Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

23 Disember 2010

Faisal Tehrani datang beri penjelasan di Blog Panglima ?

Pertama sekali mari kita baca ulasan rakan rakan Blogger artikel Panglim 'mengamarankan' Faisal Tehrani..

Artikel tersebut telah mengundang kunjungan ramai pihak dan ikhlas Panglima dedahkan di sini bagaimana kecewanya hati apabila ikon remaja seperti Faisal Tehrani mengambil sikap mempertikaikan tindakan pihak JAIS menyerbu pengikut Syiah.

Sikap tersebut amat tidak wajar sebagai rakyat Malaysia yang wajib taat undang-undang dan penjawat awam yang menjalankan perintah bagi pihak Ulil Amri Sultan dan Raja kita. Bolehkah kita kata tindakan pihak JAIS sebagai tidak bertamadun ? Patutkah agensi agama dihina sedemikian rupa ?

Perasaan yang sama juga turut mengisi hati Panglima apabila seorang mantan Mufti seperti Dr Asri mengeluarkan kenyataan populis ingin menjadi orang yang popular dengan mengkritik tindakan pegawai kerajaan dalam menjunjung amanah yang diberikan kepada mereka. Seperti isu buku KDN larang edar di Malaysia dan juga intipan pegawai agama isu khalwat.

Maka atas dasar tersebut maka BPN mengeluarkan amaran keras kepada individu individu yang disebut di atas demi memelihara negara kita dari sebarang ajaran sesat lagi menyesatkan.

Malaysia menghormati kepercayaan Iran tetapi sesiapa yang berada di tanah Melayu Malaysia ini perlu menghormati undang-undang negara ini atau mereka perlu keluar dari sini jika gagal berbuat demikian.

Kepada FT dan MAZA kami sebagai blogger hanya ingin melihat negara tidak berpecah belah dan kami tidak ada sebarang agenda peribadi samada tersurat atau tersirat. Pendedahan ini akan berterusan selagi ada ancaman kepada akidah, fekah atau tasauf Islam dalam pemikiran Melayu Muslim berteras Ahlu Sunnah Wal Jamaah.

Allah Maha Mengetahui dan Cukuplah Allah sebagai saksi !!!


Mari baca komen rakan2 kita dan juga komen seakan akan tulisan FT guna nama CucuAtok di bawah ini.




 Megat Alam Gempita said...

Setuju PPC

Dr Faisal ni cuma nak bagi penerangan sisi positif Syiah namun Dr apa yg buruk tetap buruk. Sama juga dengan fahaman wahabi, salafi, taliban, liberal...

Jangan kerana Syiah Iran anti US dan Israel kita membenarkan perkembangan syiah menular di bumi ahlul sunnah wal jamaah Malaysia ini hatta dengan hujah akademik sekalipun dan suka-suka nak joint.

Dari segi ekonomi global, harga minyak global naik pun adalah kerana sikap Syiah Iran memanipulasi harga di rantau Teluk demi survivalnya yg 95% bergantung hasil penjualan minyak kepada blok anti US spt China, Rusia, Korea Utara, Amerika Latin n negara Arab anti Israel. Sekatan US dan Barat berhubung isu nuklear Iran tak banyak mempengaruhi harga minyak global. Ini fakta antara mengapa harga minyak semakin naik termasuk di Malaysia bukan kerana kerajaan nak kayakan kroni dan tidak bertanggungjawab sesuka hati kurangkan subsidi.

Syiah dan Sunnah boleh bersatu dlm memerangi kafir harbi-zindik tapi bukan dalam hal kongsi akidah kepercayaan ya! (Syiah ni boleh dipandang-pandang, tapi kita kena duduk renggang-renggang dengannya agar sesama Muslim kita bertambah sayang)

Fikir global jangan jadi macam fuckatan berfikiran jumud kekampungan.

Semoga Dr Faisal tersedar, insya Allah.



CucuAtok said...

Salam sahabat sekalian.... maafkan saya kalau saya terkasar bahasa... Apa gunanya nak membongkarkan aktiviti seseorang? Bukankah pertanyaan demi pertanyaan patutnya di utarakan bagi meningkatkan ilmu pengetahuan seseorang?Bukankah Rasulullah s.a.w. menyuruh kita untuk mencari Ilmu bagi meningkatkan lagi tentang kebesaran Allah?

Saya tidak menolak jika pembongkaran itu untuk menyedarkan seseorang atau menggerakkan seseorang itu bagi keterlanjurannya dalam mencari Tuhan? dalam kontek ini saya sebenarnya agak sedih kerana bukan kita hendak mencari kebenaran malah menjadi keseronokkan pula dalam membongkarkan aktiviti seseorang.

JAdi saya sarankan agar Panglima tanya soalan kepada FT agar saudara lebih faham dalam konteks mencari Tuhan.

Apabila tuan sudah mendapatnya, sila kaji dalam konteks Sunnah Wal Jamaah.Terus terang saya katakan Ahli Sunnah Wal Jamaah pun mempunyai keindahan yang tersendiri dalam erti mencari Tuhan. Bukannya dengan memberi Fatwa yang melulu seperti yang di buat oleh PAS ini. Ini terang terang teori di keluarkan tetapi pelaksaannya adalah HAMPAS dan sangat berterabur.

Cuba TUAN PANGLIMA FIKIRKAN.
SAYA INGIN MENEGASKAN BAHAWA SAYA BUKAN PENGIKUT SYIAH. SAYA HANYA INGIN MELUAHKAN APA YANG SAYA RASA PERLU.

Yang baik datangnya dari Allah dan yang buruknya dari saya yang hina ini. Sekian.Wassalam



Kepada sesiapa yang berminat mengetahui apa itu Syiah boleh rujuk kajian Azli Shukri di blog beliau di sini 

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tuan panglima


ada artikel lengkap kaji ttg imam komeini ada di blog

http://aburedza.wordpress.com/2009/11/22/pandangan-imam-khomeini-dalam-kitab-al-hukumah-al-islamiah-dan-kasyfu-al-asrar/


tuan panglima sebarkan kpd rakan2..


hrp kita dpt halang syiah dari bertapak di negara kita.

Unknown berkata...

Salam. Salam perjuangan. Lawatan saya yg pertama. Nice blog, teruskan, syabas dan tahniah..!...mohon izin dari tuan utk linkkan blog saya di sini, moga perjuangan kita di restui oleh allah swt..insyallah. My link :http://ibm-akusayangumno.blogspot.com

zf_zamir berkata...

mat rempit said..

pelik, nak tahu tentang matematik kena belajar dgn guru matematik, baru betul..

nak tahu tentang ekonomi kena menuntut dengan pakar ekonomi, bukan dengan penulis blog..

nak tuduh2 tentang syiah, kena tanya orang syiah, bukan dengan orang sunni..

kalau tak, mcm mana nak tahu???

(ada jaminan kalau cikgu bahasa inggeris boleh beri formula matematik dengan tepat? atau guru matematik boleh beri jawapan tentang nahu bahasa yang betul?)

CucuAtok berkata...

Salam tuan tuan sekalian..... INGIN SAYA TEGASKAN BAHAWA SAYA BUKANLAH FAISAL TEHRANI.
Tuan Panglima tolong jangan babitkan saya dengan Faisal Tehrani kerana saya tak kenal beliau dari dekat mahupun dari jauh.

Cuma yang saya tekankan pada tuan tuan sekalian adalah pertanyaan Ilmiah bagi meningkatkan lagi kesedaran kita terhadap golongan Syiah ini.

Jelas saya telah mengatakan tadi akan persoalan bagi menjawap keraguan kita. Itu saja.

Saya hampir tersedak kerana Tuan Panglima mengganggap saya sebagai FT walhal saya ni pun cuma dapat tau pun setelah heboh pasal dia nie. Kalu tak percaya tanya bro Jeff@DIMENSI tentang komen - komen saya.
Saya juga komen tentang apa yang beliau paparkan dan memang ada Class.Akan tetapi tidak ada satupun saya cuba mengajar atau menerangkan pasal Syiah ini.
Jadi sebelum tuduh melulu, suka saya mengigatkan bahawa tujuan saya ni adalah untuk menyedarkan bahawa Ilmu itu penting akan tetapi kalu Ilmu itu tidak di gunakan apa maksudnya. Biar sedikit tetapi berkat.

Sekian dari saya. Saya cuma harapkan supaya saudara sekalian tidak terpengaruh dengan MUSUH ISLAM YANG CUBA MEMECAHBELAHKAN UMAT ISLAM.

Adalah tanggungjawap saya untuk meyedarkan saudara dan saya menghormati pandangan saudara.

Akhir kata saya bukan Faisal Tehrani dan saya tak kenal beliau sapa.
Wassalam.

DukungSalaf berkata...

SYIAH LAKNATULLAH. KAFIR! JANGAN MENDAKYAHKAN ORANG RAMAI KONONNYA AHLI SUNNAH BOLEH DISATUKAN DENGAN SYIAH YANG PENDUSTA DAN PEMBOHONG BESAR!

CucuAtok berkata...

Salam.....
SAudara pendukung salaf....agak berat juga pandanagan saudara....
Hairan saya melihatnya....adakah saudara melihat dari apa yang saya cuba maksudkan....adakah saya cuba satukan Syiah dan Ahli Sunnah Wal Jammah? Walaupun secara tersirat?
Apakah Jumud sekali pandangan saudara?

Apakah saudara tak nampak erti PERPADUAN? Saya tidak sama sekali berkonsepkan sapa Sunnah dan sapa Syiah, hanya mahukan perpaduan Umat ISLAM, walupun berbeza pendapat namun haruslah di ingati bahawa perpaduan itu membawa kepada kekuatan umat dan jika ada kekeliruan , hendaklah di rujuk kepada Al Quran dan Sunnah.

Fikirkanlah wahai saudara...

Tanpa Nama berkata...

That is definitely great content material. I will surely be writing a blog as well as speaking about it. Exactly what I have been looking for.

Cari Blog Ini

Translate