Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

28 November 2011

Shahrizat Tidak Halang Isu NFC Dibincangkan Dan Tegas Dia Tidak Ada Kaitan

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menegaskan beliau tidak ada kena-mengena dengan isu berkaitan dengan projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).






Justeru kata Ketua Wanita Umno itu, beliau tidak akan menggunakan perhimpunan agung Umno minggu ini untuk menjawab sebarang isu yang dibangkitkan pembangkang berkaitan NFC.





"Saya tidak akan jelaskan (isu NFC) tetapi ada satu, dua mesej yang nak saya jelas kepada pihak di luar sana semasa persidangan Wanita Umno nanti. Tunggulah. Sebagai pemimpin, kita kena banyak bersabar, tenang dan jangan cepat melatah.





"Saya tidak akan jawab. Kalau nak bertanya mengenai NFC, tanyalah kepada orang NFC. Saya hanya akan tumpukan pada Pergerakan Wanita Umno," katanya pada sidang media sempena Perhimpunan Agung Umno 2011, di Kuala Lumpur.





Bagaimanapun Shahrizat berkata beliau tidak akan menghalang mana-mana perwakilan untuk berbahas isu berkenaan NFC pada perhimpunan agung sayap itu Rabu ini.





Laporan Ketua Audit Negara baru-baru ini menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya diikuti dakwaan pembangkang wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta kepada NFC, yang mana suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail menjadi pengerusi eksekutifnya.





"Dalam politik (parti) mana tidak ada masalah, tambahan pula pembangkang, dia takut kerana Wanita Umno kukuh bersatu padu dan dia cuba untuk menggoyahkan Wanita Umno tetapi Alhamdulillah, Umno dan Wanita Umno tetap kental.





"Keimanan kita, keikhlasan kami tidak akan berganjak dan kita tak akan mudah melatah walau apa pun pembangkang nak buat sebabnya kita ikhlas dalam perjuangan untuk agama, bangsa dan negara," kata Shahrizat.



- Bernama








sumber http://www.malaysiakini.com/news/182624







Pandangan Panglima : khabarnya ada akauntan Cina pro DAP dipecat yang telah jadikan isu ini panas.




Kelalaian pihak NFC menyelidik latar belakang pekerja telah memalit sedikit titik hitam kepada imej mereka termasuk Ketua Wanita UMNO Datuk Seri Shahrizat Ab Jalil.




Kita biarkan siasatan dibuat dan dengar penjelasan dari semua pihak. Baru kita boleh jadi orang bijak.




Jika gagal projek ini maka makin sukar kita penuhi permintaan daging halal berkualiti tempatan. Sedangkan peruntukan RM250 juta sudah disedia oleh Kerajaan untuk tujuan tersebut.




Bersungguh benar Pakatan cuba menjatuhkan Shahrizat dalam isu ini, yang tentu akan menjadi lawan sekali lagi kepada anak ANwar Nurul Izzah di Lembah Pantai.




Kesungguhan ini sudah pasti tidak disedari oleh DAP yang tidak sedar mereka sebenarnya telah membuka jalan lebih luas kepada Nurul Izzah walau menggunakan isu yang hanya layak diguna oleh pihak yang otaknya setaraf dengan 'lembu' !!!




Anwar memang bijak. Benamkan DAP dan kekalkan penguasaan PKR...







Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate