Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

02 Januari 2014

JAIS rampas Bible Berbahasa Melayu Di Selangor


Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) telah menyerbu Persatuan Bible Malaysia (PBM) di Damansara dan menahan dua pegawai iaitu pengerusi Lee Min Choon dan Setiausaha Agung, Simon Wong.

Mereka turut merampas 300 bible berbahasa Melayu memang khusus untuk orang Melayu di negeri Selangor yang telah menukarkan daripada Agama Islam kepada Agama Kristian.
Pejabat Persatuan Bible Malaysia ketika di serbu tidak mahu membuka pintu kerana terdapat lebih 300 buah bible berbahasa Melayu di dalamnya.

Mereka cuba meminta pertolongan daripada wakil rakyat dari pakatan rakyat tetapi gagal kerana pihak JAIS terus menyerbu premis itu dan terus merampas bible tersebut.

Pihak Gereja dan pemimpin pakatan rakyat sewajarnya mematuhi Enakmen 1988 yang melarang orang bukan Muslim dari menggunakan kalimah Allah seperti yang diperintah oleh Mahkamah Rayuan.

Walaupun pemimpin Islam dalam pakatan rakyat membenarkan golongan kafir menggunakan kalimah Allah demi untuk mendapatkan kuasa namun perintah mahkamah perlu dipatuhi.

Lepas ini akan ada beberapa pemimpin yang kononnya memperjuangkan Islam akan meroyan apabila bible berbahasa Melayu dirampas oleh pihak JAIS.



Panglima : di pulau pinang Bible diletakkan dalam bilik hotel bajet dan ia boleh memberi simbol bahawa Kristian semakin aktif menyebarkan ajaran agama mereka.

Adakah mereka sengaja untuk melawan Perlembagaan yang melarang disebar agama selain Islam?

Jangan benarkan parang dan keris kembali terbang memancung manusia kafir harbi akibat perbuatan mereka yang sengaja mencipta kemarahan umat Islam.

Lebih patut dilaknat ialah puak yang menyokong Pakatan Rakyat sehingga menyokong perikatan ini yang jelas menjadikan Islam gagal diletakkan dalam kedudukan sepatutnya di negara kita.

Dosa subahat sama dosa melakukan kejahatan!!!

Sent from my iPhone

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

agama islam tiada hak atas agama lain dan juga BUKAN di atas agama lain. Tindakan jais yg membabi buta, kasar dan biadap menunjukkan ciri sebenar ekstrimis dan tiada keyakinan atas agama sendiri. Cerita donggeng tentang Kristian ingin meng"Kristian"kan orang2 islam adalah taktik kotor untuk menarik perhatian pihak atasan dan undang2 sebab tanpa bantuan pihak ini islam hanya tahu menunjuk perasaan dan memberontak terutamanya selepas sembayang Jumaat. Sebenarnya kami orang Kristian cuma akan mempertahankan penganut Kristian daripada disesatkan oleh agama lain dan tiada tujuan meng"kristian"kan terutamanya islam, kami faham undang2 di malaysia. Bersyukurlah kamu orang2 islam bahawa agama persekutuan malaysia ialah islam, tapi kamu harus belajar HORMAT agama lain dan lebih yakin atas agama dan iman sendiri. LEMAH sangat ka pemahaman dan iman kamu di semenanjung? Di sini Sabah dan Sarawak begitu lam pun ok saja? Nasihat saya jangan keterlaluan sebab nanti belakang kamu juga yg menyesal, jgn ingat kami takut sangat sama islam, kami hormat bukan takut. Jadi kami juga harap kamu hormat sikit agama kami. Kalau di Sabah atau Sarawak silap haribulan kena tendang keluar saja ekstrimis2 yg palui ini kalau mau rempuh gereja. Percuma saja datang tiada hasil dan masuk hospital, lepas tu kena saman lagi mengganggu ketenteraman dan cubaan merosakkan harta benda.
Sekian terima kasih.
Shalom,
A. Francis, Tawau, Sabah

Adam Isaac Sobinon berkata...

jadi hero di malaya je korang... di sabah ...cba lah buat...

Tanpa Nama berkata...

Cubalah p sarawak..

Cari Blog Ini

Translate