Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

14 Oktober 2008

Utusan akan saman Teresa Kok !!!

Utusan tuntut Teresa Kok mohon maaf
14/10/2008 4:28pm

Berikut adalah siaran akhbar Utusan Melayu (M) Berhad mengenai Surat Sebelum Tindakan (Letter of Demand) terhadap Teresa Kok:

Utusan Melayu (Malaysia) Berhad telah menyerahkan sesalinan Surat Sebelum Tindakan pada 14.10.2008 kepada YB Teresa Kok kerana membuat pernyataan fitnah terhadap Utusan Malaysia yang dikatakan telah 'memutar-belitkan' pernyataan-pernyataan beliau berkenaan makanan yang disajikan kepadanya semasa berada dalam tahanan ISA.

Pernyataan-pernyataan beliau telah diterbitkan oleh media-media nasional dan menerusi blog beliau sendiri.

Pernyataan-pernyataan fitnah terhadap Utusan Malaysia adalah pada 22.9.2008 dan berpunca daripada kenyataan beliau semasa sidang akhbarnya pada 19.9.2008 berkenaan makanan yang disajikan kepada beliau semasa berada dalam tahanan ISA. Teresa juga menyatakan bahawa Utusan Malaysia telah memutar-belitkan kenyataan asal beliau dalam laporan mereka.

Utusan Melayu (Malaysia) Berhad melalui Surat Sebelum Tindakan memohon perintah mahkamah (relif) antara lain penarikan balik dan kenyataan kemaafan yang penuh dan lengkap daripada YB Teresa Kok kepada Utusan Melayu (Malaysia) Berhad berkenaan pernyataan-pernyataan fitnah.

Utusan Melayu (Malaysia) Berhad telah menyerahkan Surat Sebelum Tindakan tersebut melalui firma guaman, Tetuan Shafee & Co yang beralamat di Bukit Tunku, Kuala Lumpur. - Utusan



Komen - Siapa akan menang ? samada Teresa akan muflis atau Utusan. Memufliskan Utusan kejayaan anti Melayu di Malaysia... yang turut disokong gerakan mereka oleh Melayu yang sudah Lupa....

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate