Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

14 Ogos 2013

Pemilik resort warga Singapura benar surau dijadi tempat Agama Bukan Islam - ditahan reman

suspek

KOTA TINGGI 13 Ogos - Pemilik sebuah resort di Kampung Sedili Besar di sini direman selama empat hari bermula hari ini bagi membantu siasatan berhubung tindakannya membenarkan surau miliknya dijadikan tempat ritual agama bukan Islam.

Perintah reman itu dikeluarkan oleh Pendaftar Mahkamah, Hairul Azhar Mohamad di Mahkamah Sesyen di sini hari ini.

Lelaki berusia 45 tahun itu disiasat mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan iaitu mencemarkan tempat sembahyang dengan niat hendak mengaibkan agama mana-mana golongan.

Jika sabit kesalahan, suspek yang berasal dari Singapura dan mempunyai status penduduk tetap (PR) di negara ini, boleh dikenakan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Lelaki itu tiba di mahkamah tersebut pada pukul 9.30 pagi dan dilihat menundukkan muka sepanjang masa semasa dikawal sepasukan empat anggota polis ketika masuk dan keluar dari mahkamah.

Ketika pemilik resort berkenaan dibawa keluar dari bilik pendaftar, seorang penduduk tempatan yang kebetulan sedang berurusan di pekarangan mahkamah sempat menyatakan rasa tidak puas hati kepada lelaki itu sebelum ditegur pihak polis yang mengiringinya.

Sabtu lalu, penduduk sekitar perkampungan nelayan Sedili Besar gempar selepas bangunan yang didirikan di sebuah kawasan resort sebagai surau dicemari dengan upacara sembahyang agama lain.

Upacara sembahyang yang dijalankan dipercayai oleh penganut agama Buddha itu disedari seorang pengunjung resort yang ingin menunaikan solat asar.



© Utusan Melayu (M) Bhd 


Gambar titah Sultan Johor agar surau diruntuhkan. 



Sent from my iPhone

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tengok PENGHINAAN makin GANAS dari CINABANGKAI BERULAT DAPBABI! JANGAN sekali bagi peluang mereka berkuasa kat seluruh Tanah Melayu ini! P. Pinang dan Selangor mesti DIAMBIL BALIK, demi KESELAMATAN umat Islam/Melayu, yg. makin diPIJAK dgn begitu HINA oleh bangsa PENDATANG yg dibawa British-Zionis laknat ini!

1. http://www.pisau.net/dap-desak-kongsi-rumah-ibadat/, DAP Desak Kongsi Rumah Ibadat,
Posted by: pisau in Berita Nasional; dan

2. http://bbcdrasmi.blogspot.com/2013/08/tanah-wakaf-dijadikan-tempat-ibadah.html#disqus_thread,
Tanah Wakaf dijadikan tempat ibadah bukan Islam di Pulau Pinang.

Si CINA DAP Bangsat ini nak MENIPU, kononnya umat islam bersembahyang di gereja! Sebenarnya banyak gereja KOSONG telah DIJUAL/diPAJAK kpd umat Islam, sebab si Barat-Zionsi nak KEUNTUNGAN. Dan umat Islam di Barat sebab dilarang buka masjid di mana-mana kerana ramai si barat-Zionis benci kat Islam/umatnya (tersembunyi selalu), maka umat Islam terpaksa membeli gereja yg. sudah dibina dan di kwsn yg diperuntukkan utk rumah ibadat.

Jadi jgnlah si CINABANGSAT DAPKURAP ini nak MELALAK dgn menipu fakta! Dan kenapalah Jbtn agama Islam P. Pinag begitu TAKUT, sampai tanah wakaf boleh jadi tpt tokong CINA?! JAWI kena masuk campur sebab ISLAM adalah AGAMA PERSEKUTUAN!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi keenakan masakan KAMPUNG Melayu, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Tanpa Nama berkata...

Dan berani tak si CINABABI DAP ini MENCEROBOH kuil India – mungkin kepala pun hilang!

Makcik Sambal Belacan.

Cari Blog Ini

Translate