Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Disember 2016

TPM Ahmad @Zahid_Hamidi Minta Ketua Polis Negara Beri Perincian 20 Ngo Terima Dana Asing | UMNO Online


Ahmad Zahid Minta Ketua Polis Negara Beri Perincian 20 Ngo Terima Dana Asing


TELUK INTAN, 17 Dis – Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar akan diminta memberi perincian mengenai 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang disyaki menerima dana asing.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata buat masa ini beliau tidak mempunyai maklumat mengenai perkara itu.


"Saya akan minta butirannya daripada IGP (Khalid) siapa 20 NGO yang sedang disiasat itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Skim Subsidi dan Bantuan Saringan Kesihatan untuk Anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Dewan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Hilir Perak di sini hari ini.

Ahmad Zahid diminta mengulas kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed semalam yang menyatakan kira-kira 20 daripada 50,000 NGO yang berdaftar dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) telah disiasat sejak November.

Menurut Nur Jazlan semua NGO itu disiasat kerana disyaki menerima dana yang diragui daripada individu serta organisasi luar negara.

Ini berikutan perkembangan siasatan terhadap pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah yang dipercayai melakukan aktiviti memudaratkan demokrasi berparlimen dengan menggunakan dana daripada Open Society Foundation (OSF) yang dipengerusikan George Soros.


    http://www.umno-online.my/2016/12/17/ahmad-zahid-minta-ketua-polis-negara-beri-perincian-20-ngo-terima-dana-asing/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter


    Sent from my iPhone

    Tiada ulasan:

    Cari Blog Ini

    Translate