Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

11 Mei 2014

PAS tidak akan bawa hudud ke Parlimen Jun ini


pas-tidak-bawa-usul-hudud-di-parlimen

PAS membuat keputusan untuk tidak meneruskan cadangan membawa Rang Undang-Undang Jenayah Persendirian II atau hudud di Dewan Rakyat pada persidangan Parlimen, Jun ini.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, keputusan itu dicapai dalam mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat, hari ini.

Ianya juga setelah mengambil kira penubuhan jawatankuasa teknikal antara kerajaan Kelantan dan Kerajaan Pusat untuk meneliti cadangan pelaksanaan hudud.

"PAS mengambil maklum dan bersetuju dengan cadangan penubuhan satu jawatankuasa teknikal antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri Kelantan untuk meneliti dan mengemukakan cadangan tindakan ke arah pelaksanaan Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 Negeri Kelantan.

"Ini bagi memberi ruang kepada jawatankuasa teknikal di atas untuk merumuskan cadangan dan tindakan selanjutnya," katanya dalam kenyataan.

Persidangan Dewan Rakyat 9 Jun ini hanya berlangsung lapan hari.

Tidak dinyatakan sama ada PAS akan meneruskan cadangan itu pada persidangan Dewan Rakyat pada Oktober dan berakie Disember nanti.

Kenyataan tersebut dibacakan oleh Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu atau Mat Sabu selepas mesyuarat itu di Ibu Pejabat PAS Pusat, sebentar tadi.

Sebelum ini, PAS Kelantan melalui anggota Parlimennya akan membawa usul rang undang-undang persendirian (hukum hudud) di Dewan Rakyat selewat-lewatnya Disember ini.-


http://din.huluselangor.net/?p=50054


Panglima : kenapa mat Sabu baca kenyataan ? kenapa seperti ada sesuatu cuba disembunyikan ? Adakah ada perbedaan PAS Pusat dan Pas Kelantan?

Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate