Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

15 Mei 2012

Tunku Abdul Aziz keluar DAP - Malaysiakini & Aksi Biadap DAP Dulu Hingga Kini @NajibRazak @AnwarIbrahim #PRSamseng




Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, pemimpin paling kanan Melayu dalam DAP, telah meletak jawatannya sebagai naib pengerusi dan keluar parti.

NONE
Keputusannya itu yang diumumkan malam ini, adalah satu tamparan
besar terhadap DAP ketika parti itu membuat persediaan untuk pilihan raya umum yang ramai meramalkan mungkin diadakan seawal bulan depan.

Beliau bagaimanapun tidak akan menyertai parti politik lain sepertimana khabar angin yang menyebut beliau akan menyertai Umno.

"Saya bukan katak," katanya.

Tunku Abdul Aziz sebelum ini tidak bersetuju dengan pendirian parti itu menyokong perhimpunan BERSIH 3.0 - yang disertai kira-kira 200,000 yang turun membanjiri ibunegara bulan lalu bagi menuntut pilihan raya yang bebas dan adil - yang turut menyaksikan pertembungan antara peserta dan pihak polis.


Menurutnya, disebabkan perselisihan pendapat secara terbuka antara beliau dengan pihak parti, maka beliau memilih supaya tidak dicalonkan semula sebagai senator mewakili Pulau Pinang, membayangkan beliau tidak dipecat daripada jawatan itu oleh DAP apabila berita tersebar bahawa penggal perkhidmatnya di Dewan Negara yang berakhir pada 30 Mei, tidak adalah dilanjutkan.

"Saya merasakan bahawa kedudukan saya tidak lagi dapat dipertahankan dan saya tidak lagi mampu untuk berkhidmat mewakili Pulau Pinang dan parti saya," kata Tunku Abdul Aziz kepadaMalaysiakini.

Menurut Tunku Abdul Aziz lagi, beliau telah mencadangkan kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, supaya parti itu melaksana "prosedur tatatertib yang sama terhadapnya, sepertimana yang dikenakan ke atas ahli-ahli yang lain", ekoran tindakannya itu.




INI BUKTI BAHAWA AKIBAT TIDAK SEFAHAMAN MAKA BELIAU TERPAKSA MEMILIH MELETAK JAWATAN DAN KELUAR PARTI.

CUBAAN DAP MENUNJUKKAN MEREKA PARTI YANG TIDAK ANTI MELAYU AKHIRNYA GAGAL DENGAN KEPUTUSAN DRASTIK TUNKU ABDUL AZIZ INI.

PAS JUGA TELAH BERTELINGKAH DENGAN DAP ISU HUDUD DAN IA SATU LAGI BUKTI ISU ISLAM SELAIN MELAYU, AKAN TERUS DITOLAK OLEH PARTI RASIS LAGI ANTI ISLAM INI.

BUKANKAH PELIK JIKA HASRAT RAKAN KONGSI SENDIRI IAITU PAS UNTUK MEMBAWA HUDUD DITOLAK OLEH DAP ?  DAN DALAM MASA YANG SAMA DAP DILABELKAN PRO ISLAM DAN BERTARAF KHALIFAH UMAR AB AZIZ ?

MAKA ELOK JUGA JIKA MELAYU YANG LAIN TIDAK LAGI MENUNGGU LEBIH LAMA UNTUK KELUAR DARI DAP. MEREKA HANYA AKAN DIPERGUNA UNTUK MERAIH UNDI MELAYU DALAM CUBAAN MENGGANTIKAN PAS YANG KINI SEMAKIN PUPUS DENGAN TAHALUF SIYASI DAN NEGARA KEBAJIKAN YANG AKHIRNYA MEMAKAN DIRI PAS SENDIRI...

DAP AKAN TERUS MENCARI MELAYU LAIN UNTUK MENGISI PARTI MEREKA TETAPI ADAKAH CINA DAP AKAN MENERIMA MELAYU SELEPAS MEREKA SENDIRI TIDAK HORMATKAN RAJA MELAYU DAN AGAMA ORANG MELAYU ?

TEPUK DADA TANYA HATI DAN IMAN ANDA...



DAP PAKAI KASUT MASUK RUMAH ORANG MELAYU ISLAM


GAMBAR AHLI DUN PERAK MELAYU DIPIJAK PEMIMPIN DAP PADA 29.11.2009 - 
OLEH LIM KIT SIANG DAN NGA KOR MING


AKSI BIADAP DAP SEMASA SIDANG DUN PERAK MASIH DIINGAT RAKYAT MELAYU ISLAM


KES BIADAP SEMASA PERTABALAB AGONG BARU-BARU INI YANG DIDEDAH OLEH DR AB RAHMAN




AKSI PENUH KEBIADAPAN DAP DI DUN PERAK  PADA 7 MEI 2009  

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate