Pengikut Blog Panglima

16 Julai 2011

Gambar PM DS Najib Bersolat Jumaat di London Semalam


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih






gambar dari FB Perdana Menteri http://www.facebook.com/najibrazak

Kewajipan tetap ditunaikan di mana sahaja berada. Orang beriman tetap ingat kewajipan walau di perantauan. Namun mereka juga tetap diuji dengan tohmahan dan fitnah menguji kesabaran.

Moga Allah menjadikan kita kalangan 'mendirikan solat' sehingga terbina maqam islam iman dan ihsan.

Blogger Hj Shamsuddin menulis di sini http://hjsamsudin.blogspot.com/  : 

Manakala erti ‘mendirikan’ solat pula tidak bermaksud sedemikian, ini kerana kita dituntut untuk melaksanakan solat secara fizikal dan spiritual lalu berterusanlah kesan solat itu dalam kehidupan seharian kita. Perlu sama-sama kita menyedari bahawa yang dituntut semasa solat adalah usaha untuk meyakinkan yang kita sedang berhadap dengan Allah dan hati kita juga sedang dilihat oleh-Nya. 

Ini ditegaskan oleh Nabi SAW yang bermaksud:

Apabila kamu solat, janganlah kamu menoleh (ke sana sini yakni tidak fokuskan pandangan), kerana Allah SWT mengarahkan wajah-Nya ke wajah hamba-Nya yang sedang bersolat selagi mana hamba-Nya tidak menoleh ke lain. (al- Bukhari dan Abu Daud)

Perasaan inilah yang perlu dibawa hingga keluar solat, maka dengannya kita pasti akan dapat merasakan setiap tindakan kita dilihat oleh Allah SWT.


Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate