Pengikut Blog Panglima

11 September 2011

YB Zulkifli Nordin Dedah Lim Guan Eng Bakal Kurnia Mat Sabu Datuk Seri

Link klik sini

ZULKIFLI BIN NOORDIN: TUN CHIN PENG: WIRA REPUBLIK MALAYSIA?

Panjang benar tulisan Zulkifli Nordin kali ini. Kesabaran beliau seakan sudah tiba di penghujungnya melihat satu persatu maruah bukan sahaja agama,tetapi pejuang negara juga telah dihina.

Penat mahu menghabiskan artikel beliau yang begitu pekat cili dan karinya. Seperti itulah rupa ketika beliau berbicara membicarakan soal agama.

Lantang dan penuh semangat.

Bukan beliau dilahir dalam keluarga pak kiai popular atau beraliran agama.Tetapi semangat juangnya melebihi pegawai agama atau pemimpin parti berjenama agama.

Akhir kata nasihat panglima elok puak Pas beramai ramai keluar parti membantah pemimpin mereka yang makin jauh dari kebenaran atau apa kata buang sahaja telur mereka dalam laut jika mereka lebih rela berjawatan pak turut.

Islam bukan Pas dan Umno bukan parti sekular tolak agama.Keluar Pas tidak merosakkan akidah Islam kita.

Percayalahhh...
Published with Blogger-droid v1.7.3





6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa nak di kesahkan pangkat datuk ni..sudak berlambak di Malaysia ni..selain dari datuk ada juga nenek serta datuk Mindanao.Di negara kita ni sudah tak dok glamor nya datuk ni kecuali mereka yg baru menerima nya tambahan pula ada seloka yg mengatakan kalau di baling batu di kelompok orang ramai..tidak mustahil satu batu boleh mengenai 2 kepala datuk.Itu menunjukkan betapa ramainya datuk di Malaysia ni.

Tukang Komen berkata...

SETIAP BUDI MESTI DIBALAS SETIAP JASA WAJIB DIKENANG. MENJUNJUNG KOMUNIS SUATU PENCAPAIAN MAT SABUT YANG PERLU DIIKTIRAF REJIM KOMUNIS DAP PULAU PINANG.

MAT SABUT P.K.M. - PINGAT KERABAT MARXIST.

RANGGA berkata...

kalian kena dengar kupasan beliau yg hampir 2 jam tu! jgn dok tuding jari Mat Sabu bangang sejarah.
antara yg disentuh utk direnung2kan..
1.Kesatuan Melayu Muda (KMM) ditubuhkan di KL sbg parti politik pd Ogos 1938. Dipimpin oleh Ibrahim Hj Yaakob, organisasi Melayu pertama menuntut merdeka.
2.Parti Komunis Malaya (PKM) ditubuhkan pd 1930 dipimpin oleh Lai Teck & diganti oleh Chin Peng pd 1948. Semasa pendudukan Jepun, PKM bekerjasama dgn British menentang Jepun. PKM menubuhkan MPAJA selepas buat perjanjian antara Lai Teck, Chin Peng & John Davies yg mana British bekerjasama membekalkan senjata & PKM bekerjasama dgn FORCE 136 berjuang secara gerila melawan Jepun.
Chin Peng pernah dianugerahkan pingat Order of the British Empire (OBE) kerana jsa beliau membantu British.
PKM memberontak melawan British apb Persekutuan Tanah Melayu diujudkan & parti2 politik berhaluan kiri diabaikan....

Lain2 fakta akan saya susulkan kemudian...

kalercolour berkata...

Pelik laa... Lim Guan Eng (KM P.Pinang bangsa Tionghua) nak anugrahkan pingat tanda penghargaan pd Mat Sabu (org Melayu) pun jdi 1 kesalahan ke?
Yg Menteri2 & raja2 Melayu anugrahkan pingat2 kebesaran pd bangsa China, India, Benggali dll nya tu takpe ke walaupun penerimanya kaki songlap duit rakyat? Shahrukhan dpt dato jadah ape jasanya?

1.Dato Sri Li Liong Sik gelapkan 4.6 bilion dlm skandal PKFZ!

2.Dato Eric Chia skandal Perwaja Steel 3.9 billion gone with the win..

3.Dato Sri Samy Velloo...
tak payah cerita la skandal2 JKR jabatan jagaanya.. Bina makmal IT sekolah2 runtuh sana sini! Awasi projek stadium, stadium roboh! Kena kawal selia projek2 lbuhraya, lebuhraya retak menanti belah..
Bina stesen bas..bumbung stadium terbang mcm jet F5E yg engine nya kena curi tuuuu.. repair bumbung bangunan parlimen yg tak bocor jadi bocor..
apa semua ni?????
ehhh...fre ke semua tu...????

4.Dato Ting Pek King (chairman Ekran) songalap duit kerajaan berbilion2 dlm projek Hidro Bakun. Sejak 1995 hingga 2003 projek tak siap dgn belanja 2.4 bilion. Review kos projek (naik 500 juta) sejak 2004. Projek gagal siap hingga 2007 spt dijadualkan. Kerajaan belanja 1.6 bilion utk ambil alih projek tersebut. Tpi yg bagusnya kerajaan Malaysia dipimpin oleh org2 United Malay No Otak boleh pulak bayar pampasan pd EKRAN 1.8 bilion!!!!

BN = Bankrupt Negara dgn sebab itu,
BN = Barang Naik..
BN = Bila Naik?
BN = Baru Naik!!
BN = Bila2 Naik....

Oh kesianya BN, kesiannya negara ku Malaysia yg ditunjanggi oleh UMNO = United Malay No Otak!!!

Jika masih ada sisa iman didada, ayuh sama2 lah Selamat Malaysia demi Anak Bangsa kita & Agama Islam khususnya.

Panglima Perang Cyber berkata...

Nampaknya mat sabu akan lebih berani angkat komunis bila dapat anugerah nanti.

Tahniahlah.

Tanpa Nama berkata...

PKR PATI KENCING RAKRAT
DAP DOG AND PIG
PAS PARTI AJARAN SONGSANG.

ANUGERAH TAN SRI MEMANG LAYAK UNTUK MAT SABUU SEBAB:

PERISTIWA 121 PERDANA DLAM INGATAN.
MELEKIT DI MUKA JADI KENANGAN.
TOKOH MACAM INI LAH JADI SANJUNGAN.
BARU MALAYSIA JADI SEBUTAN.

HIDUP MAT SYABU. HIDUP MAT SYABU.HIDUP BARANG MAT SYABU.

KALAU (BN) BARANG TAK NAIK NANTI BINI MAT SYABU MARAH. MAKA MAT SYABU KENA BUANG.TAK LAYAK DAPAT TAN SRI.

Cari Blog Ini

Translate