Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

14 Ogos 2013

Anggota tentera direman berhubung kes letupan


Anggota tentera direman berhubung kes letupan

TUMPAT 14 Ogos - Seorang anggota tentera direman selama tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes letupan yang menyebabkan seorang kerani sekolah maut di Taman Seri Periok di sini, Ahad lalu.

Majistret Makhamah Tumpat, Ahmad Adha Yasser Amri mengeluarkan perintah tersebut terhadap suspek berusia 29 tahun itu kira-kira pukul 10 pagi tadi.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim dalam satu kenyataan berkata, suspek ditahan di sini pukul 5 petang semalam.

bagi membantu siasatan kes letupan itu yang membunuh kerani Sekolah Rendah Kebangsaan Manek Urai, Kuala Krai, Mohd Yusrizal Mat Zain, 32.

Dalam kejadian pukul 11 pagi itu, kerani Sekolah Rendah Kebangsaan Manek Urai, Kuala Krai, Mohd Yusrizal Mat Zain, 32, maut terkena letupan ketika mengambil bungkusan ditinggalkan di atas bumbung sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) di halaman rumah mertuanya di Taman Seri Periuk itu.

Mazlan berkata kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Polis sebelum ini telah mengambil sampel daripada saki-baki bahan letupan itu dan dihantar ke Jabatan Kimia untuk dikenal pasti bahan letupan yang digunakan.

Berikutan itu, polis Kelantan menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat secara menyeluruh kes berkenaan termasuk mengenal pasti motif kejadian dan jenis bahan letupan. - UTUSAN ONLINE


© Utusan Melayu (M) Bhd 


Gambar kejadian :







Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate