Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

12 Disember 2013

Usaha KDN @zahid_hamidi banteras Syiah akan Gagal kerana JAKIM Ramai Pro PAS ? cc @realdrmaza @saifuddinabd


Usaha terkini KDN seakan Ops Cantas Syiah sangat tepat pada masanya lantaran penularan virus tersebut. Dengan memberi kuasa kepada JAKIM untuk melaksanakannya.




Semakin ramai sudah terpengaruh dengan Syiah termasuk golongan akademik dan penulis seperti Faisal Tehrani yang memuji Syiah dan mengabaikannya dalam novel beliau



Selepas dihala ke JAKIM isu Mat Sabu Syiah oleh Menteri KDN DS Dr Ahmad Zahid Hamidi namun nampaknya pihak pegawai JAKIM tidak pro aktif menyahut seruan tersebut.

Adakah kerana ramai pro PAS dalam JAKIM ?

Kalau isu akidah dan ajaran sesat pun ada bias politik menjadi neraca timbang keputusan maka apakah kita boleh harapkan mereka untuk bantu negara banteras fahaman ini ?

Di saat KDN mendedahkan kaitan Mat Sabu dengan Syiah nampaknya ada pihak cuba mengaitkan ustaz Zamihan Mat Zin dengan fahaman Syiah. Sedangkan rakan Panglima Mymassa sendiri menafikannya 






Kumpulan wahabi atau nama glamor Salafi ini cuba membentuk persepsi selepas ustaz Zamihan bersama KSU KDN petang tadi mengumumkan perkara yang dikait dengan Mat Sabu sebagai pengikut Syiah.






Not : Aizal Masod yang ditulis dalam gambar ialah pegawai JAKIM yang didapati cenderung kepada wahabi. 


Dan tulisan di blog beliau di sini ada disebut bahawa Wahabi tidak menyeleweng.

Namun lebih menarik lagi ialah dakwaan Hassan Al Saqqaf seorang Syiah oleh Dr Maza telah dinafikan oleh beliau : 


Mungkin ini pendirian Wahabi wajah Sunni yang terpaksa menolak separuh dan menerima separuh kerana jawatan yang disandang olehnya.

Hubungan intim Saifuddin abdullah dengan Dr Asri seperti imej Twitter di atas bukan baru bermula. Lebih memeranjatkan Khairy juga turut sama dalam 'skandal' ini.

Lihat skrin imej ini 







Kita tidak mahu ada yang sokong wahabi dalam Umno. Jika Saifuddin Abdullah sudah kalah PRU13 adakah KJ juga mahu mengikut jejak langkah beliau dengan menyokong wahabi PRU 14 ?

Kepada pemimpin politik harap jaga akidah dan fahaman anda. Belajar dari ulama agar selamat. Berpeganglah ajaran majoriti ulama pegang bukan ajaran minoriti ulama yang mungkin meragukan. Jauhi Syiah wahabi Islam liberal dll. 

Semoga artikel ini berguna untuk anda semua.


Wassalam.

Sent from my iPhone

2 ulasan:

Muslim berkata...

Dunia seketika, Akhirat kekal selamanya.Hendaklah diperhatikan apa yg kita sediakan utk Akhirat kita. Belajarlah dan beraqidah yg benar agar amalan soleh kita bermakna dan bernilai.Sentiasalah mentaddabur Al Quran, pelajari Al Hadis / AsSunnah dan semak pandangan dan ulasan serta tafsiran ukama' ulama' mujtahidin yg jauh lebih arif dr kita, dan sentiasalah minta perlindungan dan petunjuk Allah swt agar terselamat dr rosaknya aqidah yg menjadikan sia sianya amalan soleh, bahkan menjerumuskan pula ke Neraka Allah swt na'uzubillah !
Sikap ego berilmu tinggi, taksub dgn pendpt sendiri, merasa diri mulia dan suci adalah penyakit penyakit hati yg merosakkan akhlak dan aqidah. Mudah mudahan kita dijauhkan Allah swt dr segala penyakit penyakit dah sifat sifat mazmumah agar selamat kita di Akhirat juga di dunia ini.

Panglima Perang Cyber berkata...

Tq atas komen

Cari Blog Ini

Translate