Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

20 Jun 2012

Gambar Gunting Rambut Dua MB PAS Pun Jadi Bahan Kempen Politik Harakah



Lihat gambar. Juga gambar MB Kedah di bawah 




Ternyata hingga ke gambar bergunting pun mahu digunakan untuk mempromosi dua pemimpin yang sudah sampai usia untuk bersara sebenarnya.

PAS takut menukar pemimpin kerana mereka takut hilang sokonga kerana selama ini mereka terlalu bergantung kepada beberapa tokoh sehingga dipuja dan diagungkan melebihi tokoh lain.

Akhirnya PAS gagal dan tidak mahu menanggung risiko kehilangan undi dengan meneruskan dakyah mengangkat tokoh seperti Nik Aziz dan Azizan.

Kenapa soal pembangunan Kelantan dan jawapan kepada janji yang dibuat tidak dijadikan isu utama Harakah ? adakah berjanji tidak wajib ditepati wahai ahli PAS ?

Kita takut perangai munafiqun berjanji tidak tepati turut diamalkan oleh parti Islam Se-Malaysia PAS walaupun zahirnya nampak berpakaian sunnah namun batinnya ternyata punah.


Tidakkah engkau (hairan) melihat (wahai Muhammad) orang-orang (munafik) yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada Al-Quran yang telah diturunkan kepadamu dan kepada (Kitab-kitab) yang telah diturunkan dahulu daripadamu? Mereka suka hendak berhakim kepada Taghut, padahal mereka telah diperintahkan supaya kufur ingkar kepada Taghut itu. Dan Syaitan pula sentiasa hendak menyesatkan mereka dengan kesesatan yang amat jauh. 
(  سورة النساء  , An-Nisa, Chapter #4, Verse #60)




(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). 
(  سورة النساء  , An-Nisa, Chapter #4, Verse #139)




Sesungguhnya orang-orang munafik itu melakukan tipu daya (terhadap ugama) Allah (dengan perbuatan pura-pura beriman sedang mereka kafir pada batinnya), dan Allah pula tetap membalas tipu daya mereka (dengan membiarkan mereka dalam keadaan munafik). Mereka pula apabila berdiri hendak sembahyang, mereka berdiri dengan malas. Mereka (hanya bertujuan) riak (memperlihatkan sembahyangnya) kepada manusia (supaya disangka bahawa mereka orang yang beriman), dan mereka pula tidak mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang) melainkan sedikit sekali (jarang-jarang). 
(  سورة النساء  , An-Nisa, Chapter #4, Verse #142)



Dan di antara mereka (yang munafik itu) ada orang-orang yang menyakiti Nabi sambil mereka berkata: "Bahawa dia (Nabi Muhammad) orang yang suka mendengar (dan percaya pada apa yang didengarnya)". Katakanlah: "Dia mendengar (dan percaya) apa yang baik bagi kamu, ia beriman kepada Allah dan percaya kepada orang mukmin, dan ia pula menjadi rahmat bagi orang-orang yang beriman di antara kamu". Dan orang-orang yang menyakiti Rasulullah itu, bagi mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. 
(  سورة التوبة  , At-Taubah, Chapter #9, Verse #61)



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

taraf nabi yang ke 100 ..... al maklum la

ram singh berkata...

siar lah beg beg tangan yang cantik
yang rakyat Malaysia mampu beli.
tunjok lah kondo kondo yang mewah rakyat Malaysia mampu beli.
buta hati .. buta mata dan selama lamanya buta. tak tahu nak buat perbandingan Haramjadah dan Berkat.
haramjadah dan Tauladan

Tanpa Nama berkata...

Untungnya kamu NAjis kerna dikelilingi oleh Melayu yang bodoh dan tolol yang tidak tahu bencana menunggu akibat taksub membabi buta.

Mari kita bersolat hajat dan solat Istikhoroh dan berdoa bersumgguh-sungguh semoga Allah tunjukkan kebenaran adakah sebenarnya PAS parti memperjuangkan Islam atau sebenarnya Pengkhianat Islam!!!


Mari..marilah dengan penuh keikhlasan

Tanpa Nama berkata...

kenapa Dia tak suruh orang ramai jadi makmum? solat bersama?

Cari Blog Ini

Translate