Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

19 Jun 2013

Video @HjHusamMusa Salah Baca Surah Muqaddam Bukti Fatwa Syahid #Blackout505 Sokong @Anwaribrahim Tidak Ada Makna !!!


Video tentang berita Husam Musa beri fatwa syahid jika sertai Himpunan Blackout 505 yang diulas bekas Naib Presiden PAS Ust Nakhaei Ahmad.


Lihat pula video beliau salah baca surah muqaddam 


Sejak bila beliau layak untuk beri fatwa jika baca quran surah muqaddam pun salah ???

Jika mengikut keterangan Wikipedia di sini pun jelas menunjukkan beliau hanya belajar kursus bahasa arab di Jordan selain Ijazah Ekonomi dari UM.

Diulangi : KURSUS BAHASA ARAB bukan Ijazah Bahasa Arab atau Master Bahasa Arab.

Sila tengok di link ini :



Kesimpulannya : Husam Musa hanya mahu memesongkan penyokong PAS agar bangkit menyokong himpunan Blackout 505 yang tidak dipandang pun oleh Presiden PAS dan saf kepimpinan Ulama PAS. 

Justeru itu kenyataan Husam ini jelas mahu meraih sokongan demi menjayakan hasrat Anwar Ibrahim untuk mengumpul khalayak dan juga fanatik yang mungkin bersedia untuk mati apabila mendengar 'fatwa' tidak sah ini. 

PDRM mungkin berminat mahu menangkap Husam Musa atas kenyataan yang boleh dianggap menghasut rakyat secara tidak langsung dengan memberitahu sesiapa yang terkorban dalam perhimpunan Blackout 505 dianggap mati syahid.

JAKIM juga perlu mengeluarkan kenyataan menghentikan pandangan songsang Husam yang boleh menggugat keamanan negara kita jika ditelan bulat-bulat oleh fanatiknya.  

Jangan kerana ahli politik maka pandangan sesat beliau tidak dianggap sesat dan menyesatkan.

Benarlah sabda Nabi saw bahawa di akhir zaman pemimpin sesat akan diangkat :

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate