Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

13 Januari 2013

Kalimah Allah : Kenapa Hadi Baca Teks, Haron Din Tidak ? | AIDC

AIDCNews – 13/01/13 – Rakaman di atas adalah perbandingan kenyataan berkenaan kalimah Allah yang dibuat oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 8 Januari 2013 dan kenyataan Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din pada 4 Januari 2010.

Kenyataan Hadi pada 8 Januari 2013 menegaskan pendirian berpegang teguh kepada kenyataan asal pada 4 Januari 2010 di mana dibacakan oleh Idris Ahmad yang merupakan Ketua Penerangan Pas ketika itu.

Lebih menarik lagi pada tarikh sama, 4 Januari 2010, kenyataan PAS berkenaan isu Allah berpecah dua, di mana Hadi yang diwakili Idris menyokong, manakala Haron pula menentang.

Sama ada kenyataan Hadi pada 8 Januari 2013 dengan kenyataannya dibacakan pihak lain pada 4 Januari 2010, kedua-dua dibacakan berasaskan teks, sedangkan kenyataan Haron tidak berpandukan teks.

Lebih ketara lagi kenyataan Hadi pada 8 Januari 2013, di mana beliau membacakan teks dan difahamkan teks yang sama turut disemak oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Kenyataan Presiden Pas Membelakangi Majlis Syura Ulama

Kalimah Allah: Hadi Masuk Perangkap Anwar

Beranikah Dewan Ulama PAS Sanggah Hadi ?



Sent from my iPad

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate