Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

06 Januari 2010

Edisi PKR : PKR dan PAS Yang Sudah Hilang Telur dan Syahwatnya Isu Nama Allah kepada Lain Agama !

Salam.

Saya hanya mahu menulis ringkas sahaja. Pertama tentang Dr Nur Manuty yang telah mengeluarkan kenyataan berhubung isu nama Allah. Kenyataan dibuat selepas ramai pihak sudah marah dengan tindakan Gereja Katolik yang beria-ia mendapatkan kebenaran Mahkamah walaupun sudah dilarang penggunaannya oleh Kementerian Dalam Negeri. Artikel itu turut disiar oleh Blog Anwar Ibrahim di sini http://anwaribrahimblog.com

DrManutySK
sumber : AIDC

Dalam kenyataannya :

Kami berpendirian bahawa, keinginan masyarakat bukan Islam menggunakan kalimah “Allah” sebagai Tuhan adalah suatu perkembangan yang positif dan perlu diterima secara terbuka dan tidak perlu pihak-pihak tertentu mengambil kesempatan untuk menjadikan isu ini sebagai agenda politik untuk menampakkan bahawa merekalah jaguh dalam mempertahankan Islam di negara ini. ( rujuk blog beliau di sini )

Nampak gelaran Dr Manuty ini sangat hebat, tetapi seperti saya katakan sebelum ini, ada juga orang yang mendapat ijazah PHD yang melayakkan digelar Dr, yang tidak betul fikirannya.

Contoh seperti Dr Amina Wadud yang telah mengimami solat Jumaat kerana 'keintelektualannya' yang tinggi melebihi ulama lain di dunia. Bukan hendak meremahkan tetapi mengingatkan agar jangan ada yang mudah terpedaya dengan gelaran yang diberi oleh sarjana Barat kepada umat Islam yang sanggup belajar dan mengajar pemahaman Islam Liberal ciptaan mereka.

Makna kata : Gelaran Dr tak bermakna menjadi lesen untuk komen apa sahaja ikut sesedap rasa. Lihat sahaja contoh Dr Asri yang turut menjadi pencetus kepada teori teori baru yang begitu songsang dengan falsafah dan intelektual Islam yang diamalkan di Malaysia selama ini...

Kenyataan Dr Nur Manuty sangat keliru dan boleh memesongkan umat Islam Bayangkan jika beliau mengiktiraf agama lain semata-mata ingin menonjolkan diri sebagai pengamal Islam Liberal yang baik ? Kenapa dikatakan ia langkah positif dan perlu diterima oleh kita ? Pasti ia Tidak mungkin diterima kerana yang memulakan isu ini ialah pihak Gereja Katolik yang menfailkan notis membantah keputusan Kementerian Dalam Negeri !!! Bukan umat Islam atau umat Buddha...

sebelum kita pergi jauh kenapa dalam isu ini PAS dan PKR mengambil jalan serupa ? iaitu tidak mengeluarkan kenyataan sendiri tetapi menggunakan 'third party' dalam istilah bahasa orang kampung saya. Di mana Penasihat PKR Datuk Seri Anwar guna Dr Nur Manuty, Presiden PAS Datuk Seri Hj Hadi guna Dr Idris sebagai pembaca berita... adakah isu ini begitu bahaya untuk diberikan komen lebih awal dan secara 'gentlement' lantaran takut pengundi Cina dan India akan lari dari parti Pakatan mereka ? Sehingga terpaksa menjawab menggunakan orang ketiga ????

Saya baru mengetahui bahawa Anwar pernah menyanjung tinggi Nabi Isa melebihi Nabi Muhammad s.a.w apabila terbaca tulisan di sini http://www.anwaraidc.com/2010/01/kalimah-allah-apabila-anwar-berselindung-di-belakang-dr-mohd-nur-manuty.html Semakin hari semakin teruk pendedahan yang telah berjaya dibongkar oleh sahabat kita di alam siber ini. Jelas menampakkan rupa dan belang sebenar Anwar yang jarang diketahui rakyat jelata.

Nampaknya permainan politik ala sesumpah semakin menjadi 'ketagihan' baru Anwar di dalam mengejar sokongan penganut Geraja Katolik apatah lagi Sabah dan Sarawak dijangka akan bermula tahun ini. Sudah tentu jika pembangkang membantah nama Allah diberikan kepada Kristian tentu ia akan menjejaskan persiapan PKR dan Pakatan Rosak untuk memerintah negeri di sana... Dan itulah 'trauma' yang cuba dielakkan oleh Anwar Ibrahim dan Hadi Awang.

Saya tidak pelik membaca laporan Suara Keadilan di atas kerana mengikut biodata yang saya jumpa ( dengan bantuan sahabat saya Kumbang ) Dr Nur Manuty adalah bekas penuntut di Universiti of Temple. Sebuah Universiti yang bukan patut dijadikan tempat belajar agama. Apatah lagi belajar dengan sarjana Barat yang mengkaji tetapi tidak mengamalkan Islam bahkan menjadi penyeleweng utama fakta agama menggunakan sumber-sumber agama kita juga....

Nak tahu biodata lengkap boleh lihat di bawah :

B.A (Hon) Usuludin dan Falsafah, UKM,

M.A & Ph.d, Universiti Temple, Permikiran Islam dan Perbandingan Agama, Philadelphia, USA

Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama Parti Keadilan Rakyat,

Timbalan Pres. WADAH

Bekas Pres. ABIM dan Pengarah CESMACS.


Kesimpulannya : Anwar dan Hj Hadi sudah terlalu banyak melakukan kerosakan. Lebih baik jika mereka berdua disuruh berundur dari membiarkan maruah Islam dipersendakan oleh bukan Islam sesuaka hati. Sudah jelas 'syahwat' mereka terhadap isu agama sudah sangat berkurangan dan mungkin boleh jadi sudah 'mati' ?????? NAUZUBILLAHI MIN ZALIK.

Nampak gayanya mata saya sudah pedih, harap dapat sambung lagi esok hari.. Saya mohon maaf dan minta anda tambah lagi isu di sini dengan pandangan dan kritikan yang mungkin besar manfaatnya kepada rakan-rakan kita yang lain....

semoga esok datang lebih baik dari hari semalam...!!!


Opppssss ada surat Gereja Sabah sokong Anwar di bawah, harap edarkan :



5 ulasan:

mudz berkata...

UMNO parti rasuah memperjuangkan kalimah Allah..............lawak bodoh antarabangsa...... LOL

wakdanial berkata...

salam bro..sye xde masalah access blog bro...btw..nice article..dr manuty, alah dia ni dr yg di support amerika je nih...nk murtadkan umat islam..sebelum ni xkenal pn dia..sje je kot nk capub..tp kita perlu berwaspada sbb pasti ada ramai lagi dr golongan ni..so untuk penggunaan allah oleh kristian...nay..its a nope to them.

Tanpa Nama berkata...

Heran juga kenapa subjek akidah, fekah, tasauf, hafazan, tafsir, hadis, mantik dan sebagainya tidak diajar secara komprehensif kepada pelajar-pelajar Islam di SK dan SMK.

Heran juga sesetengah puak melarang kopiah dan serban dipakai di majlis-majlis rasmi mereka.

Heran juga sesetengah puak menyekat bantuan ke sekolah agama rakyat.

Panglima Perang Cyber berkata...

mudz : PAS for ALL anda ALL-AH for ALL jugak ?


jika perjuanga nama Allah dikira lawak maka perjuang nasib elizabeth wong yang jelas bersekedudukan dengan muslim dianggap ?

tak payahlah nak sindir orang...jika tak nak bela nama Allah pun baik duduk diam jangan kacau.


wakdanial : tq atas bantuan... dan juga komen.


Anon : sblm komen apa2 baik letak nama. takut orang ingat 'tak bernama' dan tak 'ternama' pulak tu...

ok tq everyone...salam perjuangan!

Gembala katak berkata...

Doa nik Aziz pecah perut dah melarat ke Perak....ni Nizar pulak kemalangan kereta terbalik....nasib baik hanya luka2.

Allah Islam nak bagi peringate le tu...jangan main2 dengan lilin Allah Kristian

Cari Blog Ini

Translate