Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

22 April 2014

Anwar Ziarah Mayat Karpal Singh Walau Gagal Ziarah Azizan Razak dan Harun Taib

Menziarahi yang telah meninggal samada Islam atau bukan Islam adalah perkara dituntut di dalam agama. Namun mengutamakan bukan Islam berbanding Islam adalah tidak dianjurkan oleh agama. Kerana sifat orang beriman akan berkasih sayang sesama Islam dan tidak mengasihi sedikitpun mereka yang memusuhi Islam. Firman Allah Surah 48 ayat 29




Manakala munafik pula akan bersifat kasih sayang dengan kafir harbi dan berpura-pura beriman dengan tujuan dapat mencetus ketegangan dan melontar fitnah untuk mengeruhkan keadaan seperti mana yang berlaku semasa zaman pemerintahan Rasulullah saw hinggalah sekarang.

Dalam hal ini blogger Cucu Tok Selampit http://khairulryezal.blogspot.com/2014/04/dua-kali-anwaribrahim-ziarah-mendiang.html menyentuh isu Anwar tidak menziarahi arwah Azizan Razak. Beliau memberitahu tidak ada laporan berita atau blog yang mengesahkan kehadiran Anwar Ibrahim ketika MB Kedah sebelum ini Tan Sri Azizan meninggal dunia. Berbeza dengan pemimpin UMNO yang turun menziarahinya.

 
Tun Mahathir menziarahi jenazah mantan MB Kedah Tan Sri Azizan Razak

Ketika pemimpin UMNO turut menziarahi jenazah Harun Taib http://www.sinarharian.com.my/semasa/harun-taib-meninggal-dunia-1.244124  Anwar tidak dilaporkan bersama Presiden PAS menyembahyangkan jenazah Ketua Ulama PAS tersebut.

Rujuk laporan TV3 di sini http://www.tv3.com.my/beritatv3/berita_terkini/Ketua_Dewan_Ulama_Pas_Datuk_Harun_Taib_Meninggal_Dunia.html

Sebelum ini ketika Teoh Beng Hock kita dapati Anwar Ibrahim sanggup pula datang dan tunduk di hadapan mayat bukan Islam tersebut. Namun ketika pemimpin PAS meninggal beliau didapati gagal menghadirkan diri tanpa sebarang alasan munasabah.

 Anwar Ibrahim dan pemimpin PKR hadir menziarahi mayat Teoh Beng Hock

Adakah ini bermakna PAS hanya 'terompah' yang dipijak untuk kepentingan PKR bukan dihormati seperti sahabat ??? 

Kita kesian benar dengan penyokong PAS yang memang tinggi semangat perjuangan mereka demi untuk ISLAM. Namun kerana terlalu percaya dengan pemimpin mereka telah dijadikan mangsa keadaan sehingga membawa kepada beberapa perubahan besar dalam perjuangan PAS yang telah menyaksikan perjuangan Negara Islam dan Hudud telah 'karam' ekoran bantahan parti DAP dan PKR.

gambar Anwar Ibrahim menziarahi mayat Karpal Singh anda boleh saksikan di bawah ini :


Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate