Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

20 Ogos 2010

Email dari Kampus : BENAR atau TIDAK PRESIDEN MPP MMU 2010 / 2011 PENCURI ?


Logo MPP MMU yang baru hasil idea si PENCURI

Itu lah yang diperkatakan oleh seorang sahabat pensyarah dari MMU Melaka dalam pertemuan singkat ketika bersahur tempoh hari. Butir bicaranya sangat lancar dan padat, manakan tidak lancar, PENCURI itu pernah menjadi anak didiknya suatu ketika dulu dan apa yang mengejutkan penulis adalah PENCURI tersebut ketika melakukan perbuatan itu sudahpun Exco MPP MMU Melaka malah barang curiannya (laptop) tersebut juga milik salah seorang Exco MPP tahun yang sama dan dikatakan ’dirembat’ didalam Pejabat MPP sendiri.

BENARKAH ?

Penulis ada menghubungi seorang lagi rakan yang penulis kenali ketika zaman mahasiswa dulu, rakan ini dari MMU Cyberjaya bagi bertanyakan isu ini namun penulis agak hampa bila dia juga tidak tahu akan perkara ini. Rakan ini meminta pula penulis menceritakan cerita yg penulis tahu kepadanya dan dia memohon penulis agar ’hold’ apa juga artikel bagi isu ini. Namun hari ini penulis buat juga posting kerana penulis merasakan perkara ini harus mendapat perhatian yang serius sekiranya dakwaan ini benar2 berlaku. Maksud penulis adakah benar si Presiden baru ini pernah MENCURI hingga membawa kepada kes polis? Atau adakah isu ini dibangkitkan oleh pihak lawan beliau yg kalah pilihanraya bagi memburukkan imej beliau ?


Inikah PENCURI yang dimaksudkan ?

atau hanya fitnah ?

CERITANYA

Gavin Clement Fernando (Exco MPP Melaka 08/09) telah dipecat dari MPP MMU Melaka 08/09 oleh Mohd Hafidz Osman (Presiden MPP Melaka 08/09) kerana didapati mencuri laptop Dinesh Tiagaraja (Exco MPP Melaka 08/09). Pemecatan ini dibuat oleh Hafiz setelah Gavin didapati bersalah mencuri laptop rakan exconya sendiri dan lebih memalukan kejadian itu berlaku di pejabat MPP sendiri.

Gavin tertangkap hasil siasatan Dinesh sendiri dengan membuat pemantauan penjualan laptop 2nd hand disebuah forum IT terkemuka. Atas faktor simpati, Dinesh telah menarik balik laporan polis yang dibuat kerana tidak mahu Gavin disabitkan kesalahan yang boleh mengakibatkan Gavin dibuang dari MMU. Lantaran moral buruk yang dimiliki Gavin, dia telah dipecat oleh Hafidz Osman kerana tidak mahu nama MPP MMU Melaka 08/09 tercalar dengan perilaku buruk Gavin. Mana mungkin HEP MMU tak tahu kes besar sebegini yang melibatkan MPP. Kes ini juga dirujuk kepada Pengarah HEP dan juga pegawai2nya pada ketika itu dan HEP turut tidak mengenakan apa-apa tindakan kepada Gavin dipercayai kerana wujudnya perbincangan antara HEP dan Hafidz Osman bagi menutup kes ini dari pengetahuan mahasiswa yang lain.


Gaya seorang PENCURI ?

Ini Majlis di MMU ke ?

Hebat !

AKIBATNYA

Akibat dari ’simpati’ Hafidz Osman, Dinesh Tiagaraja dan HEP MMU yang Pengarahnya juga dikatakan mantan MPP UIA, Gavin telah dibersihkan dari segala kesalahan malahan dipercayai tiada sebarang rekod disiplin yang direkodkan atas nama Gavin Clement Fernando. Pilihanraya Kampus 2010/2011 telah menyaksikan bagaimana si Pencuri ini menggunakan ’simpati’ keatasnya untuk menjadi pemimpin utama disalah sebuah IPTS terkemuka dalam negara. Sudah tentu mahasiswa MMU yang turun mengundi ’buta’ membuat pilihan tapi tak boleh nak salahkan pengundi juga kerana mereka telah ditipu oleh Pencuri ini. Selain dari si Pencuri, mahasiswa juga telah diperbodohkan dengan kelemahan HEP MMU dalam ’menutup mata’ membiarkan si Pencuri ini bermaharajalela.


Mana TANGGUNGJAWAB MEREKA ?

kalau betullah mereka sembungikan kes

PERSOALANNYA

  1. Benarkah Gavin Clement Fernando ini PENCURI atau ianya sekadar dakwaan liar memburukkan imejnya sebagai Presiden MPP MMU ?
  2. Bagaimana Si Pencuri ini boleh dibenarkan BERTANDING ?
  3. Bagaimana HEP MMU merestui Si Pencuri ini menjadi Presiden MPP ?
  4. BENARKAH HEP MMU memang tak tahu langsung akan perkara ini ?
  5. APA AGENDA HEP MMU hanya mendiamkan kes ini hingga ke hari ini ?
  6. Kenapa Hafidz, Dinesh, MPP MMU Melaka 08/09 hanya mendiamkan diri bila si Pencuri ini naik sebagai Presiden ?
  7. Professor Dr Zaharin selaku Presiden Universiti Multimedia bersekongkol sama ke ?
  8. Sahih ke cerita yang penulis terima ini ?

Sebenarnya masih banyak lagi soalan-soalan yang bersarang didalam kepala penulis, maklumlah sudah biasa sangat dengan IPTA tapi kali ini penulis berminat pula nak ambil tahu hal IPTS maklumlah IPTS ni kan selalunya kurang mendapat perhatian. Disebalik kurangnya perhatian tu kita kena ingat juga bahawa pergerakan mahasiswa IPTS lebih liberal dan sukar dikawal, jadi tidak hairanlah ramai dikalangan mahasiswa IPTS sangat pro kepada perjuangan pembangkang.

Sehingga kini rakan penulis dari MMU masih diam seribu bahasa, tapi taperlah, penulis faham, siapa yang sanggup membuka ’pekung’ sebegini lebih2 lagi rakan penulis itu pernah juga menjadi pemimpin di MMU. Cuma penulis agak terkilan sekiranya rakan penulis itu juga dia membisu seperti HEP MMU, sekenal penulis dia tidak sebegitu tapi manusia kan boleh berubah, jadi tiada apa yang nak dihairankan. Persoalan akhir penulis adalah, BENAR atau TIDAK PRESIDEN MPP MMU 2010 / 2011 PENCURI ?




Panglima : terima kasih atas kiriman ini. Jika betul pencuri menjadi presiden pelajar maka sesuatu perlu dilakukan. Harap semua pihak dapat sebarkan perkara ini...Terima kasih!

32 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Adik saya dari Mmu melaka kata kes ini memang benar berlaku dan dah hangat dibincangkan dikalangan mahasiswa yg aktif berpersatuan tapi xde saper yg berani persoalkan kerana takut pada Zam. Takut nnt Zam ambil tindakan pada persatuan yg bangkitkan kes ini. Ada juga pendapat yg kata Gavin ni anak emas Zam. Saya mohon kebenaran penulis utk repost artikel ini di FB. Thanxx

Yb raz berkata...

hahaha orang tua berpolitik orang mudapun mahu juga..tapi inilah jadinya.

biasalah dalam hal macam ni, kalau ada kes tak baik selalunya pihak pentadbiran akan menutup mulut supaya nama universiti tidak tercemar. sekolahpun selalu buat begini.

fitnah dari pihak lawan pun mungkin juga. contoh terbaik adalah anuar ibrahim dan rpk.mereka selalu membuat fitnah terhadap umno.

masa belajar dulu, saya memang tak pernah ambil tahu pasal mpp ni. sebabnya bagi saya mereka ni bukannya boleh tolong apa apa.

dan masa yang singkat, 3 tahun membuatkan saya tak anggap mpp ni penting.lebih baik fokus pada study dari melayan politik kampus.

Tanpa Nama berkata...

Daripada,
Pelajar MMU yg aktif dalam kelab.

Penulis memang bodoh..!! Kalau macam itu, Perdana Menteri kita juga harus didakwa kerana kes Altantuya walaupun ia hanya khabar angin..President MCA,Dr Chua Soi Lek juga perlu didakwa kerana kes beliau dan kes beliau mempunyai bukti yang kukuh..

Saya hanya ada satu soalan.. Seseorang itu tidak boleh insafkah, kalau melakukan sebarang kesalahan? Kenapa seseorang itu tidak boleh diberi peluang kedua?

Tapi, kes di MMU ini hanya khabar angin..apakah bukti untuk mempersalahkan Presiden MPP MMU itu?? kes ini disebarkan hanya untuk memperburukkan nama beliau. Permainan politik kotor yg ditunjukkan oleh sesetengah pihak kerana gila kuasa amat bodoh sekali..!! Keluar saja lah kalau tak boleh kerja dibawah seorang pemimpin yg diburukkan dgn nama"SI PENCURI"..

Tanpa Nama berkata...

terlajak perahu,boleh diundur,terlajak undi..apa nak buat..

KAMI TUNTUT KEBENARAN!!!!

Tanpa Nama berkata...

terlajak perahu,boleh diundur,terlajak undi..apa nak buat..

KAMI TUNTUT KEBENARAN!!!!

Nor Akmal berkata...

Salam,

To Anonymous:
saya nak buat clarification di sini on your statement "...Takut nnt Zam ambil tindakan pada persatuan yg bangkitkan kes ini. Ada juga pendapat yg kata Gavin ni anak emas Zam.."

Take it from someone who definitely knows him better than you do, En. Zam bukan jenis org mcm tu. Adil is one of his qualities. In fact, semua students anak emas En. Zam.

I know u're entitled to your own opinion but saya minta jasa baik anda utk berhati-hati ketika mengeluarkan fakta especially bile tak tau perkara sebenar yg dah berlaku. :)

Ada sebab why things happened when it happened.

-Bekas MPP MMU 2008/2009-

Tanpa Nama berkata...

Dari MPP Ahli MPPK 2010

Seorang wakil IPTS ada bertanyakan isu ini kepada wakil MPP MMU pada pertemuan yg lepas dan tak sangka pula dakwaan ini sebenarnya wujud.


Kepada :

1. Pelajar MMU yg aktif dalam kelab.

aku sgt setuju bila ko kata penulis ni bodoh tp aku rasa ko tu 10X BODOH sebab ko tak siasat pon perkara ni teros ko nk kata penulis tu bodoh. aku kata aku setuju penulis ni bodoh sebab aku rasa patutnya penulis ni jangan tegur budak bodoh cam ko di mmu yg mcm hebat nk tunjuk kebodohan ko dlm isu pemimpin politik negara. Budak bodoh mcm ko ni tak terfikir ke nk bt atau minta siasatan dilakukan oleh HEP ko pada Presiden Panjang Tangan kesayangan ko tu? Bdk bodoh cam ko tahu tak yg Dato najib disiasat dlm kes altantuya? Presiden Tangan Panjang kesayangan ko tu dah insaf ke tak mcm mana ko tahu bodoh? Ada apa-apa kenyataan yg presiden tangan panjang dah buat ke? Paling aku rasa ko ni amat bodoh bila ko suruh pulak org letak jawatan dan biarkan presiden tangan panjang tu senang lenang, ko ni mmg sah bodoh! ko agama apa ni? kalo ade agama tade bodoh macam ni.

2. Bekas MPP MMU 2008/2009

ko sepatutnya bercakap kerana kebenaran dan kebenaran tak perlukan falsafah. aku tak knal zam tp sape pon zam tu dia kena la buka siasatan walaupun tanpa bukti bila ada dakwaan spt di IPTA ni, bila ada je dakwaan maka HEP akan bt siasatan walaupun tiada asas kukuh. Siasatan dibuat bagi ketenteraman warga kampus bkn utk menangkan sapa sapa. Keputusan siasatan akan diumumkan bagi puaskan hati warga universiti. Itu barulah namanya ADIL.



Aku actually sgt terkejut bila dakwaan ini dibuat krn MMU antara wakil utama di MPPK. Aku harap Presiden USM selaku Jurucakap MPPK dapat membuat pertimbangan terhadap dakwaan ini supaya tiada PENCURI yang akan mencemarkan nama baik MPPK. Kalau Mahasiswa MMU terima PENCURI sbg Pemimpin, kita di MPPK harus menolak PENCURI dari MPPK kerana kalau tak tolak mungkin selepas ini PEROMPAK, PEROGOL, PENYAMUN semua akan sertai MPPK.

Tanpa Nama berkata...

Kepada
Pelajar MMU yg aktif dalam kelab,

Saya sangat sokong statement pelajar nie. Bagus mengatakan penulis bodoh? oi bang, penulis kata benarkah benda nie terjadi?? yang ko nak melompat tak tentu pasal tue pe kes?? ko tali barut gavin fernando ker??Aku sedih sangat coz benda nie tersebar kat luar kerana selepas 2 tahun budak nie active berpesatuan. HEP tahu semua, tapi buat2 tutup mata, bukan diorg bersokongkol tapi hanya mengambil mudah kes seberat ini.

Hal nie ramai dah tahu sebab dah masuk forum low yat sebelum nie. Sudah ramai pelajar IPTS dan IPTA dah tahu hingga dibangkit dalam MPPK 2010(Majlis Perhimpunan Pelajar Kebangsaan), tapi pihak MMU masih pekakkn telingga dan tidak mahu mengambil proactive sendiri. Kalo bole nak spoon feed dengan bukti2 walhal dah terjadi dpan mata. tlg laa HEP MMU, jgn ambil mudah..kalo betol nak ambil tindakan, sudah lama benda nie bole sentlekan walhal sebelum Gavin nie bole bertanding lagi tindakan bole diambil..apa yang nak ditakutkan??Since isu nie dah memburukkn nama MMU sendiri, jika HEP tak ambil tindakan juga, saya tak tahu nak cakap apa. Terima Kasih HEP.

Tetapi saya tidak mahu salahkan HEP 100%, ada benarnya tindakan HEP krn bukti sahih susah nak dptkan kerana polis report ke atas gaven fernando telah di tarik balik atas faktor belas kasihan. Tetapi bukan tak bole dptkn bukti nie, setiap report kes polis walaupon dah ditarik balik, ada di dalam system polis. Cuma nak keluarkan bukti nie perlu ada kes serius.

Kalo HEP MMU betul2 nak bukti, HEP bole ambil tindakan sendiri pergi minta kerjasama dekat IPK Melaka. JIka seorang pelajar nak pergi buka kes, sape laa diorg nak buat masalah. Aku kenal En. Zam nie, dia org yang baik..byk lagi masalah nk dia settlekn dari president MMU 2010/2011 nie. Awal2 dah peningkn kepala ramai pihak, tak cukup dengan tue..burukkn nama MMU sendiri.

Worst kes, bukti bole dpt dengan soal siasat balik semua pihak termasuk preseident SRC 2008/2009 dan semua council dia dengan HEP skali. Sealain itu bole dapatkan kerjasama lowyat etc. Siapa yg berani kata benda nie tak btol?? dia mmg pembohong besar dan tali barut pihak2 tertentu. Jangan berani bermain dengan api.

Sekian.

Daripada: Pemerhati 3 tahun pergerakkn pelajar dan persatuan di MMU.

Tanpa Nama berkata...

Kepada
Pelajar MMU yg aktif dalam kelab,

Saya sangat sokong statement pelajar nie. Bagus mengatakan penulis bodoh? oi bang, penulis kata benarkah benda nie terjadi?? yang ko nak melompat tak tentu pasal tue pe kes?? ko tali barut gavin fernando ker??Aku sedih sangat coz benda nie tersebar kat luar kerana selepas 2 tahun budak nie active berpesatuan. HEP tahu semua, tapi buat2 tutup mata, bukan diorg bersokongkol tapi hanya mengambil mudah kes seberat ini.

Hal nie ramai dah tahu sebab dah masuk forum low yat sebelum nie. Sudah ramai pelajar IPTS dan IPTA dah tahu hingga dibangkit dalam MPPK 2010(Majlis Perhimpunan Pelajar Kebangsaan), tapi pihak MMU masih pekakkn telingga dan tidak mahu mengambil proactive sendiri. Kalo bole nak spoon feed dengan bukti2 walhal dah terjadi dpan mata. tlg laa HEP MMU, jgn ambil mudah..kalo betol nak ambil tindakan, sudah lama benda nie bole sentlekan walhal sebelum Gavin nie bole bertanding lagi tindakan bole diambil..apa yang nak ditakutkan??Since isu nie dah memburukkn nama MMU sendiri, jika HEP tak ambil tindakan juga, saya tak tahu nak cakap apa. Terima Kasih HEP.

*sambungan

Tanpa Nama berkata...

*sambungan di atas

Tetapi saya tidak mahu salahkan HEP 100%, ada benarnya tindakan HEP krn bukti sahih susah nak dptkan kerana polis report ke atas gaven fernando telah di tarik balik atas faktor belas kasihan. Tetapi bukan tak bole dptkn bukti nie, setiap report kes polis walaupon dah ditarik balik, ada di dalam system polis. Cuma nak keluarkan bukti nie perlu ada kes serius.

Kalo HEP MMU betul2 nak bukti, HEP bole ambil tindakan sendiri pergi minta kerjasama dekat IPK Melaka. JIka seorang pelajar nak pergi buka kes, sape laa diorg nak buat masalah. Aku kenal En. Zam nie, dia org yang baik..byk lagi masalah nk dia settlekn dari president MMU 2010/2011 nie. Awal2 dah peningkn kepala ramai pihak, tak cukup dengan tue..burukkn nama MMU sendiri.

Worst kes, bukti bole dpt dengan soal siasat balik semua pihak termasuk preseident SRC 2008/2009 dan semua council dia dengan HEP skali. Sealain itu bole dapatkan kerjasama lowyat etc. Siapa yg berani kata benda nie tak btol?? dia mmg pembohong besar dan tali barut pihak2 tertentu. Jangan berani bermain dengan api.

Sekian.

Daripada: Pemerhati 3 tahun pergerakkn pelajar dan persatuan di MMU.

Tanpa Nama berkata...

sana kata bodoh sini kata bodoh, kalian xsayangkn pahala2 free ke? bulan puasa ni

nationalistpunk berkata...

Salah pihak MMU sendiri.Pihak MMU dan TM tak menghiraukan langsung kebajikan pelajarnya.Mereka hanya tahu nak mengikis duit pelajar MMU sendiri.Apa yang berlaku dalam enviroment dan sosial pelajar,mereka tak amik endah.Pelajar MMU yang berjaya dan mewakilkan nama university ke peringkat terkemuka,tapi pihak MMU sendiri buat tak tahu,dari pihak HEP hingga ke presiden Zahrin sendiri.

Daripada
Pelajar MMU,aktif dalam aktiviti pelajar selama 5 tahun dan pernah memegang jawatan-jawatan dalam kelab dan persatuan

Fawazzul Ahmad berkata...

Salam pada kalian.

beri pendapat dengan akal yang waras, dan hati yang tenang. bercakap la kerana Allah yang satu.

1. sila la pamerkan nama, anonymous menegur anonymous yang lain, kepada siapa yang bercakap dan yang ditujukan? cantik mak ayah dah kasi nama, guna la.

2. jangan ikut hati dan emosi, nanti mati. ikut rasa binasa. professional dan rasional dalam berhujah.

3. mengikut cara pertuturan, saya berpendapat majoriti yang memberi komen adalah dari kalangan orang melayu Islam. saya juga.

4. atas apa pun kebenarannya, ikut la procedure yang tepat daripada melenting tak tentu hala.

5. kepada pihak yang berkuasa, siapa benar dan siapa salah selidik mengikut kaedah yang betul.

6. atas apa pun alasan, jika di dapati benar bersalah maka hukum lah dengan kadar yang sesuai. sebagai pengajaran dan peringatan. kemudian selepas itulah peluang untuk kali kedua.

7. memihak mana-mana pihak, benci pada apa yang dilakukan, bukan pada orang nya. manusia tidak layak membenci manusia yang lain. sama sama dijadikan hina.

8. apa yang kalian rasa benar mungkin ada silapnya. atas sebab ego dan mahu diri ini senantiasa dikatakan betul. Allah Maha Mengetahui.

9. masih ramai lagi yang aktif bepersatuan dan dan berorganisasi. masing masing belajar dari pengalaman. lantiklah pemimpin kalian dari kalangan yang tinggi ilmunya.

10. itu saja buat masa ini. mohon maaf dari kesilapan. moga komen ini tidak mengikut hawa nafsu.

-pelajar IPT-

Tanpa Nama berkata...

Hal remeh di university. orang semakin taksub dengan politik sehingga terbawak2 ke zaman university.
jangan samakan isu politik luar dengan university.
fitnah kecil bila dibesar2kan sebegini bukankah akan memudaratkan?
jangan la mengeruhkan lagi air yg sudah keruh.

selamat melakukan ibadat puasa dan kurang2kan lah nafsu memfitnah dalam bulan mulia ini. jangan mempersoalkan banyak perkara yg boleh memburukkan orang lain.

mighty berkata...

I have read through this blog and have called a meeting between the higher management of Multimedia University.

We have reached to a conclusion that we will lodge police report. After lodge the police report, I will personally sue you (the owner of this blog) under Civil Rights. I will claim for damage losses for my image as the president of Students' Representative Council 2010/2011.

However, I will give you (the writer) a cooling period of 2 days which will ends on Tuesday (24th August 2010). If the blog is still up the demands were not to be followed, me and the university will file a sue against you.

The demands that I mean here are:
1) Public Apology to me and the names on the blog.
2) Remove the message posted on the blog.


However, if the demands are not meet and if you only meet one requirement, I will still sue you. The actions that I will take is:
1) Lodge police report against you and few more suspects in this smear campaign.
2)Sue you under civil rights with an amount of RM35,000. This is because RM5,000 is lawyer fee, RM3,000 Court fee and the remaining is to pay of the lost image.
3) Make sure you and the people in this campaign charged.

If you have any inquiries, contact me at 016-6588220.

Remember, I will lodge report is the demands are not meet. If only one demand was meet, I will still proceed with the report. I MEAN BUSINESS! Do not take things lightly.

Tanpa Nama berkata...

Agak2 berapa sen gavin bayar pada Prof Zaharin utk tutup kes gini? tak sangka aku HEP MMU ni pengecut sampai tak berani nk siasat kes yg mencalarkan maruah kepimpinan mahasiswa..sia2 pengarah HEP MMU tu mantan MPP UIA..agaknya pengikut Al-JuBori tak si Zam ni?

Tanpa Nama berkata...

Gavin is afraid.
Shove off Gavin.
Is this defamation?
it's the truth. probably...

Tanpa Nama berkata...

What have been done by the writer by posting this post is DEFAMATION.

Quoting from a blogger -> http://www.laweddie.com/wordpress/defamation-law-in-malaysia/

"To put it in simple term, defamation occurs when a person expresses words that may lower another person’s reputation in the eyes of the public."

Tanpa Nama berkata...

Kepada Pemerhati 3 tahun pergerakkan pelajar dan persatuan di MMU & MPP Ahli MPPK 2010

Ko x payah nk ckp pasal agama aku.Biar la president MMP MMU aku ni tangan panjang @ tangan pendek,ko ape kisah?? Sibuk sngt buat ape? ok,buat la siasatan mcm ko ckp tp kalau x jmp bukti,ape mcm? ko kuar kan org org ko dlm MMP MMU skrg? boleh? sebab aku tahu yg ko ni mesti org yg close dgn MMP MMU!
Tunjuk dulu bukti,nanti aku pun percaya,boss! Kalau ko x leh tunjuk bukti,ko la BODOH No.ONE!
Aku berani main api bila aku tahu yg aku ni betul!
Typical Malaysian Politics! Berubah la wei..

Daripada pelajar MMU yg aktif dalam kelab

Tanpa Nama berkata...

MMP MMU tu binatang apa? kalau ya pon sayangkan Presiden jgn la tunjuk kau nih sehebat Presiden kau yg hari ni ugut org pastu esok tarik balik kahwahkahwahkah, bdk tadika pon lagi cerdik la dari pencuri kesayangan kau tu kahwahkahwahkah.

Tanpa Nama berkata...

Saya berharap di bulan yg mulia ini fitnah sebegini di hentikan....ini adalah keluhan mereka yg kalah dalam satu pertandingan yg demokratik....memalukan kalau undergraduates yg datang dari top private university berkelakuan begini.....pse stop this smear campaign....kalau tidak its best for Gavin to take action/police report and report to Suruhanjaya Multimedia Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Penulis tidak patut mengemukakan blog post ini tanpa memberi bukti yang kukuh, walaupun photo tersebut mengatakan gavin bersama dengan perempuan, namun adakah gambar sahaja memberikan penulis bukti bahawa gavin melakukan salah, lagipun, mmu cukup kaya dan cukup dengan golongan cerdik pandai untuk membuat keputusan, sekiranya penulis ingin melepaskan perasaan ketidakpuasan hati penulis, lakukan melalui salur yang betul, jangan terlanjak sehingga membawa masalah kepada diri sendiri, gambar memberi banyak maksud, dan jika Gavin ingin bersama dengan perempuan, itu haknya sebagai manusia, tiada kena mengena dengan penulis, dan jika kejadian mencuri itu benar, MMU tentu sudah mengambil tindakan kepada saudara Gavin, ini adalah post yang sia sia yang boleh membawa fitnah dan kekecohan, minta penulis delete post ini kerana ini memalukan reputasi MMU sebagai University yang dikenali.. Terima Kasih..

Dari salah satu BBOy di MMU..

Tanpa Nama berkata...

apa tujuan penulis post bnde ni?..

name to be reveal if you dare to identify yourself to the new src berkata...

to the blogger,
if you really think you are so smart and the almighty why don't you come forward and reveal yourself to us src mmu.. do stop showing your dirty and stinking technique towards our council. we know how to manage our situation. if you really showing your care to us please step forward as the LEADER (which credibility you all trying to teach to us) and show your face to us. this way we know how to answer your question...

Tanpa Nama berkata...

Ini jawapan Panglima kepada 'fitnah' yang kalian katakan -

" ULASAN PANGLIMA :

DALAM HAL INI TIDAK ADA PIHAK BERSALAH HINGGA DIBUKTIKAN BERSALAH. PANGLIMA TIDAK INGIN BIAS KEPADA MANA MANA PIHAK DAN MEMBUKA PELUANG KEPADA SEMUA.

SEGALA PANDANGAN AKAN DISIARKAN UNTUK MEMBERI PELUANG KEBEBASAN BERSUARA KEPADA SEMUA PIHAK YANG MENUDUH DAN DITUDUH.

EMAIL GAVIN JUGA DISIARKAN TANPA TAPISAN DEMI MEMBOLEHKAN BELIAU MEMBELA DIRI ATAS TUDUHAN TERSEBUT.

SEBENARNYA DALAM HAL INI PANGLIMA TIDAK INGIN MEMANJANGKAN ISU INI KERANA ISU LAIN MASIH BANYAK UNTUK DISENTUH.

NAMUN TANPA PENJELASAN YANG KONKRIT DAN DENGAN KIRIMAN EMAIL BERTALU TALU KE KOTAK EMAIL PANGLIMA SUDAH TENTU ISU INI TERPAKSA DISAMBUNG HINGGA SELESAI.

MUNGKIN ISU INI KECIL TETAPI BAGI PANGLIMA IA BESAR DEMI MEMASTIKAN TIADA MASALAH MORAL DI KALANGAN PEMIMPIN MAHASISWA YANG AKAN MENJADI PEMIMPIN NEGARA.

BAIK KITA BERTEKAK SEKARANG DARI MENYESAL DIPERINTAH OLEH MEREKA YANG KORUP DAN TIDAK BERMORAL.


MOGA TUHAN SELAMATKAN MALAYSIA DARI SEGALA BALA BENCANA FIZIKAL DAN MENTALNYA.


AMEN."

Lain kali kalau baca blog atau portal bacalah sampai habis untuk fahan akan maksudnya. Jangan baca separuh separuh. Dah baca habis baru komen. Ugut2 nak saman, nak report polis, nk report SKMM nak buat apa? nak buat pegi la buat betul2. Blog ni FREE media. Di MMU lecturer tak bgtahu ke?

Tanpa Nama berkata...

to : name to be reveal if you dare to identify yourself to the new src

plez dun barking like dog ya, stupid new src


from : gavin hood

Tanpa Nama berkata...

To "Gavin hood"

abg oi, learn how to talk and write in English YA. Don't be a fool YA.


To "BBOy di MMU"

SALUTE YOU,BRO! Nicely said.


From : "pelajar MMU yg aktif dalam kelab"

Tanpa Nama berkata...

Dear friends,

It is clearly seen in all the above comments that the questions thrown by the author is twisted from his original idea to pin down a person. It doesn't seem like finding for justification on this matter to judge the realiability or credibility of the current president of student rep, but more to using this issue as a key to replace the president with another desired candidate. Note, i mentioned the word 'desired' and not 'suitable'.

The author would have probably use 'si pencuri' to title the current president so his/her writings on this issue would be a little 'catchy'. I'm neither agreeing nor disagreeing with this as it would be his/her style of writing.

Well, if you notice, the idea imprinted in his writing were in question form. Therefore, please comment appropriately with evidence. Please be professional in placing a comment and be wise in choosing the right and appropriate words to voice out your idea on this kinda issues.

Please do not bring dirty political strategies in this kinda issues as we should nuture a healty competitive environment. Do not put down the Malaysians name by promoting such act.

Please bare in mind that we would like to treat everyone equally, so do not bring religious issues as well into discussion topics, be it advice or be it a warning. Don't make it sound racist as well.

p.s : I'm not reffering to this issue in specific. It is general comment. If you do insist on leaving a bad comment on this, probably you would a rookie thinker or probably incapable to understand simple things. Do not behave like children by posting comments like kids do. One would take advantage on the use of 'anonymous' title to print unhealty comments with the confidents that they would not be caught. If that is running in your mind while doing so, remember you make no difference to those who you are reffering to.

Promote professionalism, promote healthy competition.

-Rahm-

Tanpa Nama berkata...

To Rahm..

Well said bro! right on the face! Good one bro


From : "pelajar MMU yg aktif dalam kelab"

Tanpa Nama berkata...

Panglima checklah email dan tunjuk pada bdk MMU bagaimana Gavin menghina Tun Hasmah dan Majlis Konvokesyen ke-11. TQ

Tanpa Nama berkata...

Dah lame aku tunggu, xde ape ape pun drpd org org "anti gavin" knp,sudah takut??

From : "pelajar MMU yg aktif dalam kelab"

Tanpa Nama berkata...

mgkn diorang dah kecut perut kot.

Cari Blog Ini

Translate