Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

14 Mei 2012

Sultan Johor selar perhimpunan haram



KULAIJAYA 13 Mei - Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menyelar tindakan segelintir pihak yang membawa budaya mencetus huru-hara sehingga berlakunya ketegangan dan mengugat ketenteraman awam melalui perhimpunan haram.

Baginda dalam titahnya menyifatkan perhimpunan demi perhimpunan yang diadakan hanyalah untuk mendapatkan publisiti dan liputan media yang menggambarkan seolah-olah negara dalam keadaan tidak aman.

"Akhir-akhir ini, saya perhatikan wujudnya budaya masyarakat yang cenderung membuat huru-hara dengan mencetuskan ketegangan sehingga menggugat ketenteraman. Golongan ini berhimpun dengan penuh emosi, gagal mengawal diri dan menimbulkan pergaduhan.

"Ingatlah, negara kita sudah bebas merdeka daripada penjajah tetapi bebas ini ini bukan bermakna kita bebas berbuat apa saja. Bebas di sini adalah kita boleh membentuk kerajaan dan gubal undang-undang yang mesti dipatuhi rakyat," titah baginda pada Majlis Pelancaran dan Pelepasan Kembara Mahkota Johor 2012 di TJ Mart, Saleng, di sini hari ini. - UTUSAN


Kalau Sultan Johor dan Mufti membidas Bersih 3.0 maka apakah ada alasan lagi untuk puak ini menghalalkannya ? Faktanya : yang ghairah berkuasa akan terus menegakkan benang basah mereka dan yang tidak hormat Raja seperti DAP akan terus menolak titah baginda. Rakyat harus sedar jangan bersekongkol dengan puak biadap dan rasis ini.

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate