Pengikut Blog Panglima

10 September 2011

Kemaskini : Video Ust Azhar Idrus dan Kazim Elias Bidas Nik Aziz & Wahabi Yang Anggap Nabi Manusia Biasa Macam Kita !




seterusnya sila tengok penjelasan Ust Kazim tentang hal yang sama di sini


Kenyataan Nik Aziz dan Dr Assri di bawah juga adalah sama iaitu Nabi Muhammad saw manusia biasa.



Dua dua tak mengaku wahabi tetapi keduanya memang 'biadap' dengan maqam kekasih Allah yang sangat dikasihi olehNYA.


Bayangkan Nik Aziz jelas sebut Nabi semasa lahir sama dengan bayi yang lain  ketika itu. Celaka kepadamu Nik Aziz bila mu berani sifatkan Nabi Muhammad seorang kekasih Allah sebagai setaraf dengan bayi lain ketika lahir.

Sedangkan dalam kandungan lagi Allah dah perlihatkan kepada ummi baginda keluarbiasaan baginda sehingga diriwayatkan dalam kitab muktabar tentang perkara tersebut.

Jelas Nabi dihina oleh ikon puak pro wahabi ini !

Satu lagi video menunjukkan Presiden PAS Hj Hadi Awang tidak menolak wahabi kerana beliau sendiri adalah lepasan universiti Madinah yang menjadi lubuk wahabi yang bertebaran seluruh dunia sekarang ini.



Kenapa kita perlu tegas isu Wahabi (termasuk Syiah dll) ??? Kenapa kita perlu memerangi mereka ?

Ini kerana fahaman wahabi dll tidak disepakati dan diterima oleh Ulama-Ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah. Jangan dipertikai bahawa tindakan ini boleh mengundang kepada gejala taksub mazhab tetapi inilah cara kita mengekang akidah umat dari dirosakkan oleh musuh Islam menggunakan nama orang Islam yang terpengaruh dengan ajaran songsang.


Published with Blogger-droid v1.7.3

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Takde apa yg salah kenyataan MAZA. Dia menerangkan sifat luaran Nabi sebagai manusia, yg blh dicontohi oleh sekalian manusia. Bukan soal tarafnya sebagai Nabi yg mulia.
Intinya ialah, perbuatan nabi, ibadah baginda dan sebagainya blh ditiru oleh kita. Kita takde alasan nak kata tak boleh amal sunnah.

Ustaz Nik Aziz mmg salah. Sbb dia terjemahkan taraf nabi itu hanya wujud selepas turun wahyu. Itu salah. nabi dipelihara oleh Allah daripada sifat-sifat tercela sejak lahir.

Tanpa Nama berkata...

masalah Ust.Nik Aziz (guru sesat) ini dijelaskan oleh Ust. Dr Mohd Nor Deris.
http://www.youtube.com/watch?v=FH3EC-dJQ8g

Tanpa Nama berkata...

salam saudara,klau nak buat ukuran wahabi dr segi lepasan madinah,ust fathul bari pun lepasan madinah jugak,sbb apa saudara x hentam beliau? kerana beliau adelah ulamak muda UMNO?? jelas saudara menilai ulama' hanya berdasarkan politik.....

Cari Blog Ini

Translate