Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

15 Februari 2014

Isu Kalimah Allah: Bodohnya Anwar Ibrahim dan Asri Zainal Abidin ! | Karim's Blog

Dalam satu temuramah dengan portal berita pro-Pakatan, The Malaysian Insider, berhubung rancangan PRK DUN Kajangnya yang disiarkan 4 Februari 2014, ketika merujuk kepada isu kalimah Allah, Anwar Ibrahim mengatakan bahawa

"I was in Penang speaking to religious scholars when I told them how do you explain a resident on Jalan Masjid who uses Jalan Masjid on his or her address?"

Anwar-kalimahAllah-masjidKenyataan beliau di atas bahawa bagaimanakah seorang yang beragama Kristian yang tinggal di Jalan Masjid menyebut alamat kediamannya adalah merujuk kepada istilah Masjid yang termasuk di antara 35 istilah larangan dalam Seksyen 9 Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988 negeri Selangor.

Apakah begitu bodoh Anwar hingga tidak tidak mampu untuk faham maksud larangan tersebut?

Jikalau seorang penganut Kristian mempunyai kawan yang bernama Abdullah. Dia akan tetap panggil nama kawannya Abdullah. Enakmen yang melarang tersebut tidak mengatakan bahawa kini penganut Kristian dilarang memanggil kawan mereka yang bernama Abdullah dan dibenarkan hanya memanggil mereka dengan nama "ABDUL GOD" atau "ABDUL TUHAN".

Inilah kebahlolan berhujah di luar konteks namanya. Kononnya ingin menunjukkan kepandaian berhujah untuk orang-orang Kristian maka memberi contoh yang tidak kena dan kiasan yang salah.

AsriMAZA-nyanyilagunegeriTeringat saya akan seorang lagi yang kononnya bijak berhujah dan selalu sahaja menganggap orang lain yang salah dan hanya dia dan kumpulannya sahaja yang mengikut sunnah. Hujah yang diguna mantan mufti ini pun sama dengan Anwar yang behujah di luar konteks dengan kiasan yang langsung tidak ada kena mengena dengan topik perbincangan. Asri MAZA mengatakan bagaimana orang Kristian hendak menyanyi lagu negeri Selangor jika dilarang menyebut Allah.

Kononnya hendak menunjuk pandai ini rupanya adalah hujah yang sama diguna oleh puak evangelis yang sentiasa menipu dan tidak redha dengan umat Islam seperti mana yang telah disebut dalam surah Al Baqarah ayat 120. Paderi Eu Hong Seng cuba berhelah kononnya:

How does one sing the state anthems of Selangor, Perak, Kedah, Pahang, Johor, Kelantan and Trengganu now, since there are references to "Allah" in these songs, as it is now implied to refer to the Muslim God only?

Apakah dia berpura tidak tahu bahawa sememangnya Allah yang dinyanyikan dalam lagu-lagu rasmi negeri-negeri Tanah Melayu adalah Allah Yang Maha Esa bukannya seorang manusia yang terpaku di tiang.

Sememangnya Islam adalah agama negeri-negeri Tanah Melayu yang berdaulat sebelum penganas penjajah Kristian yang mula membawa misi dari perjanjian Tordesillas untuk merompak kekayaan bumi yang dijajah, sambil berusaha memaksakan kesesatan fahaman mereka ke atas manusia sejagat demi membalas dendam perang salib – atau tema yang sering disebut sebagai "Gold, Glory and The Gospel" (sila baca buku atas tajuk tersebut karangan Louis Wright yang mencerita segala kekejaman tentera-tentera Kristian Eropah).

Maka tidak pernah kita mempunyai masalah dengan lagu rasmi negeri dan nama suci Allah Yang Maha Eso yang dinyanyikan. Tidak perlulah hati busuk paderi Eu Hong Seng cuba mencari helah untuk mempolemikkan.

Tidak ada salahnya untuk mereka menyebut nama suci Allah Yang Maha Esa asalkan jangan dia ertikan Allah itu untuk manusia yang dibunuh terpaku pada tiang itu. Itu yang ditegaskan dalam enakmen-enakmen negeri yang melarang penggunaan beberapa istilah tersebut untuk pengertian dalam agama mereka.

Cukuplah dengan kesesatan Kristian berhujah di luar konteks, tidak perlulah Anwar dan Asri menumpang sama dalam kesilapan sebegini. Ianya hanya menunjukkan betapa bodohnya kerana tidak faham isu yang dibicara.

***************************************************

Bacaan berkaitan isu-isu Kristianisasi:




Sent from my iPhone

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kesamaan wahabi dan liberal, mengutamakan akal dan logik dr nas dan dalil. Dalil yg bertentengan dgn pndgn mrk akan ditolak dgn logik akal mrk.
Bak kata org pandai yg tak boleh diikut, jahil yg tak boleh diajar.

usin berkata...

untuk asri MAZA dan DS anwar anak ibrahim.
1. Allah dalam lagu negeri merujuk kepada Allah yang Esa, bukan allah yg ada anak bini spt yg dituntut oleh puak2 evangelis kristian. mereka hanya memprovokasi org Islam sahaja, bukan kesah sgtpun dgn Allah sebenarnya. boleh mereka sebut Allah dgn huruf alif tebal?
2. kalimah Allah yang mereka tuntut hanya digunakan dalam kitab mereka yg ditulis dalam bahasa melayu. kenapa yg berbahasa melayu sahaja? otak anda berdua sudah berhenti berfungsikah? kenapa mereka tidak gunakan kalimah tersebut dalam semua kitab2 mereka yg berbahasa selain melayu? gereja mana yg menggunakan bahasa melayu untuk upacara agama mereka? bodoh macamana sangat sampai otak anda berdua tidak boleh memikirkan bahawa ini adalah strategi mereka memesongkan aqidah melayu Islam. suka sangatkah anda berdua jika dapat melihat di depan gereja mereka tertulis nama Allah, Isa dan Maryam. bangga gila siot!!!
3. sejak bila pulak anda berdua ambil upah jadi keldai kepada golongan evangelis kristian ini supaya menjadi juara mereka? mereka hanya buat sedikit provokasi, yg anda berdua beria-ia menjadi jurucakap mereka kenapa. jika mereka yg bersungguh, biarkan mereka yg bercakap. apa hal pulak anda berdua jd balaci dan pecacai mereka? bukankah itu menggambarkan bahawa nada berdua memang BODOH kerana tak perasan dijadikan keldai pengkhianat agama sendiri?

Tanpa Nama berkata...

Salahnya bukan pd menyebut Kalimah Allah (swt), tp salahnya pd menggunakan Kalimah Allah (swt) sbg gantinama dan merujuk tuhan tuhan mrk yg berbapak, beranak dsb. Maha Suci Allah swt dr segala sifat sifat berkenaan.
Menyebut Nama Allah swt bg muslim dgn niat membesarkanNya dan zikrullah adalah kebaikan yg InsyaAllah berpahala, dan bg yg non muslim tidak mendpt apa apa.
Menyebut Nama Allah swt dgn ungkapan ungkapan syirik (berbapak, beranak dsb), bg muslim adalah satu kekufuran, bg non muslim dua kali kufur. Kalau tak mampu nak dakwahkan mrk, diam lbh selamat.
Susah sgt ke nak difahamkan.

Tanpa Nama berkata...

Anwar dan Asri berdakwah melalui bontot..

Tanpa Nama berkata...

Wahabi berpegang teguh pada dalil, asyairah banyak mengikut akal dari dalil.

Tanpa Nama berkata...

Hadis ttg khasiat habbatussauda, hadis sahih, bolehkah dikata itu pendapat peribadi Rasullullah saw, semata mata nak mempertahankan pendapat peribadi sendiri. Ini adalah fitnah terhdp peribadi Rasullullah saw.

Tanpa Nama berkata...

Kelulusan masing2 bukan main lagi...tetapi jika fikiran pun lebih cetek dari banjir di Pahang...mata pun bagai mata ikan kering tak sampai kemana kalau nak cakap soal kalimah Allah......apa tak rujuk TGNA..??

Tanpa Nama berkata...

Malaysia adalah negara islam dan semua kaum tahu suka hati kerajaan lah nk guna allah kat mana2 pun.Yg kafir ni dengki sgt knp?org islam malaysia mengamuk nanti baru diorg tau siapa kita.

Tanpa Nama berkata...

Kiriman TERBARU ... mobTV Membicara Isu-isu Kristianisasi Dan Kalimah Allah ... http://akarimomar.wordpress.com/2014/02/16/mobtv-membicara-isu-isu-kristianisasi-dan-kalimah-allah/

Cari Blog Ini

Translate