Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

06 Mei 2014

Tips Elak Pencuri / Penyamun / Perogol Dengan Hanya Menggunakan 'Alarm' Kereta

Tips ini sangat berguna bagi mengelakkan ancaman pencuri penjenayah atau perogol. Meskipun kadar jenayah makin menurun namun setiap orang perlu berwaspada sepanjang masa.

Bunyi sangat kuat dan jarak alarm yang mampu dicapai dengan kereta yang diletakkan di parking tanpa perlu menambah kos lain, adalah efektif kepada semua rakyat.

Jangan lupa doa dan tawakal juga kepada Allah mohon perlindunganNya setiap masa untuk menjaga diri keluarga dan harta benda.

Baca tips di bawah sepenuhnya :

LETAKKAN KUNCI KERETA DI TEPI KATIL SEWAKTU HENDAK TIDUR.

Beritahu isteri, anak2, jiran2, ibubapa, adik beradik dan sesiapa saja supaya letakkan Kunci kereta mrk di tepi katil sewaktu hendak tidur.

Sekiranya terdengar bunyi bising di luar rumah atau ada org cuba memasuki rumah, tekan saja butang panik. Alarm kereta akan berbunyi dan hon juga akan terus berbunyi sehinggalah ianya di offkan atau bateri habis. Ianya adalah sistem alarm sedia ada.

Boleh didengari di mana2 saja dlm rumah. Berkesan jika kereta diletakkan di depan rumah atau dlm garaj. Bila alarm keteta berbunyi ketika seseorang itu cuba memasuki rumah, tentu pencuri/perogol tersebut tidak akan tunggu lama.

Beberapa saat kemudian semua jiran akan membuka tingkap dan menjenguk keluar untuk melihat siapa yg berada di luar dan sudah tentu penjenayah tak mahu perkara itu terjadi.

Dan ingat untuk membawa kunci keteta ketika berjalan ke kereta di tempat letak kereta. Cara yg sama boleh digunakan.

Share dgn semua orang. Ia boleh menyelamatkan nyawa atau dari jenayah rogol. Juga berguna untuk tujuan kecemasan spt serangan jantung di mana talipon tidak dpt digunakan.

TLG SEBARKAN WALAUPUN ANDA TELAH MEMBACANYA SEBELUM INI. SEBAGAI PERINGATAN.

Sumber Telegram


Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate