Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

09 Februari 2012

AMANKAMPUS Bertembung @AdamAdli ? cc @NajibRazak @khaled_nordin @anwaribrahim

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Selawat dan salam ke atas Nabi Junjungan Saidina Muhammad saw

dan keluarga baginda sekelian.




Pagi ini Panglima ingin menarik perhatian pembaca dengan kempen AMAN KAMPUS yang sudah pun sampai di beberapa buah negeri.


Rasanya banyak blog sudah menceritakan perkara ini dan sebagai sokongan maka mari kita juga ikuti perkembangan tersebut.


Kadangkala menjadi blogger separuh masa menyebabkan ada perkara tercicir seperti kisah AMAN KAMPUS ini. Barangkali bagus juga jika dapat kembali menjadi blogger sepenuh masa supaya tumpuan dapat dilakukan untuk perang minda atau ghazwah fikriyyah ini.


Perasmian dilakukan semasa Panglima berada di Kelantan dan kerana itu berita seperti ini tidak dapat dimuatnaik dengan kadar segera. Namun seperti kata orang kampung, 'better late than nothing' boleh jadi panduan.


Tidak mahu berceloteh panjang, apa kata anda tengok laman rasmi AMAN MALAYSIA (link bawah) dan juga berita-berita yang sudah disiarkan oleh sahabat maya Panglima di bawah.


http://www.amankampus.com/



http://www.sinarharian.com.my/nasional/jelajah-aman-kampus-selamatkan-pemikiran-mahasiswa-1.15586


http://www.nst.com.my/opinion/editorial/aman-kampus-to-engage-students-nationwide-1.41197


http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/konvoi-aman-kampus-jelajah-mahasiswa-kumpul-maklum-balas-untuk-pm.html


http://www.kritis-online.com/ 


http://1peluru.blogspot.com/2012/02/ada-apa-dengan-aman-kampus-amankampus.html


http://brojinggo.blogspot.com/2012/02/pelancaran-aman-kampus-6-feb.html


http://www.sahabat-gunung.com/2011/12/aspirasi-anjur-jelajah-aman-kampus.html




Maaf !


AMAN KAMPUS tidak bertembung secara fizikal dengan Adam Adli seperti tajuk di atas, tetapi ya dari segi 'rohaniyyah' menentang semangat 'syaitaniyyah' yang menguasai diri Si Adam Adli dengan tindakannya menurunkan bendera Perdana Menteri di PWTC selain berbaring di atas jalan dan memecah harta benda awam di UPSI. 


Allah dan Malaikat tidak mengajar manusia untuk melakukan perkara seteruk itu tetapi hanya syaitan sahaja yang menyuruh melakukannya.


Moga adik Adam Adli dan rakan-rakannya akan segera berubah dan kembali menyedari 'tangan' Kerajaan yang memberinya kehidupan dan pendidikan tidak sekejam seperti yang beliau dan rakannya difikirkan.




Allahumma solli ala Saidina Muhammad waalihi wasallim.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate