Pengikut Blog Panglima

23 Februari 2016

Gerombolan Warga Bangladesh Di KLIA Bukan Pekerja Baru Kata @imigresenmy | Suara TV


Gerombolan Warga Bangladesh Di KLIA Bukan Pekerja Baru Kata Imigresen



KUALA LUMPUR – Jabatan Imigresen Malaysia menafikan segerombolan warga Bangladesh di KLIA bukan pekerja baru seperti yang diviralkan di media sosial.

 

Menurut status yang dimuat naik di laman jabatan itu menulis, ia merupakan proses saringan yang dilakukan pasukan pemantaunya bagi mengekang kemasukan penumpang yang tidak memenuhi syarat pelawat tulen.

 

"Susulan dari gambar yang tertera dan di muatnaik ke media sosial tersebut, ingin dijelaskan bahawa gambar yang dimuat naik tersebut adalah proses saringan yang dilakukan oleh pasukan pemantau Unit Penguatkuasa Klia untuk mengekang kemasukan penumpang yang tidak memenuhi syarat sebagai pelawat tulen masuk ke Negara ini.

 

"Untuk makluman jua, ada dikalangan penumpang dalam pesawat tersebut adalah mereka yang sudah bekerja di Malaysia dan mereka kembali ke Malaysia setelah bercuti di Negara mereka,"tulis status tersebut.

 

Terdahulu, terdapat dakwaan pihak tertentu mengatakan arahan pembekuan bagi kemasukan 1.5 juta warga asing adalah alasan pihak berkuasa untuk menutup mulut rakyat.-SuaraTV



http://www.suara.tv/2016/02/23/gerombolan-warga-bangladesh-di-klia-bukan-pekerja-baru-kata-imigresen/


Sent from my iPhone
Catat Ulasan