Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

30 Oktober 2009

Edisi Malam : Blogger Pro UMNO sudah digeruni PAS ?

Pertama saya telah membaca dalam Harakah sebelum ini perihal UMNO dituduh mengupah blogger oleh Ketua Penerangan PAS bernama Idris Ahmad. Ia disiarkan halaman belakang untuk mendapat perhatian rakyat meskipun ia juga seolah satu andaian yang diragui sahihnya sehingga berita dari mulut bergelar Ustaz itu tidak dijadikan muka hadapan Harakah.

Pun begitu, saya kira ia tidak begitu menarik perhatian sangat walaupun ia menunjukkan bahawa ancaman blogger yang pro UMNO sebagai teras negara Malaysia, terbukti telah memberi 'bekas' kepada 'benteng siber' mereka.

Saya juga tidak berniat untuk mengatakan ia kejayaan geng BPN atau mana mana kumpulan. Kerana ia tidak ada dalam senarai matlamat yang ingin dicapai dalam perjuangan melawan musuh siber ini. Namun ia adalah kejayaan semua samada blogger perseorangan atau berkumpulan.. Berjaya dalam mencuci minda rakyat dari terus percayakan Pakatan Rakyat...


Link dakwaan mereka bahawa UMNO mengupah Blogger itu ada di sini




Mereka juga cuba menanam fitnah ini di sini http://detikdaily.net/v5/ namun tidak berjaya..


Perhatikan, dari tiga link rambang yang dipilih telah menunjukkan tarikh siaran sekitar 11 - 14 Ogos 2009.

Jika dari pengamatan tahap intelek yang rendah pun, kita dapat cam pengendali blog ini adalah orang yang hampir sama...

Hari ini saya terkejut kerana Blogger Otai mereka bernama Penarik-Beca pun turut mengulas isu ini. Lihat di sini http://penarikbeca.blogspot.com .. Tajuk beliau ; sini bukan tempat babi cari makan... Memang gila tulisan orang tua ni kerana menyamakan blogger yang memberi komen seperti babi.

Saya tidak terkejut. Kerana memang ahli PAS dibenarkan mencarut atau samseng kerana Nik Aziz sendiri pernah mengatakan Tuhan itu samseng dan gedebe.

Sila baca artikel saya tentang ajaran Nik Aziz yang menyebabkan Umno digelar anjing dan babi di sini http://penembak-tepat.blogspot.com

Seterusnya, saya lagi terkejut ialah apabila blogger sejenis dan sekapal dengan Penarik Beca bernama Tulang Besi telah bersusah payah menulis tentang blogger di sini atas tajuk ' Cybertrooper UMNO baru dapat duit bulan ni - tu yang galak sangat tu ' Lihat tulisan beliau di sini http://www.malaysiawaves.com

Namun apa yang malang ialah cerita yang direkanya... bahawa perjuangan blogger membela kebenaran di alam siber ini HANYA berdasarkan wang semata-mata.

Astagfirullahal Azimm!!!

Tindakan ini tidak ubah seperti mencurah minyak ke atas api. !!! mereka tidak tahu atau sengaja mahu nafikan bahawa yang menjadi pemberi komen bukan sahaja blogger bahkan sudah ramai rakyat Malaysia yang celik IT dan sudah pandai memberikan komen mereka dan tahu menilai mana satu intan permata dan mana satu kaca.... Mereka juga sudah pandai mencipta blog menulis perasaan dan pandangan mereka. Adakah mereka begitu murah untuk dibeli ??

Bagaimana mungkin berpuluh ribu blog yang ada di alam internet ini dan mereka yang kononnya diupah mampu pergi komen satu persatu ????

Perbuatan merendah-rendahkan blogger pembela negara yang gigih berjuang di alam siber ini tentu bakal menyemarakkan lagi semangat kami untuk melawan mereka siang malam pagi petang di mana sahaja kami berada. Saksikan sendiri bagaimana kesukaran waktu kami semua untuk mengemaskini blog masing-masing kerana tugas rasmi atau peribadi hingga menjadikan blog tidak selalu dikemaskini. Ia juga antara punca ramai merungut kerana blog pro kerajaan tidak sehebat blog pembangkang.

Yang saya lihat kebanyakan blog pro pembangkang kerap dikemaskini... Pelik jika mereka dapat mengadap laptop 24 jam tanpa gaji dan hanya berharap dari pendapatan iklan yang dibayar. Bahkan Penarik Beca turut mengakui beliau sendiri tidak mendapat ganjaran lumayan dari iklan yang dipasang di blog beliau.. Bagi saya, meletakkan no akaun adalah satu taktik untuk menutup persepsi rakyat bahawa mereka jenis yang diberi gaji bulan...

Jelas sekarang, siapa yang diupah untuk berblog dan siapa yang bukan !

Mereka memang bekerja untuk menulis keburukan Kerajaan atas alasan ia ditadbir oleh parti UMNO dan rakan lain dalam Barisan Nasional... Dengan dana yang kuat ( apakah dari duit Anwar ?? )) mereka dapat bersengkang mata siang malam untuk kemaskini blog... Juga untuk mengedarkan email di YahooGroups dan Facebook yang mereka kuasai...

Sebab itu juga kalau kita rajin menyelak halaman blog pembangkang, hanya kritikan liar yang kita boleh baca di blog mereka, jauh sekali untuk melihat pujian diberikan terhadap penat lelah kerajaan mentadbir untuk kesejahteraan rakyat. Kerana jika menjadi blogger bebas tidak diupah oleh sesiapa ( seperti Pak Habib, MSO, Meli Kapak Jangak sebagai contoh ) maka ulasan mereka akan seimbang dan tidak pro kepada mana mana pihak secara membuta tuli.

Tetapi tidak sedemikian jika menjadi blogger upahan. Pasti ada sikap 'pekak badak' dan 'buta mata' walau melihat bukti ketelusan atau kebajikan yang dibuat oleh Kerajaan... Bahkan jika kita minta mereka berterima kasih, mereka pasti berkata; itu adalah tugas Kerajaan mentadbir negara... Tidak perlu dihargai kerana memang tugas mereka.

Persoalannya : bukankah tugas ibubapa yang diberi amanah untuk mendidik dan membesarkan kita perlu diucapkan terima kasih dan diberikan penghormatan?

Kesimpulannya : Rakyat perlu bijak menilai antara blogger upahan dan blogger yang berjuang dengan masa, tenaga, dan wang mereka sendiri untuk menjaga 'warisan' zaman berzaman ini... Ingatlah bukan semua orang boleh dibeli pendirian dan pandangan mereka. Ada kala menyokong dan ada kala memberi cadangan atas tindakan kerajaan...

Kerana jika kita leka dengan hiburan sahaja, pasti air mata darah akan mengalir lantara terlalu sesal tidak menjaga nikmat yang terlalu berharga kurniaan Tuhan Maha Esa ini. Apabila ia hilang diragut oleh Pakatan Rosak satu hari yang entah bila tetapi tidak mustahil menjadi realiti jika kita semua 'duduk diam' tidak peduli masa depan agama bangsa dan negara kita.

Fikir fikirkanlah saudara/i ku sekelian !!!!!!


Ayuh Blogger kita teruskan perjuangan menentang kebatilan !

10 ulasan:

SHAH berkata...

Assalamualaikum

walaupun masih hijau lagi dalam dunia penulisan blog berunsur politik dan sebenarnya amat hijau mengikuti segala perkembangan politik negara.

kupasan yang cukup menarik saya rasakan berkenaan dengan karenah blog pro pembangkang. kupasan isi yang menjelaskan secara terperinci apakah sebenarnya dunia blog lebih2 lagi etika yang disalah gunakan untuk kepentingan pihak tertentu.

teruskan perjuangan, saya sentiasa bersama pihak anda dalam mengharungi karenah tak masuk pihak pembangkang.

Aspirasi berkata...

Syabas Panglima... mereka semakin rasa tertekan ni....

C L J berkata...

Mudahnya mereka melontar pertuduhan. Mereka rasa mereka tahu kerana itulah yang mereka dok buat kot. Nak tutup kehinaan sendiri tu kena lontarkan busuknya kepada orang lain lah barangkali.

Ali Abdullah berkata...

Salam bro,

memang benar, kita tak pernah dapat bersaing dengan blogger PR yg sentiasa menghadap komputer 24 jam sambil buat fitnah.. itu bukan kepakaran dan bukan bidang kita. Blog kebanyakan rakan2 kita termasuk kawan sendiri pun diupdate selang 2-3 hari.. jarang2 ada masa nak update setiap 24jam.

Tapi inilah yg beritahu diri kita sendiri, sebab KITA TAK CARI MAKAN DENGAN BERBLOGGING. Tak macam kebanyakan blogger yg pro-PR. Lihatlah blog mereka yg penuh iklan sana sini, sampai jenuh kena scrol ke bawah nak cari isi kandungan yg nak dibaca. (Macam tengok movie kungfu kat TV2 - Selang 5-10 minit iklan.......)

Apakah blogger PR saja2 nak reka cerita supaya blog mereka sentiasa dikunjungi dan mendapat perhatian peniaga untuk menempah ruang bagi iklan produk mereka? apa sebenarnya kerja mereka, berblogging untuk mendapatkan kebenaran atau untuk mendapatkan keuntungan? Atau sambil menyelam sambil telan suma pembohongan yg ditulis?

hilbert berkata...

Salam Panglima,

Biasalah tu Panglima..orang PAS atau DAP ataupun PKR, sudah menjadi kebiasaan bagi mereka untuk membuat andaian seperti itu.

Apabila puak mereka melihat ada saja blogger yang menulis lebih menyebelahi kepada UMNO ataupun mana-mana anggota lain dalam BN maka blogger-blogger itu juga tidak akan terlepas daripada tohmahan yang sudah boleh disifatkan sebagai sudah berakar didalam minda mereka.

Bagi saya sendiri, saya bukannya ahli UMNO ataupun berbangsa Melayu, namun apabila saya telah melihat perjuangan UMNO yang sangat jelas dengan dasar-dasar partinya yang mudah untuk difahami dan diterima jadi tiada sebab untuk saya menafikan sesuatu yang benar.

UMNO setelah di bawah kepimpinan Presidennya yang baru iaitu Datuk Seri Najib, saya melihat ada sesuatu perubahan yang semakin boleh menarik keinginan orang Melayu khususnya untuk terus mendekati UMNO. Cara kepimpinan PM kita sekarang ini senang dan mudah sekali untuk kita fahami kemana arah tuju negara untuk dibawa.

Berdasarkan kepada keadaan seperti itulah maka bagi saya tiada sebab lagi untuk rakyat mengatakan yang mereka tetap menolak apa jua perjuangan yang dibawa oleh UMNO serta BN. Mereka tidak sepatutnya terus menutup mata, hati serta jiwa raga mereka tanpa terlebih dahulu membuka fikiran untuk berfikir tentang sesuatu perkara yang sedang terbentang di depan mata mereka.

Maka saya percaya itulah antara punca dan antara sebab-sebabnya menjadi masalah yang masih membelenggu dalam kotak pemikiran puak-puak PAS/DAP/PKR sehingga sukar untuk melihat bahawa sebenarnya ada perbezaan pada setiap kali adanya perubahan, namun mungkin oleh kerana ketaksuban membabi-buta mereka kepada pemimpin-pemimpin yang mereka sanjungi itulah sebagai penyebab kepada gagalnya pihak mereka melihat semua itu.

PUTERI berkata...

Ada antara blogger yang tidak cenderung kepada mana-mana politik, tetapi mengkritik figur2 pembangkang seperti Nik Aziz dan Anwar Ibrahim, tidak bermakna mereka blogger pro UMNO. Tetapi mereka adalah blogger yang turun padang untuk bersama-sama menyebarkan kesedaran dan kebenaran kepada masyarakat demi melihat negara ini aman, dan tidak dikhianati oleh individu2 yang sebenarnya seperti musang berbulu ayam. Blogger2 pro pembangkang yang diupah ini sebenarnya takut kepada bayang-bayang sendiri, kerana merekalah yang diupah dan dengan kebangkitan blogger2 yg jujur dan ikhlas tanpa menerima habuan wang ini menjadikan mereka seakan terhimpit kerana mungkin akan menjejaskan mata pencarian mereka. Itulah hakikatnya. Sebenarnya mereka blogger pro pembangkang yg makan gaji dgn kerja menfitnah dan memaki ini lah yang membuka pekung di dada sendiri.

AntiAnwarDAP berkata...

Perjuangan kita harus disemarakkan lagi...hari ini mungkin blogger2 Pakatan sial ini akan bertambah gerun Pembela negara..hampir berjuta rakyat Malaysia yang membaca Sinar Harian 31/10/2009 boleh membaca hasil tulisan abg...ini akan mendatangkan ketakutan dalam diri mereka...

Panglima Perang Cyber berkata...

terima kasih pandangan anda semua.

komen tersebut telah diangkat ke papan utama blog saya.

terima kasih sekali lagi.

Tanpa Nama berkata...

aku tidak dibayar untuk mengkritik PR, dan aku takkan ambil sesen pun duit PR kalau dia cuba bayar aku!

Tanpa Nama berkata...

janganlah syok sendiri. blog bpn berapa sangat hit dan dibaca orang.

Cari Blog Ini

Translate