Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 September 2010

Gempar : Zulkifli Nordin 'belasah' Mantan Mufti Dr Asri Isu Kafir DAP & PKR Masuk Masjid


Saya bersyukur banyak respon positif yang diterima berkaitan isu membenarkan kafir harbi memasuki ruang utama solat didalam masjid/surau.

Seorang sahabat saya, seorang Ustaz berijazah doktor falsafah menghubungi saya dan cuba memberi pandangan alternatif. Saya cuma tanya satu soalan sahaja kepada beliau; "bukankah enta sendiri, seorang ilmuan Islam berkelulusan PhD, pernah menjawat jawatan tinggi, pernah ditahan, ditangkap dan diheret ke Mahkamah kerana memberi tazkirah disebuah rumah persendirian?".

"Kalau orang macam enta pun dikira tak layak masuk surau masjid dalam negeri Selangor untuk bertazkirah, takkan kafir harbi pulak lebih layak dari enta"?

Sahabat saya itu terdiam, dan saya nasihatkan beliau supaya lebih menumpu kepada usaha da'wah daripada sibuk mencampuri urusan kepartian yang kelak akan menjahanamkan nama baiknya. Janganlah kerana mencari populariti politik kepartian, aqidah dan syariat menjadi bahan dagangan.

Moga ALLAH melindungi kita semua daripada fitnah dan mehnah akhir zaman ini.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
21 Ramadhan 1431
31 Ogos 2010






Isu ini telah disiar Blog Azli http://azlishukri.blogspot.com/

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Patutle Dr Asri terdiam belau mendengar hujah bodoh dari Zul.
Zul memang hebat...lebih hebat dari para Imam mazhab.

Inilah pemikiran jumud oleh umno. Satu dunia kecuali masjidil haram membenarkan orang kafir masuk dalam masjid tapi umno masih lagi katak bawah tempurung.

C L J berkata...

Kah kah kah kah kah kah kah .....

Ibnsam berkata...

PPC, jangan syiok sendiri saja.Keluarlah sekejap dan lihat diblog lain pula apa ulasan orang lain tentang isue ini.P/s untok zulkifli besar kemungkinan inilah penggal akhir untok kamu bergelar YB....

SESTER berkata...

"Takkan kafir harbi lagi layak dari enta?"

huuuuuuu PEDAS

Cari Blog Ini

Translate