Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

10 Disember 2013

[BANJIR] Luahan hati Shabery Cheek Tragedi Kemaman

Alhamdulillah. 5 hari di kemaman. Saat kritikal nampaknya sudah berakhir. Masa kpd kerja2 pasca banjir. Membersih dan mengukur kerugian yg ditanggung. Tkasih kpd yg sudi menghulur. Tenaga atau pun harta.

Lebih 18 ribu berpindah dlm tempoh 30 jam. Paling kritikal apabila kira2 10 tempat berpindah diisytihar tidak selamat dan terpaksa berpindah lagi. Keselamatan lebih utama dari keselesaan.

Maaf di atas kekurangan. Tiada siapa menjangka. Paras air berganda dari yg pernah diingati sesiapa. Seberang tayur seratus peratus tenggelam. Mak chili, mak lagam, bkt mentok lumpuh sama sekali. Elektrik, air dan sistem telekomunikasi turut terhenti.

Semuanya luar biasa. Bacaan sukat hujan di Jabur pd 2 Disember ialah 777 mm. Ini fenomena 100 tahun. Biasanya di musim tengkujuh kira2 350mm sebulan. Kali ini 777mm sehari. Mereka yg tidak berada di sini, tidak merasakannya. Ini adalah fenomena luar biasa.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sya yg trima sikit je ujian banjir harap mangsa bnjir di kmamam bersabar....ikut segala arahan utk keselamatan anda....kepada petugas2 tk kira polis, askar, bomba, rela, jpam, ngo2 dll pihak yg join....sya terharu, tabik....truskan usaha murni anda.....ÀLLLAH brsama anda

Cari Blog Ini

Translate