Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

24 Januari 2014

Kurang Ajar - Cikgu Cina di Perak Arah Murid Melayu Jadi Lembu Makan Rumput Sangat Biadap !!! Cc @MuhyiddinYassin

Baca laporan blog Belia bangkit di bawah :



CIKGU CHEN YAN YAN

SERTA

SEMUA CIKGU CINA DI MALAYSIA

APA LAGI YANG KORANG MAHU?


BANGSAT!!!! Lagi kejadian penghinaan Cikgu Cina Kepada murid Melayu. Diperbodoh dan "DILEMBUKAN" di sekolah kononnya sebagai pengajaran!!! Sebab apa mereka berani? Korang tentu boleh jawab sendiri kan. INI BUKAN PERLU TOLAK ANSUR LAGI. TETAPI SEBAB KITA YANG "BERKUASA" ibarat "lembu yang dicucuk hidung dgn tali" serta "tiada telur" lagi.




Bapa kepada salah seorang murid tersebut telah membuat laporan polis setelah anaknya mengadu selalu diejek oleh rakan rakan di sekolah akibat dari kejadian tersebut.

Nampak tak betapa kurang ajarnya cikgu berbangsa cina ni? Sampai kata nak masukkan gambar yang dia ambil dalam facebook dan guru ini juga telah menunjukkan gambar yang beliau rakam kepada murid murid lain sambil mengatakan LEMBU KENA MAKAN RUMPUT.

Rasanya guru tersebut mesti terpelajarkan? Takkan lembu dan manusia tak dapat dibezakan oleh guru berkenaan.

Tapi atas sebab rasis terhadap Melayu maka guru tersebut yang sepatutnya menjadi contoh yang baik kepada murid tergamak untuk melakukan penghinaan keoada anak anak murid beliau.

Kementerian pendidikan perlu mengambil tindakan tegas supaya perkara seperti ini tidak berulang dan jangan ada mana mana guru yang berani menghina anak anak kurid sesuka hati mereka.





Adakah episod duka kali ini akan berakhir dengan "hanya permohonan maaf" sahaja seperti yang kita tahu penyelesaian kes di Kota Tinggi, Johor? 

Apa yang lebih dikesali, kejadian dan kebiadaban kali ini juga berlaku di SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA yang seperti mana kita tahu dibiayai dan dibawah pengurusan Kerajaan Malaysia.


Sent from my iPhone

7 ulasan:

cikgu basri berkata...

Kena akui, bangsa cina lebih bersatu dari melayu. Sebagai guru, saya telah bertugas selama 24 tahun dan saya tidak akan sama sekali akan menjalankan hukuman yg boleh menjatuhkan maruah pelajar tanpa mengira bangsa. Selama kemerdekaan ini, saya tak pernah nampak kerajaan skrg ni rasis. Tetapi, jika bangsa cina ndak sangat memperbodohkan kita, dah sampai masa kita bersatu dibawah bumbung kerajaan skrg.

Panglima Perang Cyber berkata...

Bukan semua Cina macam
Ni. Tapi yang bersalah perlu dihukum.

Tanpa Nama berkata...

Racism is uncivilised but most people are.

Tanpa Nama berkata...

TPM....sila buat sesuatu. Kami bangsa melayu tak nak dgr permohonan maaf je. Tindakan tatatertib perlu diambil. Jgn sampai rakyat yg ambil tindakan pulak dan jdkn cikgu tu babi......
Jgn cabar kesabaran bangsa kami. Kerajaan jgn berlembut sgt dan bersikap double standard dan bacul....4 thn lg nnt menyesal tak sudah....makin meluat tgk menteri2 clown yg dilantik tu....Mana transformasi? Taik anjing le....

Tanpa Nama berkata...

Salam

Banyak orang tau cikgu majoritinya pembangkang. Cikgu sebagai penjawat awam tak reti bersyukur dan menghargai tangan yang berbudi kepada mereka. Ini hakikatnya. Walaupun banyak kelebihan yang cikgu dapat dari penjawat awam lain, para cikgu tetap tak bersyukur. tak hairanlah kalau cikgu sekarang kurang dihormati. Sedih dengan kebodohan cikgu sekarang.

Kepada cikgu yang menyokong kerajaan, tahniah kepada anda. Pedulikan rakan sejawatan anda yang bodoh. Jangan termakan dengan hasutan rakan yang lain. Saya tahu memang susah kerana bilik guru dipenuhi dengan kem pro pembangkang.

Kepada cikgu yang menyokong pembangkang, lihat anak bangsa kita diperbodoh oleh bangsa lain. Harap anda puas hati. Ingat, kerja mendidik itu amanah dari Allah. Jangan khianatinya. Kelak akan dipersoalkan. Jangan berpolitik dalam kelas.

Tanpa Nama berkata...

Mmg bkn semua cina mcm tu bro... Tp 97% cina menolak pimpinan melayu.. They also will do what cikgu rasis ni buat satu hari nanti...

Tanpa Nama berkata...

Jati diri sebilangan guru kini semakin pudar dibandingkan dengan 20 tahun dahulu. Seluruh sistem pendidikan Malaysia mengakibatkan kesan seperti ini. Sudah tidak boleh lagi bawa ke pangkal jalan bah kata pepatah nasi sudah jadi bubur. Sekiranya sistem ini diteruskan perpaduan kaum negara kita sukar dicapai.

Cari Blog Ini

Translate