Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

03 Jun 2010

Komitmen YB Umno dan Retorik PAS @ Pakatan Haprak dalam bantu mangsa serangan Zionis di Gaza !

  1. Di sebalik keributan isu serangan Israel Zionis ke atas kapal flotila kita tertanya tanya apakah sumbangan PAS terhadap rakyat Palestin.
  2. Adakah dalam senarai rakyat Malaysia ada ahli Parlimen PAS bersama-sama mereka?
  3. Lihat komitmen YB Parit Mohd Nizar Zakari ( Naib Ketua UMNO Bahagian Parit ) yang turut serta flotila ke Gaza. Blog beliauhttp://ybnizarzakaria.blogspot.com/
  4. PAS hanya pandai beri amaran 48 jam kepada PM buat sidang khas. Tetapi tidak pandai buat apa apa tindakan membantu Palestin khasnya di Gaza kerana mereka memang hanya 'juara sorak' bukan 'juara rakyat'
  5. Kesemua rakyat Malaysia seramai 12 orang telah dibebaskan dan kini berada di Jordan. Atas kebijaksanaan dan keperihatinan Kerajaan BN @ Umno maka mereka telah diselamatkan tanpa mengalami apa apa kecederaan.
  6. Sekali lagi BN berjaya membuktikan kata katanya yang dikota dan PAS sekali lagi tersungkur kerana gagal membuat apa apa selain demo dan sorak menggamatkan suasana.
  7. Lihat demo yang bakal dirancang esok oleh PAS bersama DAP dan PKR di sinihttp://www.harakahdaily.net/yang hanya demo bagi tujuan politik semata-mata tetapi tak ubah ibarat hampas kerana tidak disertai usaha untuk membantu saudara tertindas di Gaza.
  8. Syabas Tun Mahathir dan Mukhriz yang terlibat menganjurkan flotila keamanan ke Palestin dan ia tindakan sangat berani dan patut dipuji oleh semua termasuk tok guru dalam PAS dalam misi membantu umat Palestin yang tertindas.
  9. Sekali lagi Islam itu bukan pada pakaian atau percakapan sahaja tetapi pada niat dan amalan praktikal...

Image
gambar Blog Tok Gajah

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate