Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Jun 2013

BOLEHKAH ORANG CINA YANG MEMILIKI 2 KERAKYATAN MENGUNDI ? | MyMassa

Khabarnya Sebahagian Ibu Bapa Mereka Sudah Menjadi Rakyat Taiwan, Tetapi Masih Memiliki Kad Pengenalan Malaysia

DAP terlalu sombong untuk menyembunyikan penipuan mereka, juga terlalu sombong untuk gembira kerana berjaya memperbodoh-bodohkan Anwar dan sebilangan kecil Anwarinas dalam PAS, dengan mendesak mereka supaya war-warkanlah, hebah-hebahkanlah dengan membuat petisyen-petisyen dengan mimpi kononnya mereka boleh memenangi petisyen demi petisyen.

Anwar dengan bangganya berkata, BN mengimport atau membayar Bangla-Bangla di Malaysia untuk menjadi pengundi semasa PRU13? Soalan kita kepada Anwar, mana senarai nama Bangla-Bangla yang 40,000 orang itu? Mereka naik kapal Air Asia X kah? Setakat ini, beberapa wajah Bangla yang mereka tangkap itu rupa-rupanya orang Malaysia berkulit gelap, orang Malaysia keturunan India Muslim, malah ada seorang menggunakan nama Cina kerana dia dijaga dan dijadikan anak angkat keluarga Cina itu.Kerana sungguh malu, pemimpin DAP dan Akhbar Keadilan Daily sendiri menyiarkan Permohonan Maaf kerana tersalah tuduh orang.

Kepada pasukan peguam BN, kami ingin memberikan anda satu fakta yang penting bahawa berduyun-duyun orang Cina dari Singapura, berduyun-duyun orang Cina dari Taiwan, Hopng Kong, Australia, Kanada, Amerika dan Eropah datang beramai-ramai untuk mengundi baru-baru ini untuk memenangkan DAP kini menjadi isu yang disembunyikan DAP!

Risikan yang kami buat menunjukkan sebilangan besar daripada mereka memiliki Dua Kerakyatan! Ramai orang Cina yang berasal dari Malaysia yang memegang Kad Pengenalan Malaysia, kemudian berhijrah ke negara Singapura, Taiwan, Australia, Hong Kong, Kanada, Amerika dan Eropah telah juga memiliki Taraf Kerakyatan di negara-negara baru mereka. Soalnya, mereka memiliki 2 Kerakyatan walaupun dapatan kami mendapati sebilangan besar mereka memiliki PR Singapura.

Persoalan kini menjadi persoalan undang-undang. Adakah undang-undang di negara kita membenarkan seseorang yang mempunyai 2 Kerakyatan membuang undi?

Jabatan Imigresen Malaysia sudah tentu memiliki beribu-ribu rekod orang Cina dari Taiwan, Hong Kong, Australia, Singapura dan lain-lainnya yang menggunakan Pasport negara tersebut dan pada masa yang sama mereka juga memiliki Kad Pengenalan Malaysia.

Oleh itu, khususnya di Gelang Patah, Bukit Katil, Batu Pahat, di Pulau Pinang, Selangor dan Kuala Lumpur orang-orang Cina 2 Kerakyatan ini dibiarkan mengundi tanpa halangan. DAP berusaha menyembunyikan hal ini.

Pegawai-pegawai Imigresen di pintu masuki negara, malah pegawai-pegawai Pilihanraya di kawasan-kawasan majoriti Cina 2 Kerakyatan ini merasa pelik bagaimana mereka ini membawa "gaya" dan "keterampilan asing" seolah-olah tidak biasa dengan persekitaran, budaya dan bahasa di Malaysia. Mereka kelihatan bak Singaporean, English nicer, Australian, Taiwanese dan pearwakan-perawakan ini menjadi tanda soal kepada petugas-petugas PRU13.

Oleh yang demikian, Pasukan Peguam BN hendaklah mendapatkan senarai nama-nama orangCina 2 Kerakyatan ini. Mudah sahaja, dapatkan senarai nama itu di Jabatan Imigresen, kemudian bandingkan nama mereka di Jabatan Pendaftaran Negara dan senarai Pemilih di dalam senarai PRU13. Kira-kira 20 kawasan Parlimen dimenangai Pakatan Rakyat akan terbatal sekiranya orang-orang Cina yang memiliki 2 Kerakyatan ini didedahkan !!!

Mereka berduyun-duyun datang ke Malaysia walaupun sudah berbelas-belas tahun tidak pernah menjenguk kaki ke Malaysia, semata-mata mahu memenangkan DAP! Apakah mereka yang bertahun-tahun menetap di negara asing itu, memiliki rumah di negara asing itu, memiliki perniagaan di negara asing itu..adakah kamu fikir mereka ini tidak memperolehi kerakyatan baru di negara baru mereka itu??? Dan apakah kamu fikir mereka akan melaporkan kepada negara Malaysia bahawa mereka ingin mengembalikan Kad Pengenalan mereka kerana mereka sudah memiliki kerakyatan baru?

Apa pun, alhamdulillah orang-orang Melayu semakin hari semakin sedar, betapa jahatnya Cina-Cina DAP (Kiasu) ini. Matlamat mereka, mahu memerintah Malaysia secara total dengan meletakkan Anwar Ibrahim sebagai "Perdana Menteri puppet" dengan perjanjian gentleman mereka, "Kau Anwar boleh terus menjadi Perdana Menteri walaupun kamu sedikit kerusi, tetapi Aku Lim Kit Siang mesti menjadi Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri!".

Full Stop! Sekarang kamu fikir sendiri!

Bacaan selingan"So many Malaysian Chinese getting Singapura Citizenship their Malaysian Citizen must be stripped off immediately but this dude is still with dual citzens.  If no law pertaining this then government must immediately create one. In view of this any Singaporean going to work in Malaysia must impose work permit to them and of course this will add revenue to country. Thing observed, many Singaporean are still working in many Petronas Oil & Gas Complex, Shell, Optima etc and any big projects in Malaysian soil are without any work permit at all."


Sumber

http://mymassa.blogspot.com/2013/06/bolehkah-orang-cina-yang-memiliki-2.html


Sent from my iPad

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sekarang lah masanya bagi kerajaan mengkaji semula rakyat-rakyat Malaysia keturunan Cina yang berhijrah ke luar negara di batalkan kerakyatan Malaysia nya. Nak tunggu ape lagi. Mana boleh ada dua kerakyatan. Harap KDN bersikap tegas dalam hal ini. No more krompomi.

Tanpa Nama berkata...

Check dgn imigresen!

Tanpa Nama berkata...

Setuju dan sokong sepenuhnya. KDN kena tarik kerakyatan cina2 yg tinggal diluar negara sebelum PRU14. Siasat passpot serta dokumen2 surat beranak dan kad hijau (permanent resident) mereka. Pastikan ada undang2 immigressen kita tak benarkan kerakyatan cina2 yg tinggal di oversea mengundi di malaysia. Masalahnya undang2 kita LEMBAB dan LAMBAT bertindak macam kena suap je. Buatlah sesuatu sebelum terlambat kerana kita tak banyak masa nak menyampai PRU14 nanti.

Cari Blog Ini

Translate