Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

11 Mei 2014

Video Pergaduhan Pemilihan PKR - Apa Nak Jadi ???


PKR Kuala Langat

Kuala Langat – Ekoran provokasi yang melampau dan tidak berpuas hati dengan proses pengundian yang dijalankan, satu pergaduhan tercetus antara para penyokong calon yang bertanding ketika pemilihan PKR Cabang Kuala Langat.

Pergaduhan melibatkan antara para penyokong penyandang Ketua Cabang PKR, Abdullah Sani Abdul Hamid yang juga merupakan ahli parlimen Kuala Langat dengan pencabar Radhakrishnan a/l Nallusamy.

Ekoran pergaduhan itu, proses pengundian yang diadakan di Dewan Wawasan, Batu 9, Kampung Medan, Teluk Panglima Garang tengah hari itu terpaksa dibatalkan.

Abdullah Sani gagal untuk dihubungi, bagi mengulas mengenai kejadian tersebut.

Selain itu difahamkan, proses pengundian di lapan cabang PKR Selangor turut dibatalkan ekoran pelbagai dakwaan penipuan dan sabotaj.

Cabang-cabang tersebut ialah Subang, Sabak Bernam, Kuala Langat, Sepang, Klang, Kuala Selangor, Kota Raja dan Selayang.

Salah satu cabang bermasalah itu iaitu di Kuala Selangor membabitkan penyertaan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang bertanding jawatan ketua cabang berkenaan.

Abdul Khalid yang juga calon bagi jawatan timbalan presiden PKR, berdepan tuduhan mengamalkan politik wang sebagai umpang mendapatkan undi dikawasannya.

Tuduhan berkenaan dibuat pencabarnya untuk jawatan Ketua Cabang Kuala Selangor, S. Manikavasagam yang bersedia mengemukakan bukti dalam tempoh terdekat.


http://www.suara.tv/?p=9649


Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate