Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

02 Jun 2008

Tun Mahathir mengutuk Ezam seperti Katak depan Ibrahim Ali

Berita Ezam laksana katak telah diterbitkan semalam oleh Bernama ( klik sini ).Ia digubah 'lagu asalnya' oleh Tun Dr Mahathir, yang dulu bekerja menjaga negara dan harta raya yang ada tidak termasuk hantu raya..

Syahdan, lagu 'katak' dengan versi asal ' bangau oh bangau' telah diberi pujian oleh ramai orang sehingga ia tidak disedari telah ' mencerca' dan 'menghina' kawan penggubah lagu tersebut yang turut hadir bersama di majlis pelancaran 'lagu katak' kelmarin..

Mungkin Tun Mahathir tidak kisah dengan panglima katak bergelar Al Kataki Al Kelantani walhal kalimah tersebut sangat ' mengguris dan menghiris ' Presiden Katak Semalaya itu. Dan tuduhan Ezam sebagai Katak New Edition adalah sama ertinya kepada Bapa Katak zaman dahulu kala. Bahkan dikhabarkan juga beliau akan 'melompat' lagi setelah tidak betah menjadi 'katak' yang tidak melompat.

Nampak seperti anak Penggelar Katak di atas yang enggan melompat dan keluar parti bahkan tidak malu memegang jawatan kurniaan parti atas alasan ' suka ditendang' seperti kata bapa Penggelar Katak tersebut.

Nampaknya tentu Al Kataki 'kecut' kepalanya mendengar pentauliahan 'katak' baru memandangkan 'katak' baru ini bukan jenis katak kodok namun katak pisang yang nampak manis tetapi ada ' senjata sulit' yang boleh memberi mudarat.

Oh ya, mungkin juga nama gelaran Yang Mulia Katak itu diperolehi dari gelaran sang Katak Veteran di sisi Tun Mahathir ?

Entahlah... Anda yang dapat berikan jawapannya...

Komenlah dan kita ingin mendengar komen anda untuk dikongsi seluruh dunia bersama sama.

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate