Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

26 November 2013

Hizbur Tahrir : Islam Larang Kutip Cukai vs @NajibRazak Kata Elak Cukai = Pengkhianat

Antara yang dimainkan sekarang ialah kononnya ada larangan mengutip cukai menurut hadis Nabi saw.

Antaranya termasuk portal dilabel setengah ulama sebagai Wahabi atau Khawarij iaitu puak HT - HiZbur Tahrir


Penyelewengan HT ini anda boleh baca di sini


Isu ini timbul berhubung kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak beberapa hari lalu bahawa yang mengelak bayar cukai digelar pengkhianat!

Berita :

KUALA LUMPUR, 24 Nov (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata mereka yang mengelak daripada membayar cukai boleh dianggap melakukan pengkhianatan kepada negara.

Ini kerana, katanya kewajipan membayar cukai merupakan satu daripada semangat patriotisme terhadap negara.

"Definisi patriotisme dalam negara kita ialah apabila kita melunaskan tanggungjawab kepada negara untuk kebaikan negara dan rakyat.

"Bila bayar cukai kita tolong rakyat, kita tanamkan semangat ini, dengan ini negara kita akan lebih berjaya," katanya ketika merasmikan Seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional (Pena) di Masjid Wilayah Persekutuan di sini Ahad lalu tarikh 24 November 2013.

Ini bahan yang disebarkan melalui whatsapp bahawa tidak perlu bayar cukai kerana ia dilarang oleh Islam.
 




Selepas membuat sedikit carian didapati ia tidak benar.

Dalam satu artikel yang disiar Harian Metro pada 20.12.2012 didapati bahawa cukai sudah dikenakan kepada bukan islam semasa pemerintah Rasulullah saw.

Keterangan lengkap artikel tersebut sila klik sini http://www.hmetro.com.my/articles/Zakat_cukaitaksama/Article



Harap kekeliruan ini tidak dijadikan alasan untuk umat Islam mengelak membayar cukai kerana jelas ia dapat ditebus jika zakat sudah dijelaskan melebihi cukai yang sepatutnya dikenakan.

Manakala bukan Islam perlu membayar cukai kerana ia sumber untuk memastikan pembangunan negara dapat dijayakan seperti yang dirancang demi kebaikan semua pihak di negara kita.

Sent from my iPhone

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Habis tu, hadis riwayat ahmad tu nk campak mana?

Tanpa Nama berkata...

kalau cukai diHARAMkan untuk dikutip oleh pemerintah, dah lama keluar fatwa dari Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan. Jadi buat apa ikut 'fatwa' Hizbut Tahrir... apakah fatwa mereka LAGI BESAR dari fatwa diperingkat kebangsaan yang ahlinya terdiri dari ulama dan para ilmuan...

Jeepers Creepers berkata...

hizbut tahrir ni macam pas juga..gila kuasa..manusia akhir zaman ni tamak kuasa belaka..aku takkan percaya pada mereka yang kata pejuang islam melainkan telah sah turun imam mahdi bersama sama mereka..selagi imam mahdi tak ada, aku takkan sokong mereka.

hizbut tahrir sekarang kata tak payah cukai..kalau mereka berkuasa, mereka juga akan ambil cukai..pigirahhh..

Tanpa Nama berkata...

Abis ko sokong si kepala botok si perogol dan pembunuh dan letupkan ke bro? Wa rasa ko sokong setan dan iblis atau hantu raya macam romoh tu lagi baik laaa bro. Ho hi

Tanpa Nama berkata...

hebatnya macai Pakatan ni , dulu kata nak tuduh orang kena ada saksi , sekarang takpayah saksi yerrr !!!! main tuduh sesuka hati jee .. jadilaa macam RPK yang konon ada bukti , tapi bila mahkamah suruh jadi saksi konon ada bukti TAPI lari lintang pukang , akhirnya hanya satu penipuan yang dmainkan oleh Pakatan jee..

inilah puak hina PAS dan Pakatan asyik menipu dan memfitnah serupa manusia munafik jee !!!

Tanpa Nama berkata...

macam mane dgn cukai GST. yg bayar zakat, pun kene cukai atau kesan kenaikan barang. haram ni. tak abis2 nak menyusahkan rakyat utk bayar hutang kerajaan sebab apa2 infrastruktur kat Malaysia ni dibina dgn kos berganda sebab buat loan. pastu kutip cukai kat rakyat. tak cukup cukai pendapatan. skrg GST. semua lapisan rakyat dh terkena.

Tanpa Nama berkata...

ni nasib berkerajaankan BN yg berimankan riba dan cukai. tu baru pasal kewangan. dah la haram. menyusahkan org pula. undang2 pun haram gak. harta rakyat tak selamat. kene rompak oleh semua samada kerajaan atau pun pencuri biasa.. ..tapi takpe bersabar dan doa jek la semua ye.

Tanpa Nama berkata...

skrg ni rata rakyat tiada rumah kediaman. semuanya loan. maksudnye kepunyaan bank lagi. dh mati, baru habis bayar. takpun menyewa.

yg bujang pulak, nak kawin takde duit. ramai berzina. tak pun loan lagi. sampai anak besar pun tak abis bayar.
. .
skrg cukai melampau. petrol akan naik lagi. hoho mari bersabar lagi. sabar. .sabar. .tapi kita tahu, diorg akan hilang sabar juga satu hari nanti sebab malaysia di jalan yg salah dan haram. bertaubat la sebelum terlambat.

Cari Blog Ini

Translate