Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

13 Disember 2013

Nik Abduh Nik Aziz Sendiri Akui 2011 Syiah Wujud dalam PAS - Bukan Menteri @Zahid_Hamidi


Anak Nik Aziz Nik Mat Mursyidul Am PAS ini boleh tahan kelantangan beliau menulis di blog atau Facebook. Termasuk isu yang cuba disembunyikan oleh setengah pihak dalam PAS tentang isu Syiah.

Baca kenyataan beliau pada 2011 tentang perkara tersebut di sini 




Lebih mengejutkan banyak perkara seperti Majlis Syura Ulama dan Unit Amal PAS sebenarnya ditiru dari Iran.

Lihat entri blog Greenboc wawancara dengan Mohamad Sabu tentang pengakuan beliau tentang hal ini.






Adakah lagi pihak dalam PAS mahu menafikan mereka cenderung kepada Syiah?

Jika kita sedar betapa banyaknya 'laknat' dan penghinaan oleh Ayatullah Khomeini kepada Sahabat dan isteri Nabi begitu terang dan nyata, adakah kita mahu meniru dari mereka ???

Antara bukti ada di bawah ini : 

Inilah dia perkataan keji itu:

Sumber: Kitab Al-Thaharah karya Khomeini Al-Khabits, juz 3 hal 457

artinya: "Jika seorang pemimpin memberontak terhadap amirul mukminin (Ali) untuk melawan dia dalam kepemimpinan atau tujuan lain seperti Aisyah, Zubair, Thalhah dan Muawiyah....., atau jika dia menampakkan permusuhan terhadap Amirul Mukminin atau setiap Imam, walaupun mereka tidak terlalu (najis) dalam penampilan luar......mereka lebih najis dari Anjing dan Babi..."

Azab kecil yang telah diterima Khomeini dari segudang dosanya kepada para sahabat dan Nabi dan keluarganya telah diterimanya saat ia mati, ia dihinakan oleh Allah, mayatnya dalam peti hampir telanjang....lihat gambar berikut ini:


ada juga ulama Syiah yang wajahnya hangus ketika mati karena telah berani menghina Umar bin Khattab dengan mengatakan, "Jika Umar ada di dalam surga, saya minta kepada Allah agar mengeluarkan saya dari surga" (artikelnya di sini)

berikut gambarnya:

 



Panglima juga bertemu bukti lain perihal beliau mengkafirkan Sahabat Nabi Saidina  Umar Al khattab seperti di bawah :

Ini dapat dibuktikan melalui karya tokoh-tokoh utama mereka antaranya Ayatollah Ruhullah Khomeini, pengasas revolusi Iran. Dalam kitabnya Kasyful Asrar beliau menulis, 

" Abu Bakar dan Umar telah banyak meyalahi hukum-hukum Allah yang terang. Mereka berdua telah banyak mempermain-mainkan hukum hakam Tuhan, mereka menghalalkan dan mengharamkannya mengikut sesuka hati sendiri. Mereka berdua telah melakukan kezaliman ke atas Saidatina Fatimah dan anak-cucunya". (Imam Khomeini : Kasyful Asrar, 110) 

"Perbuatan-perbuatan yang dilakukan oleh Umar bin Al-Khattab itu adalah bersumberkan kekafiran dan kesesatan yang bertentangan dengan ayat-ayat Allah yang termaktub di dalam Al-Quranul Karim". (Imam Khomeini : Kasyful Asrar : 116) 


Panglima berdoa semoga Syiah tidak akan berkembang di Malaysia dan fahaman sesat lagi menyeleweng yang lain seperti Wahabi & Islam Liberal juga sama.


Sent from my iPhone

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dia punya pengkebumian kena buat dua kali. Kali pertama seperti di dalam gambar. Kali kedua, jenazah Ayatollah Khomeini dimasuk dalam keranda besi, atas helikopter. Tu pun susah dia nak mendarat.

Muslim berkata...

Sedih sebenarnya melihatkan golongan yg zahirnya kuat beragama tp tersesat jalannya.
"Bgmnkah nanti bila mrk Kami kumpulkan pd Hari (Kiamat /Mahsyar) yg tidak ada keraguan ttg adanya, dan disempurnakan kpd tiap tiap diri balasan atas apa yg telah diusahakannya sedang mrk tidak dianiayai sedikitpun." 3:25.
Tp segala penjelasan, penerangan bagai tidak bermakna, pintu hati bagai tertutup rapat, walau Kebenaran yg diajukan, bila dtgnya dr pihak yg berlainan ditolak mentah mentah, apakan daya.
"Tidak ada paksaan dlm beragama (kerana) sesungguhnya telah jelas petunjuk (jln Kebenaran) dr kesesatan (jln yg salah) mk brgsiapa kufur dgn thoghut dan beriman dgn Allah (swt) mk sesungguhnya dia berpegang dgn ikatan tali yg sgt kuat yg tidak akan terlepas drnya. Dan Allah (swt) Maha Mendengar lg Maha Mengetahui." 2:256
"Allah (swt) Pelindung org org yg beriman, Dia mengeluarkan mrk dr kegelapan (kesesatan) kpd cahaya (iman dan Kebenaran). Dan org org yg kafir pelindung pelindung mrk adalah thoghut yg mengeluarkan mrk dr cahaya kpd kegelapan. Mrk itu penghuni Neraka, mrk kekal di dlmnya.". 2:257.
Yg benar dan yg salah, jelas sebenarnya, hanya kerana keegoan dan ketaksuban, apa pun penjelasan ditolak mentah mentah.
"Kebenaran itu adalah dr Tuhan kamu, mk jgnlah kamu termasuk org org yg ragu ragu." 2:147.
Mudah mudahan Allah swt melembutkan hati hati kita semua, dan membimbing kita semuanya dgn petunjuk hidayah drNya agar teguh berada di atas Shirathal Mustaqim.

Cari Blog Ini

Translate