Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

06 Julai 2012

Imbas Kembali Kisah @Abby_Abadi112 : Berceramah Pentas PAS Kecewa Berpisah Zull Arifin Selepas Bercerai Norman Hakim ???



Petang ini penulis ingin menyentuh tentang pelakon yang terkenal dengan Gerak Khas arahan Datuk Yusuf Haslam. Iaitu Abby Abadi. 


Beliau melalui detik yang mengecewakan dan kini selepas puas berenang di lautan 'kecewa' beliau kini dilihat diperguna sepenuhnya oleh Parti Artis Semalaysia opppssss Parti Islam SeMalaysia untuk menaikkan sokongan dan jumlah pengunjung ke ceramah mereka. 


Lihat betapa 'terangsangnya' PAS menggunakan janda Norman Hakim bekas kekasih Zull Arifin ini di pentas mereka. 


Tidak ubah seperti kisah Elizabeth Wong yang kini sudah pun diterima selepas beliau telah bertemu Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kelantan selepas penyebaran gambar bogel beliau dengan kekasihnya.



Abby Abadi Pas


Gambar sebelum bertaubat 


Kini nampaknya selepas kecewa dan kecewa Abby Abadi telah berjaya 'dipinang' oleh PAS sehingga kerap menaiki pentas berceramah bersama rakan artis seperti Bob Lokman dan Mael. Dalam hal ini beliau tidak boleh dipersalahkan sepenuhnya kerana fitrah manusia suka berkawan dan kerana faktor itu barangkali Abby merasa selesa bersama rakan seperjuangannya seperti Bob Lokman menyokong PAS walau agak malu pada mulanya.

Hari ini Abby Abadi yang juga seorang penulis yang baik seperti di blog beliau di sini : absolutelyabbyabadi.blogspot.com ... Sebentar tadi didapati blog beliau sudah ditutup lantaran teguran Panglima barangkali pada 26 Jun 2012 yang lalu tentang kisah hidup beliau yang kecewa berpisah dengan Zull Arifin. Namun sedikit petikan dapat anda baca lanjut di sini http://ohartis.com/2011/10/abby-abadi-akui-putus-cinta-bersama-zul-ariffin/

Sehingga ke saat Sy menaip utk entri ini, Sy mmg tak segan utk akui yg Sy mmg sayangkan dia. Sayanggg sgt2! huhu… Tp keadaan, masa, org2 tertentu, yg bweekk (:P) semualah…. nmpknya tak menyebelahi kami. Berat sgt Sy nk share kan hal ni sebenarnya, …. tp, takpelah….. Biar Zul happy dgn kehidupan dia skrg. Sebab apa kami tak buleh lg berdua, biar Sy simpan jer. Yg pasti, Sy tumpang gembira dgn apa yg dia ada :) Mungkin dia tak sedar yg Sy ni selalu ada di sebelah dia selama ni. :(
Sy……… mmmm, di duga lagi…… Sedih mmg tak tergambar dgn kata2, tp Sy redha dgn ketentuan NYA….. Mungkin ada kesilapan Sy, yg Sy lakukan tanpa sedar sebelum ni, & skrg inilah balasan tuhan pd Sy. Sy terharu sebenarnya dgn doa dr semua yg mengharapkan kami bertemu jodoh sebelum ni, tp apakan daya……… Sy pun mengharap ‘sesuatu yg terbaik’ sebenarnya… tp INILAH TAKDIR SAYA :)
Sy sedih…….. sgt sedih utk terima ‘kehilangan’ ini………. tp Sy takde kuasa utk ubah keadaan. Sy cuma nk org yg Sy sayang bahagia dgn apa yg dia mahukan. Insyallah, masa susahpun buleh jer cari Sy. :,)


Penulis juga sebenarnya sangat bersyukur kerana beliau telah jauh berubah. Dari 'free hair' menjadi muslimah solehah. Meskipun sebelum ke Mekah Mac lalu beliau telah dilanda kekecewaan sehingga terpaksa dimasukkan ke hospital. Lihat gambar semasa dirawat di hospital di sini 


Kerana terlalu kecewalah barangkali Abby telah menerjah suaminya seperti rakaman video ini :



Mungkin apabila sudah mendapat perhatian dan dikelilingi ramai orang Abby Abadi akan merasa semakin selesa dan bermakna hidupnya. Meskipun begitu kita berharap agar Abby Abadi sentiasa berfikir dengan rasional dan dibimbing alim ulama yang arif lagi pewaris sifatnya agar beliau tidak terpedaya dengan jerat politik untuk ke Putrajaya menggunakan Pakatan yang menghalalkan kalimah Allah dan menyokong LGBT termasuk Israel...



Harap kenyataan menafikan menjadi ahli PAS (imej bawah) akan dipegang oleh beliau sampai bila-bila. Jika tidak beliau sama sahaja dengan pemimpin PAS yang lain yang menabur janji tetapi memungkiri bila sudah mendapat kuasa. Selain menipu rakyat jelata !


Lihat janji pemimpin PAS Kelantan yang masih gagal ditunaikan termasuk Nik Ab Aziz Nik Mat menaburnya di bawah ini :


HARAP ABBY ABADI AKAN BERFIKIR UNTUK MENAMBAH DOSA  DENGAN BERSUBAHAT DENGAN PUAK MENABUR JANJI TETAPI MEMUNGKIRINYA. 

DOSA INI LAGI BESAR DARI DOSA MEMBUKA AURAT KERANA IA MELIBATKAN RAKYAT BUKAN DIRI SENDIRI SAHAJA...

DOSA DENGAN ALLAH BOLEH DIAMPUN DAN DOSA KEPADA MANUSIA KERANA MENIPU TIDAK AKAN DIAMPUNKAN ALLAH !!!

SEMOGA ARTIKEL INI DIBACA OLEH ABBY ABADI DENGAN HATI YANG IKHLAS DAN LAPANG DADA.

SALAM.

2 ulasan:

Myvitrd berkata...

Apa yang kau merepek ni labu...

Tanpa Nama berkata...

Kesian!! Ko hanya nk carik perhatian!!ko p taubat laa !!

Cari Blog Ini

Translate