Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

28 November 2010

Siapa Yang Tulis Skrip Hingga Azizah Kata Ketuanan Melayu Perlu Ditinggalkan ? - Baca Melayu : Islam !!!


Semalam Panglima sempat menonton berita TV3 kenyataan Wan Azizah yang mahu ketuanan Melayu ditinggalkan.

Dalam ulasan beliau ucapan tersebut ditulis oleh seorang ustaz tak silap Panglima Pengerusi Biro Agama PKR Dr Nur Manuty.

Malah Wan Azizah memaklumkan beliau mengubah perkataan 'dibakulsampahkan' kepada perkataan lebih lembut iaitu 'ditinggalkan'

Apakah analisa yang diperolehi dari beberapa klu diatas ?

Pertama : boleh jadi Anwar mahu Azizah diserang  oleh sekelian orang Melayu di negara kita selepas tindakan Azizah yang tidak mahu menyokong Azmin.

Kedua : boleh jadi Azizah sendiri tidak ada pilihan sehingga terpaksa menuturkan perkataan 'meninggalkan ketuanan Melayu'

Ketiga : Wan Azizah memang sedar perkataan tersebut dan implikasinya kepada orang Melayu sehingga tidak lagi segan silu meminta agar ketuanan Melayu digantikan dengan ketuanan Rakyat.


Kalau benar maka memang jelas bahawa PKR tidak memikirkan nasib dan maruah orang Melayu ( Islam ) dan sanggup mementingkan kaum lain walaupun meminggirkan bangsa sendiri.

Bukan sahaja Melayu sebenarnya bahkan ramai bangsa India juga turut kecewa dengan sikap Anwa dalam banyak isu seperti kes Jenapala yang sudah pun membawa kes ke mahkamah kerana didakwa tidak lagi menjadi ahli dan dilarang bertanding dalam pemilihan parti.

Perjuangan kita selama ini jelas tidak meminggirkan kaum lain dan semua kaum merasa gembira dengan apa yang mereka perolehi dari kemakmuran ekonomi dan kestabilan politik negara hingga dikagumi dunia.

Yang tidak puas hati hanyalah segelintir puak chauvanis yang bergerak dalam parti politik yang mahukan 'paha' selepas diberi 'betis' tanpa menghiraukan perasaan orang kita. Merek ini juga terdiri dari golongan agama lain yang mahu 'peruntukan Perlembagaan' yang menyekat penyebaran agama lain dihapuskan dengan cara menyertai perjuangan politik pembangkang.

Lagi malang ada muka berwajah Melayu berhati Cina atau India menjadi pemimpin politik dan bercakap dengan nada yang dikehendaki oleh mereka.

Alangkah malangnya siapa yang masih ikut orang tersebut kerana mereka hanya akan membawa ke lembah kebinasaan dan kehancuran.

Lihat insiden ahli PKR mengamuk dan berdemonstrasi sebelum ini dan sudah berpuluh pemimpin PKR keluar parti dan tidak lagi menyokong agar 'ketuanan Melayu' ditinggalkan kerana mereka sedar Melayu yang memerintah tidak menzalimi mana mana bangsa atau agama.

Rujuk keadilan kita hingga rumah ibadat agama lain pun tetap diberi peruntukan oleh Kerajaan seperti di blog YB Kamalanathan di sini http://www.pkamalanathan.com/2010/11/isu-rumah-ibadat-bukan-islam.html

Walaupun tiada dalam peruntukan Perlembagaan mereka berhak mendapat peruntukan kerana di negara yang meletakkan agama Islam sebagai agama Persekutuan !!!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dr Nor McNutty tu siapa. Keling Islam yang mengaku Melayu atau keling totok?

Tanpa Nama berkata...

back fire to PKR!!!! another cily cily mistake from azizah oh azizah...masa dlm bilik tidur dgn abg nuar...tak kan tak bincang dulu atau cepat steam main tarok jer.....

Neutronboy berkata...

Betul tuh. Kecewa betul apabila "kata-kata keramat" tersebut dilontarkan oleh pemimpin malahan Presiden PKR pula tuh. Inilah kesannya apabila Sejarah telah dilupakan. Malang sekali juga apabila Kerajaan hari ini menjauhkan orang Melayu dengan adat bangsa budaya Melayu sebenar. Pemimpin buta sejarah, jati diri Melayu terhakis. Kenapalah pemerintahan rakyat tidak ditukar kepada pemerintahan beraja?

Dot berkata...

salam the warloard,


patutla bodo ja bunyi ucapan jijah tuh!

manuty ni jugaklah yg menulis supaya Tun bertaubat! manuty ni lupa yg tuan dia si nwar berahi tu dulu yg patut bertobat setobat tobatnya!!!

Cari Blog Ini

Translate