Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

04 Jun 2008

Khairy kekal Ahli Parlimen Rembau

Mahkamah memutuskan Khairy Jamaludin ( KJ ) kekal sebagai Ahli Parlimen Rembau. Menolak petisyen dari Chegu Bard yang menjadi lawan KJ semasa PRU 12 yang lepas.

Agak agak apa kata penyokong KJ - Yaaaaaaa kita menang..

Agak agak apa kata penyokong PKR - Ahhhhh... Hakim korup, bias dll.

Apa pun Mat Sabu juga ditolak petisyennya meskipun majoritu beliau pilihanraya lepas di'rampas' oleh Tok Mun - warga emas yang sudah 3 pilihanraya bertanding tidak henti henti.

Mungkin semua itu ada hikmahnya. Kekalahan tidak bermakna terhenti perjuangan.....


cuba baca petikan Chegu Bard dalam blog beliau- klik sini - tentang PRU Malaysia yang dikatakan sangat bobrok...Bila menang pun masih lagi dikatakan bobrok...Cuma yang peliknya masih lagi nak lawan petisyen meskipun tidak letak sebarang harapan...Jika tiada harapan rasanya lagi bagus didiamkan sahaja dan tidak menggunakan duit yang bernilai itu untuk dihamburkan bagi perkara yang sia sia...Atau ia sekadar 'aksi pelakon lagak ngeri ' atau nogori ? Bacalah sendiri di bawah ini ...

" Saya dengan ini mengesahkan akan meneruskan kes petisyen mencabar kesahihan PRU 12 di Parlimen Rembau walau apa pun risikonya. 8.00 Malam esok di Bilik Gerakan Utama keADILan Rembau, Taman Seri Rembau merupakan 'rapat' final semua penyokong khususnya agen pengiraan undi. Rapat bertujuan menyusun strategi perbicaraan dan turut disertai oleh barisan peguam yang terlibat.


Saya tidak mahu terperangkap dengan perkara - perkara teknikal. Mahkamah Tinggi Seremban yang akan mula bersidang berkaitan kes ini pada 2 Jun nanti bagi saya secara peribadi tidak diletakkan sebarang harapan tetapi bakal digunakan sebagai medan mendedahkan kebobrokan sistem pilihanraya yang hampir membunuh demokrasi negara. Memang sudah jelas lagi bersuluh bahawa mahkamah Malaysia boleh dimanipulasi keputusanya oleh pihak tertentu yang berkuasa.

Saya dengan ini ingin menarik perhatian semua bukan setakat kepada masalah teknikal pilihanraya tetapi melihat semula niat ketika saya memilih untuk turun menghadapi Khairy Jamaluddin ketika PRU 12. Beliau gagal menjawab cabaran debat terbuka ketika pilihanraya. Saya dengan ini sekali lagi melontarkan cabaran debat ...isunya bukan isu peribadi tetapi isu kepentingan rakyat dan negara.

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate