Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

13 Januari 2012

Pukulan KO Untuk Nik Nazmi : Mufti Wilayah Disokong Mufti Selangor Isu Zakat Fi Sabilillah Jamil Khir Sejak 1987 Lagi !!! @NajibRazak @anwaribrahim @niknazmi

Berikut rujukan Kitab yang disiar oleh laman Mufti Selangor tentang takrif Fi Sabilillah yang dikemukakan oleh Mufti Wilayah semalam.



Rupanya perbincangan tentang definisi Fi Sabilillah sudah lama dibuat kira-kira 25 tahun yang lalu. Jelas tindakan mempertahankan diri dari serangan Pakatan di Mahkamah demi menegakkan Islam adalah wajar digunakan dana zakat. Meskipun ia tidak diguna kerana dana kerajaan sudah diwujudkan. 

Cuma isu sekarang ialah masalah tentang fahaman duit zakat tidak boleh diguna untuk kos guaman yang masih dipertahan Nik Nazmi dan Pakatan. Walhal ia jelas disebut di dalam kitab Ulama. Selain dibincang oleh Mufti kita sejak sekian lama.


ia juga ada disentuh oleh blog lain di sini 


Sebelum Nik Nazmi atau Nasaruddin Hassan menyerang lagi sila baca dulu penyelewengan duit zakat di Selangor yang didedahkan MyMassa di sini 




Kenyataan Mufti Wilayah semalam :

Tiada salah guna wang zakat


KUALA LUMPUR - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) menegaskan bahawa penggunaan wang zakat bagi kepentingan urusan agama dan pemerintahan adalah dibenarkan mengikut hukum syarak.

Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Wan Zahidi Wan Teh berkata, MAIWP telah menerima peruntukan bernilai RM205,000 di bawah asnaf fisabilillah dalam mesyuarat khas Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak Wilayah Persekutuan pada 3 September 2000.

Katanya, jawatankuasa itu menerima pakai pendapat ulama yang mentafsirkan asnaf fisabilillah dengan taksiran lebih luas dan bukan hanya perang jihad semata-mata bahkan turut melibatkan kepentingan umat Islam dalam menegakkan urusan agama dan pemerintahan.

"Berasaskan keterangan berkenaan, adalah ditegaskan bahawa penggunaan wang zakat untuk kos guaman dalam kes-kes yang berkaitan dengan MAIWP adalah mengikut hukum syarak dan selaras dengan undang-undang yang berkuat kuasa di Wilayah Persekutuan," ujarnya dalam satu kenyataan di sini semalam.


sumber : Kosmo! Online

  



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang Fi Sabil Lillah kalau tentang pakatan haram yang terang2 ingin menghancurkan islam
Aku halalkan duit zakat aku untuk memerangi puak pakatan di mahkamah


Pembayar zakat 5 angka sebulan

Yuseri Yusoff berkata...

Mantap boh!

Panglima Perang Cyber berkata...

tq

Nasha berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Saya berkata...

Haah, fisabilillah sebab xbagi bicara kat Mahkamah syariah.. Pelik juga ni..

Cari Blog Ini

Translate