Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Jun 2013

Tuan Ibrahim SANGKAL @HjHusamMusa Tuduh Tidak Hadir Blackout 505 adalah PENGKHIANAT PARTI !


Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
SHAH ALAM - Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyangkal dakwaan yang menyifatkan tidak hadir ke perhimpunan Blackout 505 sebagai mengkhianati parti.

Tuan Ibrahim berkata, walaupun selaras dengan arahan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mahu kesemua pemimpin bersama dalam himpunan bantahan tersebut, namun memberitahu bahawa pemimpin yang tidak hadir bukan bererti tidak menyokong.

"Setiap arahan parti, semua pemimpin akur, tapi saya yakin kalau ada pun pemimpin tidak hadir sebenarnya bukan tidak menyokong tapi mempunyai komitmen atau uzur.

"Semua pemimpin Pas secara konsisten menyatakan sokongan terhadap himpunan itu," katanya.


Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang menyifatkan pemimpin-pemimpin Pas yang tidak menyokong himpunan Blackout 505 sebagai pengkhianat parti berkenaan.

Husam juga dilaporkan berkata, mereka adalah pemimpin yang lupa asal-usul dan bukan sahaja menolak semangat anak muda yang mahukan perubahan tetapi mengkhianati dakwah yang diasaskan oleh pimpinan Pas terdahulu.

Husam turut melemparkan sindiran kepada pemimpin yang tidak menyokong perhimpunan itu seolah-olah membawa suara Umno dan Barisan Nasional, namun dalam masa sama menasihatkan pemimpin Pas agar mencetuskan perubahan dalam politik negara.

Tuan Ibrahim berkata, apa yang dikatakan Husam itu bukan bermaksud melakukan 'khianat', sebaliknya mengingatkan pemimpin memberikan sokongan dalam himpunan tersebut.

"Pemimpin yang tidak hadir bukannya khianat, mereka tetap menyokong. Saya yakin tiada pemimpin yang tidak menyokong, semuanya bersatu hati.

"Bantahan mereka mungkin tidak terjemah dengan kehadiran, tapi tetap sokong dengan himpunan itu," katanya.






Panglima : PAS sudah buat kenyataan menerima keputusan pilihanraya. Sepatutnya perhimpunan Blackout 505 tidak selaras dengan keputusan Pas menerima keputusan tersebut.

Kerana itu hanya pemimpin pro Anwar dan DAP sahaja yang hadir perhimpunan Blackout 505. Seperti Mat Sabu dan Husam. MB Kelantan yang baru sekali rasanya, juga hadir sekadar mempamerkan muka demi menjaga hubungan dengan semua pihak.

Jika Hj Hadi setuju sudah tentu semua himpunan akan dihadiri beliau namun bahasa tubuh yang dapat dibaca melalui kegaalan beliau untuk hadir,  menunjukkan sebaliknya. 

Geng Erdogan sudah mula memalu gendang dan kem Ulama juga tidak berdiam diri. 

Yang pasti muktamar Pas akan menjadi medan proksi DAP PKR untuk naik menguasai PAS demi masa depan dan kepentingan pihak yang tidak mahu melihat Melayu Islam menjadi tonggak pemerintahan menaungi rakyat.

Sedarkah wahai saudaraku penyokong dan pemimpin PAS sekelian.


Sent from my iPad

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate