Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

07 Ogos 2017

Penjelasan Berkenaan Lelaki Iraq Gelaran Habib Abu Umar Atau Sheikh Toha Jilani - Sebarkan


Semalam penulis menerima tiga rakaman suara penjelasan berkenaan lelaki dikatakan berasal dari Iraq yang menggelar atau digelar Habib Abu Umar atau Sheikh Toha Jilani.

Rakaman didakwa bersumberkan dari pensyarah Darul Quran itu saya belum dapat kesahihan dan mungkin tepat atau separuh benar perlu diperiksa juga kerana hari ini banyak info yang diragukan kesahihannya.

Beberapa hari lalu viral rakaman video beliau ditahan dan dituduh merogol pelajar IPT yang dikatakan dikahwini mutaah. Selain dikaitkan dengan Syiah Imamiyah. 

Sebelum ini sudah ada laporan polis terhadap beliau namun mungkin belum ada dakwaan kukuh atau sebab lain kepada kes yang dituduh terhadap beliau sehingga tidak ditahan oleh pihak berkuasa.


Antara VVIP yang dirakam bersama beliau

Beberapa orang alim ulama yang ditanya juga menafikan 'Sheikh' atau nama sebenar Raed ini berasal dari keturunan Sheikh Abdul Qader Jilani.

Mereka mengatakan beliau seorang penipu dan tidak boleh dipercaya. Wallahu A'lam.

Kita menunggu pihak polis menyiasat dan mendedahkan bukti lanjut siapa sebenar 'Sheikh' ini.

Jika anda pernah menonton video solat hajat PAS di Stadium Sultan Muhammad Kota Bharu mungkin akan teringat wajahnya yang berada di belakang imam semasa melaungkan KO UMNO!






Teks diterima semasa memuat turun suara ini semalam dalam group whatsapp seperti berikut : 

dikongsikan penjelasan dari Syeikh Muhaimin al-Hafidz kpd Muhammad Abu Nibros terkait dengan isu lelaki Arab bertitle kan HABIB yang viral di sosmed.

Syeikh alMuhaimin adalah sahabat Muhammad Abu Nibros dan berkhidmad di Darul Quran Jakim

Moga ada manafaatnya..

Berikut terjemahan ringkas 3 rakaman suara yang diterima semalam.

Suara 1- berkenaan lelaki bergelar Habib Abu Umar.dia Syiah imamiyyah. Berselindung di sebalik jubah serban. Mengamalkan mutaah. Saya tidak terkejut kerana tahu banyak perkara tentang dia. Semoga Allah membongkar penipuan sebegini. Masalah orang Malaysia mudah tertipu dengan serban jubah. Kami mohon Allah membuka kisah sebenar kepada kita.


Suara 2- assalamualaikum. berkenaan soalan pekerjaan dia di Darul Quran - kami mendapat tahu dari orang yang pernah bersamanya di sini bahawa dia pernah kerja sekejap di Darul Quran. Ada juga hubungan meragukan dgn pelajar perempuan. Mereka diperingatkan jangan dekat kepadanya. 

Adalah dia Baca qiraat campur aduk dlm solat. Ketika ditanya kenapa Katanya dia diberi Allah akan ilham ilmu qiraat istimewa. 

Juga marah apabila ditanya apakah dia Syiah atau sunnah. Sebab itu dia tidak lama di Darul Quran. Ini dari aspek pekerjaan dia di sini. Ada orang berniaga dengan orang yang digelarkan habib namun mereka bukan habib.

Adalah dia mendekati pemimpin besar negara. Dia juga banyak masalah dengan perempuan . Kami pernah menyelamatkan perempuan yang dikenalinya dari terus berhubung dengannya. Perkara ini tidak pelik kerana dia seorang popular. Kerana ada juga yang membela orang seperti ini. Bukan maksud kami semua ahbab yakni keturunan Habib (nasab Nabi) ahli kejahatan namun kami kata ada orang berniaga dengan kalimah keturunan Habib atau Syarif atau Syed. 

Semoga Allah membongkar penipuan orang seperti ini. Syukur Allah membongkar penipuan ini.

Suara 3 - saya dihubungi Sheikh Ibrahim Ketua Bahagian Ilmu Quran di Darul Quran bahawa Sheikh Toha ada masalah banyak dengan perempuan dan baca bacaan qiraat bercampur. Bila ditanya adalah adalah dia sunni atau Syiah dia marah dan melarang bertanya soalan yang sama kepadanya lagi.

Antara VVIP yang pernah dirakam bergambar dengan beliau








Berkenaan beliau dilihat bersama Habib Syech ini penjelasan yang boleh dipercayai : 



'' ana ada di sebelah pentas utama waktu itu. Ana menjadi saksi penyamar menaiki pentas secara tiba2. Menyedari hal demikian Kemudian pihak penganjur menarik keluar ia dari pentas. Ia kemudiannya menghilangkan diri dengan segera meninggalkan majlis selawat tersebut di Dataran Merdeka Kuala Lumpur. ''


Mohon pembetulan jika ada info tidak tepat di dalam tulisan di atas. Tertuduh dikira tidak bersalah selagi tidak dibuktikan di mahkamah. Namun kita perlu mengingatkan semua agar berhati-hati dalam menerima berita dan menilai luaran seseorang walau bertasbih berjubah berserban.

Kita berdoa tidak ada Fahaman Syiah akan berkembang di Malaysia seperti juga fahaman Wahabi atau Islam Liberal atau Atheis dan lain-lain.

Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate