Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 Februari 2012

Terima Kasih Theunspinners Dan Tahniah UMB cc @NajibRazak

Pertama sekali Panglima ingin mengucapkan terima kasih kepada pengendali laman Theunspinners yang buat pertama kali membuang dua posting yang mengutuk Ketua Penerangan UMNO Datuk Ahmad Maslan, Unit Media Baru Pemuda UMNO, dan juga kawan kami Blogger Umno-Reform termasuk juga sahabat UMB Saudara Razman Hakimi. 


Klik sini http://theunspinners.blogspot.com/2012/02/bukan-baju-warna-itu-blog-ini-dan-orang.html


Sebagai blogger alif ba ta yang mahu lihat perpaduan sesama kita dari dulu hingga kini, tindakan tersebut patut dipuji dan sudah tentu ia jangan diulang kembali.


Persaingan sihat perlu diwujudkan dan tindakan mencerca nama baik pihak lain, jangan diamalkan ketika kita sedang bersiap menghadapi PRU 13.



Panglima tidak pertahankan Blogger Umno-Reform sebagai individu tetapi institusi Unit Media Baru di bawah Pemuda Umno itu sendiri yang Panglima pertahan dan jayakannya.


Namun tindakan memburukkan UMB oleh mana-mana blogger bukan perkara yang wajar diterima walau apa jua alasan sekalipun. Jika ada kelemahan, gunakan saluran yang sesuai mengelak maruah tercalar. Islam juga mengajar bagaimana adab menegur pemimpin bukan boleh ditempelak sesuka hati.


Persengketaan peribadi juga jangan dijadikan persengketaan antara kumpulan atau institusi. 


Marilah kita bersatu demi perjuangan suci ini dan terima kasih sekali lagi kepada pengendali blogger Theunspinners atas tindakan membuang entri mereka - yang turut menggelar Panglima blogger hingusan - yang pertama kali dibuat sepanjang usia mereka menulis blog, pada pagi ini.


Semoga keikhlasan 'mereka' itu yang membuang perasaan ego, akan menjadikan perpaduan blogger pro KEBENARAN akan semakin kuat. Tidak penting siapa penulisnya tetapi mesej mereka yang perlu kita baca. Samada menguatkan parti atau melemahkannya.


Hikmah di sebalik kejadian ini, Blogger Parpukari dan Anotherbrick selain RBF turut menghubungi Panglima selepas sekian lama sibuk dengan blognya mereka dan inilah yang dikata pancaran nur kasih sayang yang tersebar dari berkat bulan Maulid Habibi Muhammad saw  yang berjaya menyatukan umat Aus dan Khazraj selepas sekian lama beratus tahun bersengketa kerana berebut punca air minuman sahaja.




Allahumma Solli Wasallim Wabaarik Alaihhh....




Posting yang disiar dan dibuang :


http://theunspinners.blogspot.com/2012/01/blogger-pembangkang-menyusup-masuk.html




Jawapan balas Umno-Reform :

http://umno-reform2.com/front/index.php




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

2 ulasan:

Wake UP! berkata...

Sendiri buat sendiri tau. Ada orang yang buat fitnah kata Datuk Ahmad Maslan tu perkecilkan bloger dan facebooker. Sendiri buat sendiri tau. Siapa makan cili dialah rasa pedas!

Panglima Perang Cyber berkata...

benda dah settle...dah tahu siapa yg buat fitnah...

tak sangka demi wang orang sanggup buat fitnah.

Cari Blog Ini

Translate