Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

27 Ogos 2010

7 KEBANGKITAN YAJUJ MAJUJ DAN KEHADIRANNYA DI MALAYSIA - SEMPENA HARI NUZUL AL QURAN SEDUNIA !

Di pagi Ramadhan menjelang sambutan Nuzul Al Quran pada hari ini alhamdulillah beberapa petunjuk telah diperolehi oleh Panglima menerusi perbincangan dengan rakan-rakan tentang topik Yajuj Majuj yang jarang disentuh oleh mana mana blog politik. Pertemuan yang diisi dengan muzakarah isu semasa peringkat nasional dan global telah membawa kepada topik yang akan kita bincang kali ini.

Meneliti kembali sejarah makhluk bergelar Yajuj Majuj yang telah bermula sejak 5000 Sebelum Masihi membuatkan kita makin sedar tentang percaturan musuh Allah dan juga penjajah versi Dajal atau Yajuj Majuj (YM) yang berterusan hingga saat ini dengan nama yang berbeza.

Untuk beberapa siri selepas ini bolehlah sama sama kita berpakat meneliti gerakan Yajuj Majuj ini yang mana disebut secara nyata oleh Al Quran sebanyak dua kali. Jelas untuk mengingatkan kita akan bahayanya.

1- Firman Allah Taala tentang Yajuj Majuj ini dalam surah Al-Kahfi: 93-98

“Hingga apabila dia telah sampai di antara dua buah gunung, dia mendapati di hadapan kedua bukit itu suatu kaum yang hampir tidak mengerti pembicaraan. Mereka berkata, “Hai Dzulkarnain, sesungguhnya Ya’juj dan Ma’juj itu orang-orang yang membuat kerusakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikan sesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara kami dan mereka”. Dzulkarnain berkata, “Apa yang telah dikuasakan oleh Tuhanku kepadaku terhadapnya adalah lebih baik, maka tolonglah aku dengan kekuatan (manusia dan alat-alat), agar aku membuatkan dinding antara kamu dan mereka. Berilah Aku potongan-potongan besi”.

Hingga apabila besi itu telah sama rata dengan kedua (puncak) gunung itu, berkatalah Dzulkarnain, “Tiuplah (api itu)”, hingga apabila besi itu sudah menjadi (merah seperti) api, diapun berkata, “Berilah Aku tembaga (yang mendidih) agar aku tuangkan ke atas besi panas itu.” Maka mereka tidak bisa mendakinya dan mereka tidak bisa (pula) melobanginya. Dzulkarnain berkata, “Ini (dinding) adalah rahmat dari Tuhanku, maka apabila sudah datang janji Tuhanku, dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar” (Al-Kahfi: 93-98).

Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya’juj dan Ma’juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi. Dan telah dekatlah kedatangan janji yang benar (hari berbangkit), maka tiba-tiba terbelalaklah mata orang-orang yang kafir. (Mereka berkata):”Aduhai, celakalah kami, sesungguhnya kami adalah dalam kelalaian tentang ini, bahkan kami adalah orang-orang yang zhalim” (Al Anbiya)

Ya-juj dan Ma-juj juga ada disebutkan dalam Hadits seperti berikut :

Dari Zainab Binti Jahsh -isteri Nabi SAW, berkata;

“Nabi SAW bangun dari tidurnya dengan wajah memerah, kemudian bersabda; “Tiada Tuhan selain Allah, celakalah bagi Arab dari kejahatan yang telah dekat pada hari kiamat, (yaitu) Telah dibukanya penutup Ya-juj dan Ma-juj seperti ini !” beliau melingkarkan jari tangannya. (Dalam riwayat lain tangannya membentuk isyarat 70 atau 90), Aku bertanya; “Ya Rasulullah SAW, apakah kita akan dihancurkan walaupun ada orang-orang shalih ?” Beliau menjawab; “Ya, Jika banyak kejelekan.” (HR. Ahmad, Al-Bukhari dan Muslim)


Kenapa perlu kita mengulas isu Yajuj Majuj ?

Kerana kedatangan Yajuj Majuj atau YM ada kaitan dengan Dajal. Dan jika Yahudi dikaitkan dengan Dajal maka YM dikaitkan dengan kaum dan bangsa yang bermata sepet yang akan dijelaskan dari mana asal mereka di bawah ini. Pada pandangan Panglima golongan mata sepet dan berwarna kuning kulitnya ini termasuklah yang berada di beberapa buah negara Timur yang lain seperti Jepun, Taiwan dan Korea.

Sebelum China, Jepun terlebih dahulu datang ke negara kita dan membawa bencana dengan menjajah kita. Terlalu banyak kisah kekejaman Jepun semasa menduduki negara kita yang masih lagi segar dalam ingatan apatah lagi di saat kita akan menyambut kemerdekaan kali ke-53. Selepas itu timbul pula orang Cina yang berjuang atas nama komunis mencabar keamanan negara melalui Bintang Tiga. Ketika itu pihak komunis China mahu menguasai Tanah Malaya untuk meluaskan tanah jajahan mereka melalui puak Bintang Tiga atau Parti Komunis Malaya. Mujurlah ia tidak berjaya.

Yang jelas persamaan antara golongan bermata sepet tadi ialah pada bab membuat kerosakan di muka bumi dan sejarah menunjukkan cucu cicit YM telah lama membuat kerosakan di merata tempat di dunia hatta di negara kita Malaysia. Kedatangan mereka juga telah merosak dan menghakis kekayaan negara serta tidak lagi segan menzalimi manusia. Mujurlah cucu cicit YM kalah juga akhirnya berkat tentangan pahlawan kita yang tinggi 'cahaya' iman mereka.

Hingga kini dari aspek alam sekitar juga, China telah mencatat rekod apabila 20 dari 30 bandaraya di dunia yang paling teruk tercemar adalah dari negaranya. Dengan peningkatan 10% setahun kependudukannya dalam tempoh dekad 2000-an yang menyaksikan pertumbuhan paling pesat dalam sejarah tamadun manusia sudah tentu berbagai lagi kerosakan dan pencemaran akan terhasil. Jika dibanding fakta bahawa YM memiliki keturunan yang banyak, tidak syak lagi ada pada negeri bernama China!

Sifat YM yang lain juga ialah banyak melakukan kerosakan di bumi dan tidak peliklah di mana mana negara orang yang banyak membuat kerosakan dengan kegiatan gangster, dadah, judi, rumah urut, pelacuran, along sudah pasti ada kaitan dengan bangsa yang mata sepet tersebut. Lihat di Jepun bagaimana kumpulan kongsi gelap menjadi ancaman rakyat di sana kerana kekejamannya. Juga di negara kita semasa awal pembukaan Kuala Lumpur yang menyaksikan banyak kumpulan gangster Cina wujud ketika itu. Semua membuktikan golongan bermata sepet ini membuat kerosakan dan huru hara di mana sahaja mereka berada.

Kenyataan ini bukan dituju kepada semua orang bermata sepet bahawa mereka terlibat seratus peratus dengan perbuatan menyalahi undang-undang tetapi ramai dari mereka yang terlibat dengan 'kerosakan' tersebut di atas nama pertubuhan, persatuan dan kumpulan tertentu. Hari ini mereka yang telah berhasil meraih kekayaan dari kek ekonomi negara telah mula membangkang kerajaan dan sudah pasti langkah mereka untuk mendapatkan kuasa tidak akan terhenti lagi kali ini.

Sebuah artikel bertajuk 'Cina bersatu di seluruh dunia' oleh laman Malaysia Instinct http://www.malaysia-instinct.com/ boleh dijadikan panduan dalam hal ini yang mana disebutkan golongan Cina yang berada di luar negara China atau dipanggil Diaspora paling ramai berada di Malaysia bagi Benua Asia. Jumlahnya adalah tiga kali ganda dari yang ada di Singapura ! Apakah kebangkitan Islam di Timur yang diramalkan dari Malaysia cuba digagalkan secara halus oleh cucu cicit YM ini ?

Perkara ini jelas menunjukkan cucu cicit YM telah berada di negara kita untuk memastikan Malaysia menjadi salah sebuah negara yang akan menjadi jajahan tidak langsung kepada China ! Singapura jika tuan puan kaji mempunyai hubungan rapat dengan China dan tidak ubah seperti salah satu dari jajahannya.

Jangan lupa sebanyak Rm300 trilion pernah ditawarkan oleh cucu cicit YM untuk membeli Malaysia pada tahun 60-an sebelum ia dipatahkan oleh pemimpin kita yang tidak mudah silau dengan kilauan wang atau harta dunia. Tawaran sangat tinggi ini menggambarkan kesanggupan mereka untuk berbuat apa sahaja untuk miliki Malaysia. Meskipun pada akhirnya kita dengan sedih melihat Singapura terpaksa dikorbankan demi menghalang cucu cicit YM ini dari berkuasa dan mengalahkan kita semua!


Baca keterangan hal ini seperti di bawah :

Dianggarkan majoriti daripada 42 juta Diaspora Cina berhijrah ke Asia Tenggara. Paling ramai ke Singapura, dan selebihnya menjadi warga di Malaysia, Indonesia, Filipina, Thailand dan Vietnam. Atas faktor perkembangan pembangunan dan ekonomi dunia yang baik menyebabkan mereka juga berhijrah ke Amerika Selatan, Amerika Syarikat, Australia, New Zealand, Hawaii, Kanada, dan sebahagian besar negara-negara Eropah.

Penghijrahan ini berlaku secara berperingkat pada abad ke-19 dan ke-20. Namun demikian tanpa disedari, data-data mutakhir menunjukkan masyarakat Diaspora Cina yang terbesar dari segi peratusan sekarang ini, iaitu kira-kira 12.1 peratus yang berada di benua Asia mendiami negara Malaysia. Berbanding dengan masyarakat Diaspora Cina yang berada di Singapura yang hanya sekitar 4.3 peratus daripada jumlah keseluruhan di Asia. (Data statistik New World Encyclopedia).


Sebelum pergi kepada topik seterusnya, mari kita kaji apakah maksud perkataan Yajuj Majuj ?

Menurut blog http://yasirmaster.blogspot.com - Ya-juj dan Ma-juj (menurut ahli lughah/bahasa) ada yang menyebutnya sebagai isim musytaq (memiliki akar kata dari bhs. Arab) berasal dari AJAJA AN-NAR artinya jilatan api. Atau dari AL-AJJAH (bercampur/sangat panas), al-Ajju (cepat bermusuhan), Al-Ijajah (air yang memancar keras) dengan wazan MAF’UL dan YAF’UL / FA’UL.

Menurut Abu Hatim, Ma-juj berasal dari MAJA yaitu kekacauan. Ma-juj berasal dari Mu-juj yaitu Malaja. Namun, menurut pendapat yang shahih, Ya-juj dan Ma-juj bukan isim musytaq tapi merupakan isim ‘Ajam dan Laqab (julukan).

Para ulama sepakat, bahwa Ya-juj dan Ma-juj termasuk spesies manusia. Mereka berbeda dalam menentukan siapa nenek moyangnya. Ada yang menyebutkan dari sulbi Adam AS dan Hawa atau dari Adam AS saja. Ada pula yang menyebut dari sulbi Nabi Nuh AS dari keturunan Syis/At-Turk menurut hadits Ibnu Katsir. Sebagaimana dijelaskan dalam tarikh, Nabi Nuh AS mempunyai tiga anak, Sam, Ham, Syis/At-Turk. Ada lagi yang menyebut keturunan dari Yafuts Bin Nuh. Menurut Al-Maraghi, Ya-juj dan Ma-juj berasal dari satu ayah yaitu Turk, Ya-juj adalah At-Tatar (Tartar) dan Ma-juj adalah Al-Maghul (Mongol), namun keterangan ini tidak kuat. Mereka tinggal di Asia bagian Timur dan menguasai dari Tibet, China sampai Turkistan Barat dan Tamujin.

Mereka dikenal sebagai Gengis Khan (berarti Raja Dunia) pada abad ke-7 H di Asia Tengah dan menaklukan Cina Timur. Ditaklukan oleh Quthbuddin Bin Armilan dari Raja Khuwarizmi yang diteruskan oleh anaknya Aqthay. “Batu” anak saudaranya menukar dengan negara Rusia tahun 723 H dan menghancurkan Babilon dan Hongaria. Kemudian digantikan Jaluk dan dijajah Romawi dengan menggantikan anak saudaranya Manju, diganti saudaranya Kilay yang menaklukan Cina. Saudaranya Hulako menundukan negara Islam dan menjatuhkan Bagdad pada masa daulah Abasia ketika dipimpin Khalifah Al-Mu’tashim Billah pertengahan abad ke-7 H / 656 H.

Ya-juj dan Ma-juj adalah kaum yang banyak keturunannya.Menurut mitos, mereka tidak mati sebelum melihat seribu anak lelakinya membawa senjata. Mereka taat pada peraturan masyarakat, adab dan pemimpinnya. Ada yang menyebut mereka berperawakan sangat tinggi sampai beberapa meter dan ada yang sangat pendek sampai beberapa centimeter. Konon, telinga mereka panjang, tapi ini tidak berdasar.

Pada QS. Al-Kahfi:94, Ya-juj dan Ma-juj adalah kaum yang kasar dan biadab. Jika mereka melewati perkampungan, membabad semua yang menghalangi dan merusak atau bila perlu membunuh penduduk. Karenya, ketika Dzulkarnain datang, mereka minta dibuatkan benteng agar mereka tidak dapat menembus dan mengusik ketenangan penduduk.

Untuk siri 1 ini Panglima ingin mengajak kita semua melihat 7 Kebangkitan YM sejak dulu hingga kini seperti yang dipetik dari blog Imamatuzzahra :

Pertama, YM telah muncul pada zaman prasejarah Mongol, atau sekitar tahun 5000 S.M. Ketika itu mereka sanggup merubah dan menghancurkan peradaban China kuno, lewat serangan mereka dengan melewati gurun Ghabi.

Kedua, awal dimulainya sejarah, atau sekitar tahun 1500 S.M – 1000 S.M, gelombang kedatangan mereka sebagian muncul dari Timur laut. Mereka berniat menempati sebagian wilayah China, Asia Tengah, daerah Mongolia dan Turkistan. Akan tetapi ekspansi mereka ke daerah-daerah itu dengan perdamaian bukan dengan penyerangan. Mereka hidup di sana dengan bekerja sebagai petani.

Ketiga, kemunculan Ya’juj dan Ma’juj kali ini di akhir tahun 1000 S.M. Dimana mereka menguasai wilayah pesisir laut Qazween, laut Hitam, utara Kaukasus, aliran sungai Danube dan Puljaa. Pada kebangkitannya yang ketiga ini, sejarah mencatat mereka telah melewati lorong sempit “Deriyal” di celah pegunungan Kaukasus untuk menyerang peradaban Nenoy, pada akhir tahun 700 S.M. Penyerangan mereka kepada Nenoy memberi pengaruh langsung pada jatuhnya peradaban Asyuria. Hal ini juga dibenarkan oleh Herodotus, bapak sejarah Yunani.

Keempat, di akhir tahun 500 S.M, Ya’juj dan Ma’juj bergerak untuk menguasai daerah-daerah Asia Barat, dengan melalui lorong sempit Deriyal di celah pegunungan Kaukasus. Saat itulah Dzulqarnain atas permintaan penduduk di sana mendirikan benteng menutupi lorong sempit itu. Dengan adanya benteng itu, penyerangan mereka terhalang dan batal menguasai negeri-negeri yang sudah mereka rencanakan. Negeri-negeri itu pun aman sampai beberapa waktu.

Kelima, akhir tahun 300 S.M, waktu itu kabilah Ya’juj dan Ma’juj mengarahkan ekspansinya ke wilayah Timur. Lalu tak lama kemudian mereka menyerang kekaisaran China. Para sejarawah China menyebut kabilah Ya’juj dan Ma’juj ini dengan sebutan “Hyung Hu”. Pada zaman itu kekaisaran China dipimpin oleh Kaisar Qin Shi Huang atau nama gelarnya “Shih Huang Ti” yang maknanya “Kaisar pertama”. Di era pemerintahannya ia berhasil membangun tembok agung China (The Great Wall). Pembangunan tembok ini dimulai dari tahun 264 SM. dan selesai dalam jangka waktu sepuluh tahun. Tembok inilah yang merupakan benteng dari serangan Ya’juj dan Ma’juj.

Keenam, kebangkitan Ya’juj dan Ma’juj kali ini pada abad keempat Masehi. Ketika mereka melakukan ekspansi ke Eropa, dengan dipimpin oleh panglima perangnya bernama “Attila”. Ekspansi dan penyerangan tergolong sukses, mereka menaklukkan kerajaan Romawi lalu menguasai ibukotanya Roma, yang kemudian kota ini mereka hancurkan. Mereka pun menguasai kerajaan Romawi sampai beberapa abad kemudian.

Ketujuh, pada abad ke 12 Masehi atau abad ke 7 Hijriyah dibawah kepemimpinan Gengis Khan, mereka menyerang kerajaan-kerajaan Islam sebelah Barat, kemudian berkuasa dan menghancurkannya. Dan cucu Genghis Khan bernama “Hulago” berhasil memasuki Bagdad yang merupakan ibukota pada zaman Khilafah Abbasiyyah dan menghancurkannya pada tahun 656 Hijriyah.

Dalam blog yang sama diceritakan bahawa YM adalah orang-orang yang berkulit kuning. Mendiami wilayah China, Korea, Tibet, Mongolia, Rusia, Turkistan dan lainnya. Lalu apa hubungan mereka dengan kebangkitan Ya’juj dan Ma’juj menjelang hari Kiamat? Bukankah negara tersebut berfahaman komunis?

China hari ini diramal bakal menjadi paksi ekonomi selepas kejatuhan kuasa Amerika. Dengan kepesatan pembangunannya selepas sekian lama dasar tertutup mereka menjadi 'tembok' menghalang perhubungan dengan dunia luar, maka China diramal mengatasi Amerika. Persaingan antara dua kuasa besar dunia ini ada disebut dalam artikel akhbar penyebar fikiran rakyat ; Utusan Malaysia di sini http://ww1.utusan.com.my

Pertembungan antara kuasa berideologi kapitalis dan kuasa didasari fahaman komunis dijangka akan berlaku di dunia tidak lama lagi. Kelemahan Kuasa Amerika Syarikat dan sekutunya ekoran kemelesetan dunia akan mempercepatkan perkara ini berlaku...Penguasaan empayar Rom dan Parsi akan berulang kembali dengan penglibatan kuasa Barat dan kuasa dari Timur iaitu China dan Amerika.Ia akan menjadi kuasa utama dunia sebelum dikalahkan oleh kuasa Islam yang dibawa oleh Nabi Isa dan Imam Mahdi Almuntazar.

China sebuah negara yang memiliki rakyat paling ramai di dunia (1.3 bilion) melebih India (1.2 bilion). Fakta menunjukkan bahawa kaum Cina merupakan kaum yang menguasai ekonomi di mana sahaja mereka berada. Banyak fakta membuktikan perkara ini. Ini merupakan senario yang boleh membahayakan bagi Eropah, Amerika, Arab dan lainnya. Tidak ubah seperti YM yang mana akan menghirup 'sungai kekayaan' di mana sahaja mereka berada.

Ekonomi Mesir hari ini juga mulai dikuasai oleh bangsa pendatang (China). Ia tidak pelik kerana penduduk China merupakan seperempat jumlah penduduk bumi dan paling ramai melebihi India. Jumlah itu dijangka terus bertambah dengan cepat.

Seorang Kaisar Jerman pernah berkata, “akan celaka Eropah dari China!”

RUMUSAN :

  1. Yajuj Majuj atau (YM) ini membuat kerosakan di bumi.
  2. YM berasal dari negara yang berfahaman komunis.
  3. YM berasal dari arah Timur.
  4. YM akan menghirup 'sungai' kekayaan di mana sahaja mereka berada.
  5. YM sanggup membunuh jika perlu.
  6. YM mempunyai rakyat dan keturunan yang ramai.
  7. YM mempunyai rakyat yang setia dan taat pada pemimpinnya.
  8. YM memusuhi Islam dan akan sentiasa mencari jalan mengalahkan Islam di mana sahaja mereka berada.


Adakah anda fikir YM tidak mempunyai cucu cicitnya di Malaysia untuk menghancurkan Islam secara diam dan nyata seperti mana mereka lakukan terhadap Empayar Islam dulu ? Adakah DAP di Malaysia dan PAP di Singapura adalah cucu cicit YM di Asia ?


Moga Allah memelihara negara kita dari musuh musuhNYA...



Mohon respon kawan kawan terhadap tulisan ini...

11 ulasan:

Pemuda Ansorullah berkata...

artikel anda sgt menarik namun sayang kerana anda hanya tujukan kepada DAP tetapi tidak kepada semua kaum cina termasuk gerakan dan mCA jika benar bhw YM adlh bermata sepet. nyata skali, anda memonopoli artikel ini utk kepentingan politik anda tetapi bukan berdasarkan keadilan agama. wallahualam...

Panglima Perang Cyber berkata...

saya dah tegaskan bukan semua bermata sepet itu bermusuhan dengan Islam. Lihat sekarang antara DAP MCA GERAKAN mana satu lebih jelas kebenciannya terhadap Islam ? Berapa ramai pemimpin DAP peluk Islam ?

politik alat kepada agama bukan agama alat kepada politik.

blog alat menyampaikan mesej dan anda sendiri tentukan mahu menerima atau menolaknya.

PANJI HITAM 61 berkata...

Syabass, panglima perang kerana berjaya merungkai rahsia rahsia YM.

Sheikh Imran juga telah mencuba menggali rahsia ini dan beliau merumuskan bahawa YM adalah Euro jew dalam buku beliau Jeruselem in AL Quran.

Berdasarkan analisis tuan, saya merumuskan bahawa YM adalah Asian Jew yang lebih dasyat dari Euro Jew.

Semoga kita semua mendapat hidayah, WBT Wal hidayah.

Tanpa Nama berkata...

sorry to say ini adalah analysis tempang. secara jelasnya, penulis terlau byk 'jump into conclusion'. bermakna bukan satu kupasan yg sahih. jika benar, tidak pernah pun kita dgr mana2 ulama muktabar atau pemikir ulung Islam mengkaji atau merumuskan spt saudara penulis.

wajarkah kita bermusuhan dgn bangsa lain atau rakyat sendiri? yang wajib dan dinyatakan secara jelas dlm kitab ialah yahudi sehingga "tidak akan berlakunya kiamat sehinggalah kamu memerangi golongan yahudi"

satu hujah kukuh menolak pandangan penulis ialah sabda nabi "tuntutlah ilmu walaupun sampai ke China". why China specific and not Europe, India or elsewhere? kenapa nabi suruh kita belajar dgn YM? so teori lemah tentang YM di atas perlu direvisit. Fikirlah secara lebih mendalam.

nasihat: kemukakanlah hujah secara ilmiah bukan emosi atau kerangka sempit politik. putihkan hati.

Tanpa Nama berkata...

Pemuda Ansorullah: anda yg tak faham apa yang anda baca dlm artikel ni. Adakah anda tau bagaimana utk membaca?

Tanpa Nama berkata...

maaf to anonymous 9:59 AM - "Tuntutlah ilmu walaupun smpai ke China" itu bukan lah sabda nabi...

Tanpa Nama berkata...

Satu rencana dan analisa yang menarik. Kita harus melihat analisa ini kepada apa yang dinamakan "executers among them" atau "mereka yang menjalankan kerja". Terma ini banyak digunapakai dalam Protocol Elders of Zion.

Bergerak dalam satu kumpulan secara terang-terangan bukan lagi satu strategi yang digunakan untuk gerakan yang berusia beribu tahun. Memerhati dan membuat analisa gerakan seumpama ini memerlukan kita berada pada keadaan minda atau pemikiran mereka yang telah hidup beribu tahun yang telah melihat dan mengalami pelbagai kejayaan dan kegagalan sepanjang zaman dengan timbul dan tenggelamnya dari satu generasi ke satu generasi. Kita akan dapat melihat kesinambungan pengalaman dan strategi perjuangan yang memakan generasi dikalangan mereka ini. Kita juga akan dapat melihat usaha ini dijuarai oleh mereka dari keturunan atau keluarga yang sama dengan memperkudakan individu popular generasi berkenaan. Trend ini juga sama jika kita melihat dunia keseluruhannya.

Kita juga harus meletakkan minda kita dalam kerangka Azazil yang telah hidup dari Adam hingga sekarang sekiranya ingin memahami serangan terhadap mereka yang beriman dengan cara paling halus dan licik. Strategi yang digambarkan dengan memujuk setiap individu melakukan perkasa yang membawa dosa adalah tidak tepat sama sekali. Kita lupa bahawa perjanjian makhluk ini dengan Allah adalah untuk memesongkan akidah mereka yang beriman. Bukannya memesong Islam dan Ikhsan dikalangan umat manusia yang mengangkat syahadah. Tugas utama mereka adalah membatalkan syahadah secara licik. Tidak kah licik kalau kita lihat isu kalimah Allah dipermainkan. Ianya tidak menyentuh Islam dan Ikhsan seseorang itu, tapi ianya memakan akidah seseorang itu.

Saya harap kita dapat mengangkat tabir politik kita dalam mendalami perkara ini. Sekiranya anda berfikir seperti Azazil, sudah pasti anda akan bertindak menyusup masuk dalam semua parti politik dan memperkudakan semua pelakon-pelakon politik untuk kepentingan jangka panjang. Perkudakan generasi hari ini untuk menghancurkan generasi akan datang. Kita tidak dapat melihat dengan mata akal, kita boleh melihat dengan mata hati.

Mereka mengetahui daripada Al-Quran supaya mereka yang beriman, makan daripada makanan yang halal untuk memelihara hati. Kerana hati adalah elemen utama untuk mencapai kepada Allah. Jadi, tanpa kita prihatin, mereka telah menghidangkan kita dengan makanan dari sumber yang tidak halal dan kita beri makan kepada generasi kita. Kini generasi muda kita lemah. Kita sendiri pun lemah, Ini kerana kita tidak menjaga sumber makanan kita. Dan kita tidak berjihad dan bersatu untuk memeliharanya termasuk mengusahakan perusahaan seumpamanya. Malah atas dasar keterbukaan dan peluang yang sama rata, kita biarkan kemungkaran mensajikan makanan haram dengan label halal dimana-mana.

NAMS

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.

Alhamdulillah.

Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Rasulullah SAW, ahlul bait, para sahabat, para wali Allah, ulama-ulama, para pemimpin, muslimin muslimat.

Pertama sekali saya ingin ucapkan tahniah.

Tulisan saudara menarik perhatian.

Namun hasil karya perlu diperjelaskan dan diberi penelitian secara lebih berfakta.

Hampir kebanyakannya beralaskan sejarah yang diceritakan sejak sekian lama. Sebaiknya dinyatakan dengan kemas mengenai susur galur fakta yang disampaikan.

Perihal Yakjuj dan Makjuj telah lama dibincangkan dalam aspek sejarah namun belum ada dari aspek - aspek lain.

Kita banyak membuat tekaan dan andaian yang meluas mengenai kaum yang ganas ini. Jelas, kajian yang telah dibuat harus diperdalamkan lagi untuk mendapat bukti yang kukuh tentang kaum ini.

Saya terbaca tentang komen seseorang 'anonymous' berkenaan hadith Rasulullah SAW yang berbunyi "Tuntulah ilmu hingga ke negeri China". Ingin saya tegaskan itu bukan hadith; itu hanyalah kata pujangga. Hal ini sering diperkatakan oleh kebanyakan orang tapi ramai yang tidak tahu mengenai ketepatan hadith tersebut. Tegas, hadith tersebut tergolong dalam hadith palsu. Jika terdapat kekeliruan sila berhubung dengan ahli kaji hadith.

Teruskan usaha menulis demi kesejahteraan umat Islam.

Moga urusan umat Islam dipermudahkan oleh Allah.

Moga rahmat dan redha Allah bersama semua umat Islam.

Moga semua umat Islam bersatu atas tiket "lillahi ta'ala".

Sekian.

Assalamualaikum.

= al-abdu al-faqir ilallah =

Tanpa Nama berkata...

bro, utk pengetahuan cina dan jepun adalah dua bangsa yg bermusuhan..

yusuf berkata...

mcm ejen umno aje bro nie....kalu kate ym 2 dari sane...bkpe jepun g bunuh cine.......mcm dh x logik dh....

ronym berkata...

if we make some "early conclusion" from invasion of Genghis Khan and their "union"
.
we can see that they are match with description for Ya'juj Ma'juj in the Quran And Hadits/Sunnah
that they will corrupt or doing riba and destroy, rape, murder, steal in every place they come.
.
if we see the Hadits text carefully, there is one character that this is not suitable for Genghis Khan and his "union"
.
yup... corrupt or doing riba
they murder, rape, destroy, steal but not corrupt or doing riba
.
but if we see king or tribe or "union" which is "similar" to Genghis Khan ...
like Atilla The Hun
then we have another perspective
because we heard illuminati or Rothschild from...
yup Khazar Tribe
.
Ganghis Khan and his "union" for murder, rape, steal, destroy
.
Atilla The Hun descendant or Khazar Tribe with their Fiat Currency which is corrupting real money value and riba
.
Ya'juj... Ma'juj...
.
then the next question are if they are already exist in this world and time. will Allah punish their "bad doing" in this "material world" ?
then the answer is yes
Allah will punish them and destroy them... like maggot which is eating flesh or body
and Allah will send them straight to the Hell fire
.
So Allah punished them in "dunya / material world" and "Akhirah / ethernal world"
.
so if World War III which are "planned" to destroy half of world population ( that's 3.000.000.000 people ).
than it is match with Hadits that Allah will destroy all of them
and their body are "every where" on earth
so Prophet Isa must pray to Allah
to "clean it up" because their dead body are so smell, rotten and covering most of the place in earth
.
and again if WW III are using Nuclear Weapon wich is destroyed most of earth in just days
( not weeks, months even years which is more suitable with "conventional war") so this is match again with the description of "maggot"
which is eating flesh or body in days

Cari Blog Ini

Translate