Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

25 Disember 2012

JENTAYUABAKA: UTUSAN MEMANG SILAP...

RAKYAT INDONESIA SEMAKIN MATANG MENANGANI ISU DUA HALA MALAYSIA-INDONESIA


Zainudin Maidin menulis istilah "the dog imperialisme" dan dengan menggunakan media siber, pihak pembangkang khususnya DS Anwar berjaya menghu ha hu ha kan isu ini, tetapi Anwar nampaknya gagal membangkitkan kemarahan rakyat Indonesia. Rakyat Indonesia semakin matang di mana mereka tidak mengambil pot akan hal ini, tidaklah sampai "menggoncang" pintu pagar Kedutaan Malaysia di Jakarta sebagaimana kebiasaannya..



"The Dog Of Imperialisme" dan banyak lagi istilah-istilah menarik seperti "The Mother of Election", " The Dog Of Nashville", di Amerika Syarikat pula peminat Mercedes dahulu menyebut salahsatu jenama yang diminati sebagai "The Dog Of  Cantina". 

Para Wartawan atau berkecimpung dalam bidang penulisan, istilah itu adalah lumrah. Perkara ini diamalkan oleh Rafizi.


Dalam banyak isu, Rafizi akan menyebut, contohnya, "Beliau mendakwa, dokumen tersebut mungkin mengaitkan individu tertentu berhubung kutipan wang deposit konsesi balak Sabah (rujuk Malaysiakini)... maknanya Rafizi hanya mendakwa, Rafizi menyebut mungkin mengaitkan...ayat-ayat ini tidak dapat diterima jika kita membuat ijazah sarjana atau PhD di Univerisiti Malaya. Kemungkinan bukanlah Kebenaran, ia hanya bersifat Andaian semata-mata, dengan harapan massa akan terpengaruh.

Pada 13/12/2012 , Rafizi sekali lagi menyebut "Ada Kemungkinan Besar Musa Didakwa" (Malaysiakini). Semua ini adalah permainan persepsi media sahaja, supaya orang mempercayainya. 

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Hong Kong (ICAC) berada 30 Hari di Kota Kinabalu untuk menyiasat dakwaan RM40 Juta. Di akhir siasatan itu, ICAC mendapati ianya tiada kes rasuah. Ianya hanya sumbangan kepada mana-mana NGO atau parti politik, samalah juga dana-dana yang diterima oleh PKR, DAP, Malaysiakini, ABIM dan sebagainya. Jika saya mempunyai NGO, ada pihak hendak menyumbang dana kepada NGO yang saya tubuhkan, mengapa saya perlu menolaknya. Kita hanya perlu ucap Terima Kasih.

Berbalik kepada "Dog" atau pun "Anjing", ianya binatang haram kepada umat Islam. Hukum ini tidak boleh dipermain-mainkan. Jika hendak lebih detail, kita hendaklah bertanya kepada mereka yang ahli dalam bidang hukum. Oleh kerana anjing haram, maka istilah anjing sangat jijik di mata  umat Islam. Tidak ada siapa mahu dikaitkan dengan anjing.

Baca lanjut di


Sent from my iPad

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inikah pemimpin yang berjiwa nasional,sentiasa mengadu dumba agar nrgara lain membenci negara sendiri,kalau macam ni 7keturunan diharamkan keturunan aku menyebut namanya!jangankan nak angkat jadi Pemimpin.

Cari Blog Ini

Translate