Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

13 Julai 2014

Jangan Perlekeh Usaha @Pdrmsia Banteras Judi - Menteri @Zahid_Hamidi



BAGAN DATOH: Polis DiRaja Malaysia (PDRM) sentiasa berusaha membanteras sindiket perjudian, dadah, kongsi gelap dan militan melalui pelbagai operasi, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. 

Justeru itu, beliau meminta pihak tertentu supaya tidak memperlekehkan usaha PDRM dengan menyifatkan operasi pihak berkuasa sebagai 'hangat-hangat tahi ayam'. 

"Jangan ingat bila kenyataan (media) agak berkurangan, operasi ini tidak berjalan…kami maklumkan hasil kejayaan operasi dari semasa ke semasa. 

"Pihak tertentu juga tidak wajar melemparkan tuduhan kepada polis termasuk Ketua Polis Negara dengan menyifatkan operasi mereka sebagai 'hangat-hangat tahi ayam'," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Tadarus Al-Quran Perdana Parlimen Bagan Datoh di Dewan Wisma Umno di sini, hari ini. 

Beliau turut mengingatkan pigak berkenaan serta badan bukan kerajaan (NGO) supata tidak merendahkan usaha PDRM dengan pelbagai dakwaan kononnya berkompromi dalam menjalankan tindakan. 

"Jika menuduh ada pegawai atau anggota polis bersekongkol dengan sindiket perjudian, berikan kami bukti, dan kami tidak akan menoleh ke belakang untuk mengambil tindakan disiplin dan undang-undang terhadap pihak terlibat," katanya. 

Ahmad Zahid berkata, pihaknya tidak mahu anggota dan pegawai polis terbabit dalam perbuatan seperti itu yang dianggapnya sebagai 'tali barut' atau 'pagar makan padi'. 
Sementara itu, beliau berkata, polis mempergiat usahanya menjejaki mereka yang tersenarai sebagai suspek dalam kegiatan kumpulan militan di negara ini. 

Beliau memberi jaminan bahawa pihak berkuasa akan terus mengesan suspek sama ada yang melatih, dilatih atau mendapat latihan di luar negara. – BERNAMA

 
 
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/JangananggapusahaPDRM_hangat-hangattahiayam_-Zahid/Article/?mutakhir=1

Gambar program :











Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate