Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

10 Disember 2009

Edisi Pagi : Dap memang biaDAP pertikai peruntukan Masjid Umat Islam !!!



Pemimpin DAP sekali lagi cuba bermain dengan api. Selepas Kulasegaran turut menyentuh tentang ketuanan Melayu dengan mengatakannya punca ketidakadilan kepada kaum lain di negara kita.

Apakah tujuan DAP persoal perkara ini ? Adakah dia tidak sedar tentang peratusan penduduk Melayu berbanding Cina dan India ?

Atau tentang Islam sebagai agama Persekutuan ?

Juga kenapa satu persatu perkara tentang Islam dicampur oleh DAP seolah-olah ingin menandingi parti PAS seperti membaca ayat Al Quran semasa berceramah ! sehingga urusan berkhatan pun telah dianjurkan oleh DAP dan Nga Kor Ming juga terang-terangan menyokong doa celaka oleh Nik Aziz ke atas PM kita ?

Adakah niat dia tunjukkan 'keislaman' dan pada masa yang sama mempertikaikan bujet untuk masjid umat Islam di Malaysia ?

Lihat laporan ini http://utusan.com.my dan baca juga tulisan Dr Ridhuan Tee di sinihttp://tulipdesa.blogspot.com/2009/09/nizar-pengkhianat-bacalah-pesanan-dr.html yang saya salin sebahagiannya di bawah :

Contohnya di Selangor mempunyai penduduk berjumlah 4.8 juta. Daripada jumlah itu orang Melayu mewakili 2.5 juta dengan kapasiti 259 masjid dan 939 surau. orang Cina Buddha berjumlah 1.3 juta mempunyai 1,015 tokong, orang India berjumlah 647,000 dengan 810 kuil berdaftar (bilangan ini belum dicampurkan dengan tokong dan kuil yang tidak berdaftar). Manakala, bilangan gereja Kristian biarlah Helen Ang yang cari untuk menampung jumlah 50,000 penganut Kristian.

Statistik

Berdasarkan kepada statistik ini, jelas kepada kita, setelah dicampur semua rumah ibadat bukan Islam, kedudukan masjid surau sebenarnya jauh ketinggalan. Ini baru perbandingan satu negeri, bayangkan negeri- negeri lain. Adakah nisbah antara bilangan penduduk dengan bilangan rumah ibadat itu adil? Begitu besar bezanya.



Hari ini JAKIM membidas tindakan Nga Kor Ming dan mengatakan hanya agama Islam layak menerima peruntukan untuk rumah ibadat dan agama lain diberi atas dasar ihsan.


Sila rujuk Utusan Malaysia hari ini di sini http://utusan.com.my/


Persoalannya : sampai bila kita mahu membiarkan manusia perosak keharmonian antara agama dan bangsa ini bermaharajalela di negara kita ?

Harap sekali sekala tangkap dan sumbat saja masuk ISA untuk elak lebih banyak mudarat berlaku di luar sana.


12 ulasan:

panglima_sepat berkata...

bila cina india mepersoalkan hak keistewaan org melayu, dikatakan mereka membela hak mereka sebagai warganegara..
bila melayu pertahankan hak keistimewaan org melayu dikatakan orang melayu racist..
bila org Islam marah dan tak puas hati orang akan kata Islam Pengganas..
Sampai bila kita nak biarkan keadaan ni berterusan??
atau kita selesa di labelkan begini??
Jangan jadi bodoh dek permainan politik murahan DAP!!!

PORTMAN berkata...

Zaman TDM, perkara macam ni jarang berlaku kerana pre imptive dilakukan supaya mereka yang cuba menimbulkan isu perkauman dapat diasingkan di Penjara Kemunting. Kalau mereka ni dibiarkan maka akan rosaklah pemikiran masyarakat dan pembangunan negara tak dapat diteruskan. Politik yang stabil dapat menjamin pembangunan ekonomi.

AntiAnwarDAP berkata...

mereka sudah semakin bongkak dan angkuh...di Parlimen mereka bagaikan insan yang cukup tahu mengenai undang-undang dan perlembagaan..tetapi rupanya mereka ini bodoh mentafsirkan maksud perkara 3 dalam perlembagaan persekutuan....

*adik mohon untuk link kan post ni di FB adik...

Muhammad berkata...

KUNJUNGAN WIDA' KE MASJID AL-FALAH USJ 9
OLEH AL-MUKARRAM AL-QARI
SYEIKH MUHAMMAD JIBREL AL-MISRI





Setelah beliau berpeluang menyaksikan sendiri perjalanan ibadah Qurban di Masjid Al-Falah ini pada hari Tasyriq yang lalu dan bersama-sama meraikan majlis tersebut di sebelah malamnya, maka beliau sekali lagi mensudikan diri bagi merapatkan silaturrahim dengan warga MAF sekaligus mengakhiri percutian beliau di negara ini selama 2 minggu yang lalu. Sebagai wida' buat kali ini, beliau akan berada di MAF,
.
pada:
Khamis 10 DISEMBER 2009
bersamaan
23 ZULHIJJAH 1430h
selepas solat Maghrib.
.
Kehadiran Muslimin dan Muslimat amatlah dihargai.
http://pondokhabib.wordpress.com

Tanpa Nama berkata...

SLM PANG5..PUAK KOMUNIS DH MULA MENGORAK LANGKAH NK MENDAULATKAN PENGARUH KOMUNIS KAT M'SIA TP TENGOK LA APE YG MELAYU UMNO, PAS, PKR NAK BUAT? BYK SGT SESUMPAH. JGN SAMPAI M'SIA NI KENE SUMPAH BTUL2 JD NEGARA KOMUNIS DLM MASA TERDEKAT NI SUDAH! ADOIYAIII

Jihadfisabilillah berkata...

ORANG DAP YANG KURANG AJAR DAN MEMPERTIKAI KEDUDUKAN AGAMA ISLAM WAJIB DITEMBAK SAMPAI MATI...SEBELUM TU BAG 1ST WARNING DULU..TIMBUL LAGI ISU PERTIKAIAN TENTANG ISLAM...TEMBAK DENGAN PERLAHAN-LAHAN (SEMBUNYI-SILENT KILLER)..
BARU DEPA TAHU SIAPA PEJUANG ISLAM TULEN....

Mujahid berkata...

cakap banyak tak guna..maki PAS pun tiada faedah...
kita pakat p bunuh terus mereka ni......diam-diam dah le jika takut masuk penjara....

Panglima Perang Cyber berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Panglima Perang Cyber berkata...

panglima-sepat : perkataan rasis pun x dpt difahami apatah lagi soal2 lain yg lebih besar.

mereka membangkitkan isu yg tidak patut dijadikan isu.

Portman: sebab itu mereka membantah ISA kerana mereka tahu ia penghalang utama kegiatan mereka.

Davillage : silakan adikku !

Muhammad : tq atas info.

Jeff : jangan harap kat sapa2.tugas bloggers perlu diteruskan agar rakyat mendapat manfaat daripadanya.

Jihad / mujahid : perkara ini perlu diselesaikan dengan mengikut saluran undang2.

kekerasan akan memngakibatkan kekerasan.

terima kasih atas komen anda.

Ngah Ahmad berkata...

Salam...kita kena kenal siapa musuh siapa kawan..yang salah tetap salah..wlopon dikatakan pakatan..namun tidak semua hal pas setuju dgn DAP. Hal2 yang mnyentuh hak2 kesucian melayu n islam...pas tentang dan xperna bersetuju...cuma nk beritahu....ws

MUS berkata...

Bangsa lain hina bangsa Melayu, kita boleh berdiam. Bila depa hina agama Islam, kita hanya dok bercakap. Tak dak sapa pun orang Melayu Islam yang berani pi tumbuk muka MP Taiping. Iman kita tak cukup kuat. Sabar...memang sabar itu sebahagian drp iman.
Namun kita perlu ada keberanian utk mempertahankan maruah Islam. Orang Melayu Islam ni..hatinya agak lembut kalau nak dibandingkan dgn bangsa Arab yang perongos.
Orang Melayu Islam kena berubah, kalau orang kafir di Malaysia sudah pun berubah krn depa sudah pun menunjukkan taring dgn berani berdemo dan bersuara menghina Melayu Islam...maka kita pun kena bangkit berubah. LAWAN! TENTANG! BERJIHAD ATAS DASAR MEMPERTAHANKAN MARUAH ISLAM!
BILA?...tanyalah diri sendiri.
Fikir-fikirkanlah.......

Tanpa Nama berkata...

Sekarang PAS pulak kata kalau mereka memerintah Malaysia peruntukan yang lebeh banyak diberi untuk bina lebeh banyak masjid. Jumlah masjid yang dibina oleh kerajaan sekarang tak cukup..jadi apa kata DAP nanti..ibarat musnah lah Malaysia nanti..yang rugi siapa???

Cari Blog Ini

Translate