Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

16 Ogos 2011

Blogger Abu Syafiq Dedah Azan Pertama Di Zaman Rasulullah Bukti Tidak Salah Bacaan Al Quran Sebelum Subuh Dilaungkan !!!




Isu larangan mengalunkan bacaan Al Quran sebelum solat Subuh timbul di Pulau Pinang ekorang kesilapan pemahaman sebahagian ahli agama yang tidak menemui beberapa fakta yang akan dibentangkan di bawah.


Mereka tidak tahu bahawa di dalam sejarah Islam ada 'kes teladan' yang boleh kita gunakan sebagai panduan.


Amat malang lagi mereka yang mengeluarkan fatwa tidak pula merujuk perkara tersebut kepada Majlis Fatwa Kebangsaan sebelum ia diputuskan bagi persepakatan Ulama dan Mufti SeMalaysia.


Maka untuk itu sedikit jawapan yang ditulis oleh Blogger Abu Syafiq diharap dapat memberi ketenangan kepada umat Islam yang tentu agak buntu tentang perkara ini.


Sebelum ini Panglima sudah siarkan tulisan bernas Mat Kilau Penang dan kali ini penjelasan secara ilmiah diterbitkan di sini dengan harapan anda dapat menggunakannya sebagai 'peluru' menangkis hujjah songsang setengah pihak yang kelihatan mengikut telunjuk parti kafir harbi DAP !


Pelik kenapa baru sekarang Dr Asri menentang bacaan dan kenapa baru sekarang Pulau Pinang baru mengharamkannya? Oh ye mereka sudah ada Khalifah Umat Ab Aziz yang tentu mampu istinbat fatwa baru dalam versi kesukaan kafir harbi DAP .



Menariknya di zaman Salahuddin Al Ayyubi sudah ada bacaan Nazam bab akidah dibaca dengan kuat sebelum Subuh sehingga membolehkan akidah umat ketika itu menjadi kuat sehingga mampu menawan Palestin dan Baitul Maqdis dan disebut dalam kitab Tobaqat Syafi'iyyah Al Kubra perkara ini.






Mari kita baca selanjutnya di blog Abu Syafiq yang anda boleh klik di sini :


http://abu-syafiq.blogspot.com/2011/08/isu-baca-quran-sebelum-subuh-tukar.html






Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate