Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

29 Disember 2010

Akhbar Jakarta Post akui penjualan laser meningkat dan turut promosi laser di lamannya walaupun pemain Malaysia jadi mangsa !!!


Syabas kepada pemain Malaysia yang telah tundukkan Indonesia dengan agregat 4-2 sebentar tadi. Kegembiraan di Stadium Bung Karno Indonesia ternyata turut disertai jutaan penonton dan penyokong Malaysia di seluruh Malaysia. Seluruh rakyat pulang awal ke rumah. Dan paling nyata : tiada kenderaan lalu lalang rumah Panglima dan nampaknya negara kita 'sunyi ' selama 90 minit perlawanan akhir Piala Suzuki dijalankan. Seakan 'burung garuda' terbang di atas kepala kita...

Namun apa yang dikesalkan  oleh kita bahawa akhbar Indonesia seperti ingin menyemarakkan lagi kemarahan rakyat mereka dalam insiden laser walaupun jelas pihak berkuasa telah pun memeriksa di pintu masuk agar tiada bahan terlarang seperti laser dibawa masuk. Iklan lampu laser telah diletakkan di laman web akhbar tersebut dan jangan terkejut...

Sepatutnya media massa atau eletronik mereka sepatutnya memberi pandangan yang adil lagi saksama. Janganlan esok dihangatkan lagi kekalahan ini kerana ia jelas hasil dari kesungguhan pihak Malaysia menjalani latihan sehingga luar negara tanpa perlu meniru taktik penjaga gawang Indon Markus baru baru ini.

Laman The Jakarta Post telah nyata memprovokasikan semangat rakyat mereka dengan mengiklankan laser  di laman webnya !!!

sila lihat sini




Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate