸二铵人民的选择。
因素不符合其承诺甜蜜的许诺,在人民联盟雪兰莪州,槟城将igauan恐怖的人民行动党诗巫这次投票。他们当然可以看到一个由英国国民允诺适用于上届选举,特别是实施葫芦雪兰莪没有任何一个事物的幌子立即。
这是一个'大心领导人的承诺,尽管从中国的支援,有值得赞扬。
马来西亚人已经能够看到这一神圣同盟的表现,他们是如此大的规定,在过去通用电气显然是由于'情绪障碍表决谎言谎言作为该联盟做了国民阵线的损害结果。
随着地方和国家的各种问题是成功地解决了人民将能够清楚看到的国民阵线领导人的'人民的冠军承诺“而不是”人民CON组“
查看最新的诗巫英国国民承诺,如排水及防洪减灾工程,总值超过1令吉在第一阶段20亿美元进行了3亿令吉,预计将在两年内完成。一共有2800万令吉已答应在岛布鲁特Agropolitan城项目的13个村庄和一个新的国家为诗巫9.000有市民提供清洁的水。

见证据根据英国国民的承诺不提供,直到一个星期后,雪兰莪州选举葫芦

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate