Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

08 November 2013

myMetro | Keluarga wira Op Daulat terima sumbangan dari YAB PM @NajibRazak cc @alihamsa55

PUTRAJAYA: Seramai 29 penerima terdiri daripada tujuh balu dan enam ibu bapa wira negara yang terkorban serta 16 pegawai yang tercedera ketika bertugas di Op Daulat, Lahad Datu menerima sumbangan daripada Tabung Wira Negara (TWN) anjuran Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Sumbangan berjumlah diserahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam satu majlis di Kompleks Seri Perdana, di sini, sebentar tadi.
Perdana Menteri berkata, sumbangan akan disalurkan dalam dua kaedah iaitu secara sekali gus dan bulanan.

"Sebanyak RM22,000 akan diserahkan kepada ibu bapa atau balu anggota yang meninggal dunia; RM10,000 bagi anggota yang parah; RM5,000 untuk anggota cedera ringan dan RM10,000 kepada ahli keluarga yang melanjutkan pelajaran, diberikan secara sekali gus.

"Sementara, sumbangan bulanan juga akan diberikan melalui Amanah Raya Berhad iaitu RM800 kepada balu; RM500 kepada anak-anak dibawah umur 12 tahun dan RM400 kepada ibu bapa,"katanya.

Sejak pelancaran pada 11 Mac lalu di Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ketiga belas (MAPPA XIII), TWN mengumpulkan sebanyak RM3,269,465.18 hasil sumbangan daripada penjawat awam peringkat persekutuan dan negeri; badan berkanun serta melalui penajaan.

Selanjutnya klik

http://www.hmetro.com.my/articles/KeluargawiraOpDaulatterimasumbangan/Article/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Keluarga wira Memali melopong sampai kini.

Cari Blog Ini

Translate